Trening ABS. Trwa tylko 6 minut, ale mocno angażuje mięśnie brzucha

Choć do lata jeszcze sporo czasu, to już teraz dobrze zacząć przygotowywać ciało na wakacje. Jakie ćwiczenia na mięśnie brzucha wykonywać, żeby spalić z niego tłuszcz? Zobaczcie nasz 6-minutowy trening, który wam w tym pomoże.

Więcej fitnessowych artykułów znajdziesz na Gazeta.pl

Brzuch jest największą zmorą wiele trenujących osób. Żeby go wyrzeźbić i spalić tłuszcz trzeba nie tylko regularnie ćwiczyć, ale również zwracać uwagę na dietę, regenerację i odpowiednie nawodnienie. Tylko dzięki takiemu kompleksowemu podejściu uda nam się osiągnąć sukces. Zajmijmy się dziś jednak treningiem i ćwiczeniami na brzuch. Możecie je wykonać w domu, ale również na siłowni. Jak to zrobić, żeby spalić tłuszcz z brzucha i pozbyć się niechcianych fałdek? Wystarczy 6 minut dziennie. Ktoś powie, ale jak to? Przecież to nie wystarczy. Myśląc jednak o treningu brzucha, musimy pamiętać o tym, że nie czas ćwiczeń jest ważny, a ich regularne wykonywanie. Zatem do dzieła!

Zobacz wideo

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

W sieci możemy znaleźć sporo ćwiczeń na mięśnie brzucha i na dolne jego partie. Od dłuższego czasu mówi się również, że popularne brzuszki swego czasu nie przynoszą aż tak zadowalających efektów. Nie ma sensu ich wykonywać, skoro ćwiczeń na brzuch jest znacznie więcej, a wiele z nich podczas ich wykonywania angażuje nie tylko tę część ciała, ale i inne. Zobaczcie ćwiczenia, które należy wykonać w takiej sekwencji: każde ćwiczenie wykonujemy przez 20 sekund, a następnie odpoczywamy przez 10 sekund. Wykonujemy dwie rundy, co daje nam łączny czas 6 minut. 

Ta dieta pomaga schudnąć w niecałe dwa tygodnie. Warto jednak zachować ostrożnośćĆwiczenia na brzuch i boczki. Możesz uzyskać szybki efekt, ale nie zapominaj o dwóch rzeczach

Deska 

Oprzyj ciało na przedramionach i na palcach. Plecy są proste, miednica i biodra nie opadają w dół ani nie są wypchnięte w górę. Ciało powinno być napięte jak struna. Delikatnie podwiń miednice, tak by napiąć brzuch. 

Deska bokiem 

Oprzyj ciało na jednym przedramieniu. Łokieć powinien być pod pachą. Nogi wyprostowane. Unieś biodra i jednocześnie napnij brzuch. Ćwicz najpierw jedną stronę potem drugą. 

Unoszenie nóg w leżeniu 

Połóż się na plecach na macie. Głowę unieś do góry i spleć za nią ręce. Podnieś nogi maksymalnie wysoko i powoli opuszczaj tak, by zatrzymały się tuż nad matą. Powtarzaj przez 20 sekund. 

Scyzoryk

Połóż się na macie. Następnie jednocześnie unieś głowę, ramiona i nogi, tak by palcami rąk dotykać palców stóp. Ruch ten powinien przypominać zamykanie się scyzoryka. 

Russian twist

Usiądź na macie. Ugnij lekko kolana. Kolana i stopy przyklej do siebie i oderwij od podłoża  Odchyl plecy lekko do tyłu. Podczas russian twist musisz czuć mocne napięcie w całym brzuchu. Głowę trzymaj na przedłużenie kręgosłupa. Nie garb się. Wykonaj skręt tułowia raz w jedną, raz w drugą stronę.

Po treningu nie zapomnij o rozciąganiu. 

Troyan/ShutterstockĆwiczenia na brzuch po cięciu cesarskim

Więcej o: