Ćwiczenia z gumą na pośladki. Pokochały je wszystkie fit girls i trenerki

Jednym z najpopularniejszych treningów na pośladki jest trening z gumami mini band. Trenerki i fit girls na całym świecie oszalały na punkcie tego treningu. Dzięki temu, że ten przyrząd do ćwiczeń zmieści się nawet do damskiej torebki, te ćwiczenia możesz wykonać dosłownie wszędzie!

Więcej artykułów fitnessowych znajdziecie na Gazeta.pl

Mięsień pośladkowy jest jednym z największych w naszym ciele. Głównym jego zadaniem  jest prostowanie stawu biodrowego, jest najsilniejszym z jego prostowników, dlatego odgrywa on niezwykłą rolę podczas normalnego funkcjonowania. Jeśli chcemy mieć piękne i krągłe pośladki, musimy zapewnić mu odpowiedni trening. Świetnym pomysłem zatem będzie trening z wykorzystaniem gum bądź taśm mini band. Z tym przyrządem ćwiczy między innymi Anna Lewandowska, Edyta Litwiniuk czy Monika Kołakowska. Zobaczcie jakie ćwiczenia najlepiej wykonywać z mini band, by osiągnąć wymarzony efekt. 

Zginanie i prostowanie nogi w leżeniu na plechach 

Załóż mini band tuż nad swoimi kolanami. Połóż się na plecach. Oprzyj stopy na macie tak, by po uniesieniu pośladków utworzyły kąt prosty. Napnij brzuch i unieś jedną nogę by była przedłużeniem całego ciała. Następnie energicznym ruchem zegnij ją w kolanie, tak jak byśmy chcieli przyciągnąć ją do klatki piersiowej i wróć do pozycji wyjściowej. 

Zginanie i prostowanie nogi w leżeniu z mini bandamiZginanie i prostowanie nogi w leżeniu z mini bandami Myfitness.pl

Przez tydzień robiłam codziennie przysiadyPrzez tydzień robiłam 50 przysiadów dziennie. Nie liczyłam na schudnięcie, ale na "powrót do przeszłości"

Przysiad z mini band 

Załóż gumę nad kolanami. Stań na szerokość bioder. Pamiętaj, by wykonując to ćwiczenie zwrócić szczególną uwagę na kolana, żeby nie schodziły do środka. Staraj się rozpychać nimi gumę na zewnątrz. Ugnij kolana, plecy proste. Energicznym ruchem wstań do pozycji wyjściowej. 

Przysiad z mini bandamiPrzysiad z mini bandami Myfitness.pl

Odwodzenie nogi w tył z mini band 

Załóż mini band tuż nad kostkami. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Oderwij jedną nogę od podłoża i wykonaj nią wymach do tyłu. Pamiętaj, że podczas wykonywania tego ćwiczeni taśma powinna być cały czas napięta, by maksymalnie zaangażować pracę pośladka. Ćwicz najpierw jedną, potem drugą nogę. 

Lift do tyłu z mini bandamiLift do tyłu z mini bandami Myfitness.pl

Odwodzenie nogi w bok z mini band

Odwodzenie nogi w bok to niemalże takie samo ćwiczenie jak to, które opisywaliśmy wyżej z jedną małą zmianą. Stań na szerokość bioder, tak by guma mini band była napięta. Oprzyj ręce na swoich biodrach i energicznym ruchem wykonaj odwodzenie nogi w bok. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwicz jedną, a potem drugą nogą. 

Lift do boku z mini bandamiLift do boku z mini bandami Myfitness.pl

Płaski brzuch bez ćwiczeń? Oto 6 prostych sposobówJak schudnąć z brzucha? Wystarczy trochę zmian w kuchni i jeden spalający trening

Odwodzenie nóg w leżeniu na plecach 

Załóż mini band nad kolana. Połóż się na plecach i oprzyj stopy na macie. Unieś biodra do góry. Sprawdź, czy twoja taśma mini band jest odpowiednio napięta. Energicznym ruchem odwódź nogi na bok, wróć do pozycji wyjściowej i opuść biodra na matę. Powtarzaj całą sekwencję.  

Unoszenie bioder w leżeniu z mini bandamiUnoszenie bioder w leżeniu z mini bandami Myfitness.pl

Inne ćwiczenia, w których możesz wykorzystać mini band

Tak naprawdę większość ćwiczeń można wykonać przy wykorzystaniu mini band, np. wykonując martwy ciąg wystarczy, że założymy gumy mini bands tuż nad kolanami. Dzięki temu nasz pośladek dostanie kolejny bodziec, a tym samym ćwiczenie będzie bardziej efektywne. W tym artykule opisywaliśmy wam również odwodzenie nóg w leżeniu na plecach. To samo ćwiczenie można wykonać, stojąc. Wystarczy, że przyjmiemy pozycję przysiadu i będziemy odwodzić nogi na bok w tej pozycji. To ćwiczenie pali pośladki!

Dlaczego warto kupić gumy mini band? 

Przede wszystkim są bardzo tanie. W sieci można znaleźć zestawy kilku taśm o różnych poziomach oporu już za około 30 złotych. Z tym przyrządem możemy wykonać trening na różne partie mięśniowe, zatem wcale nie trzeba wydawać kroci na karnet na siłownię, by być w formie. Z taśmami mini band można trenować dosłownie wszędzie: na świeżym powietrzu, w domu, na siłowni, na wakacjach, w hotelowym pokoju, wszędzie! No i co najważniejsze, nie zajmują dużo miejsca, więc już nie masz żadnych wymówek by mieć je zawsze pod ręką. 

Więcej o: