Jak schudnąć 10 kg w dwa miesiące? Zapomnij o głodówkach i dietach cud. Metoda jest bardzo prosta

Jak schudnąć 10 kg w dwa miesiące? To spore wyzwanie, ale przy systematyczności i konsekwentości jak najbardziej do zrealizowania. Aby uzyskać upragnione efekty, należy uzbroić się w cierpliwość i podejść do tematu z rozsądkiem. Zastosuj nasze metody, a już po kilkunastu dniach zauważysz pierwsze efekty.

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Jak schudnąć 10 kg w dwa tygodnie? Odpowiedź jest teoretycznie prosta - zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. Niektórzy zastanawiają się nawet, czy da się schudnąć 15 kg w dwa tygodnie. Otóż tak, ale musielibyśmy stosować restrykcyjną dietę, a to może źle wpłynąć na nasz organizm. Warto pamiętać, że aby redukcja była zdrowa i przynosiła upragnione rezultaty, nie możemy tracić więcej, niż 1 kg na tydzień. Kontrolowanie postępów powinno odbywać się nie częściej, niż raz w tygodniu, najlepiej rano, na czczo, tuż przed poranną toaletą.

Zapomnijmy o dietach cud (eliminacyjnych, opartych na kilku składnikach z wyłączeniem niektórych grup produktów), które są odpowiedzialne za niedobory witamin i składników mineralnych, efekt jojo, spowolnienie tempa przemiany materii, a także rozregulowanie się metabolizmu. Im szybciej zgubisz nadwyżkę kilogramów, tym później łatwiej przybierzesz na wadze. Pamiętajmy o przygotowaniu organizmu do diety i zdrowego odchudzania. Już sam dobór właściwego momentu na rozpoczęcie odchudzania to połowa sukcesu. Dzięki odpowiednio dobranej diecie i aktywności fizycznej poczujesz przypływ energii, więcej chęci do życia i poczucie lekkości. 

Zobacz wideo Kasia Dziurska przygotowała odchudzający trening dla początkujących

Specjalnie dla nas Monika Kołakowska przygotowała trening na smukłą talię bez boczków!Kołakowska. Ćwiczenia z nową królową fitnessu spalają mnóstwo kalorii

Zbilansowana dieta. Nie traktuj diety, jak kary

Optymalna dieta, czyli dieta zbilansowana, to taka, która gwarantuje dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych. Jeśli zakładamy sobie, że chcemy schudnąć, to musimy jeść zdrowo i różnorodnie, a przede wszystkim regularnie. W ciągu dnia powinniśmy spożywać pięć posiłków w odstępach czasowych co 3-4 godziny. Staraj się nie podjadać między posiłkami. Jeśli to jest problem, to spróbuj zmienić plan żywieniowy na bardziej sycący - zwiększ ilość białka i błonnika. Mniejsze, a częstsze jedzenie sprawia, że nasz układ pokarmowy nie jest obciążony i posiłki spalają się nieco szybciej i łatwiej. Regularnie spożywany pokarm chroni organizm przed spadkami cukru we krwi, a także dobrze wpływa na pracę mózgu.

W twojej diecie nie może zabraknąć produktów, które wspomagają odchudzanie: 

  • Świeże warzywa i owoce,
  • pełnowartościowy nabiał bez dodatku cukru (np. twaróg),
  • jajka,
  • ryby,
  • gruboziarniste kasze i naturalne płatki owsiane,
  • ziołowe napary na lepsze trawienie np. mięta i melisa.

Niezwykle ważne jest picie wody w ilości około 1,5 - 2 litrów dziennie. Wybieraj źródlaną wodę, która napędza metabolizm, oczyszcza organizm, wygładza skórę i poprawia stan naszej cery. Możesz pić ją z listkiem mięty, czy wyciśniętą cytryną

Przysiad ze sztangą3 ćwiczenia na jędrne i zgrabne pośladki. Możesz ćwiczyć w domu i na siłowni

Zredukuj kalorie i unikaj węglowodanów

Warto wiedzieć, ile kalorii spożywamy dziennie. Zalecane dzienne spożycie kalorii dla kobiety to 1800-2400. Z kolei mężczyźni, którzy prowadzą aktywny tryb życia potrzebują nawet 2200-3200 kcal dziennie. Pamiętaj, że ta liczba zależy od wielu czynników i powinien ją wyliczyć także dietetyk. Podczas diety zakładamy sobie, że będziemy na deficycie kalorycznym, jednak należy pamiętać, aby nie zaburzyć funkcjonowania organizmu. Najbezpieczniej zmniejszać dawkę o około 500 kcal dziennie. Aby dieta odchudzająca przyniosła pożądany efekt, to musimy dostarczać mniej kalorii, niż wymaga tego nasze zapotrzebowanie energetyczne.

Z naszego codziennego menu powinniśmy wyeliminować: 

  • gotowe posiłki z dodatkiem cukru, konserwantów, wzmacniaczy smaku
  • słodycze i wyroby cukiernicze,
  • nadmiar alkoholu,
  • słodkie napoje gazowane, napoje energetyczne, a także nektary i napoje owocowe,
  • tłuste mięsa i wyroby garmażeryjne,
  • produkty z białej mąki,
  • produkty przetworzone,
  • fast-foody.

Najważniejsze jest odpowiednie dopasowanie diety do naszych indywidualnych potrzeb. Niezbędny może okazać się odpowiedni plan żywieniowy. Warto skonsultować go z dietetykiem, który dostosuje jadłospis do naszych indywidualnych potrzeb, stanu zdrowia, alergii pokarmowych i konkretnego sportowego celu. 

Wykorzystaj wakacje na bieganie w terenieJak często biegać, żeby schudnąć? Zazwyczaj popełniamy duży błąd

Aktywność fizyczna. Bez sportu ani rusz

Odchudzanie to nie tylko dieta, lecz także aktywność fizyczna. Każdy organizm jest inny i każdy ma też inne tempo przemiany materii. Powinniśmy zacząć ruszać się i włączyć do naszego życia aktywność - mogą to być regularne treningi, 3-4 razy w tygodniu, ale jeśli nigdy nie ćwiczyłeś i nie masz motywacji, żeby zacząć, to postaw np. na codzienne spacery.

Rowerek treningowyJak jeździć na rowerze, żeby schudnąć? Rób to dobrze, a spalisz nawet 400 kcal

Najlepiej stworzyć indywidualny plan treningowy, który nie tylko ułatwi realizację zaplanowanych ćwiczeń, ale także zmobilizuje do aktywności fizycznej. Pamiętajmy, że najlepsze efekty da połączenie diety z regularnymi ćwiczeniami, ale nie nakładaj sobie za dużo zadań - sporadyczne treningi też mają swoje plusy - poprawiają swoje samopoczucie.

Przeczytaj także:

Więcej o: