Trenuję od lat i wiem, co tak naprawdę działa na płaski brzuch. Większość popełnia jeden błąd

Płaski i umięśniony brzuch to marzenie wielu kobiet. Jeszcze do niedawna uważano, że to brzuszki są najlepszym ćwiczeniem, dzięki któremu osiągniemy taki efekt. Okazuje się, że wcale tak nie jest. Przez16 lat trenowałam judo, jestem trenerką personalną i pokażę wam, które ćwiczenia na brzuch według mnie dadzą wam lepszy efekt.

Więcej tematów fitnessowych znajdziecie na Gazeta.pl

Oczywiście w całym swoim  sportowym życiu zdarzyło mi się robić brzuszki, ale już jako młoda dziewczyna zauważyłam, że tak naprawdę nie przynoszą one żadnych rezultatów. W latach kiedy trenowałam judo, nie było aż tylu internetowych fit girl, więc wszystkie ćwiczenia pokazywali nam trenerzy, którzy na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia doskonale wiedzieli jakie ćwiczenia wykonywać, by wzmocnić brzuch. Nikt wtedy nie patrzył na to, żeby był płaski, bo w judo nie liczy się wygląd a siła, ale był to miły "efekt uboczny". Chcecie mieć płaski brzuch? Zobaczcie, które ćwiczenia wam w tym pomogą. 

 
Zobacz wideo

Deska i różne wariacje na jej temat 

Myślę, że to ćwiczenie jest nam wszystkim dobrze znane. Deska inaczej nazywana plank jest ćwiczeniem, które nie tylko sprawi, że wasz brzuch stanie się płaski i umięśniony, ale również wzmocni pozostałe części ciała jak ramiona, ręce czy nawet nogi. Przez to, że podczas wykonywania deski całe ciało musi być napięte jak struna, każdy mięsień to odczuje. Lubię modyfikować swoje ćwiczenia i tak np. w swoim planie treningowym od lat wykonuję deskę ze skrętem bioder na boki. Innym rozwiązaniem jest deska z naprzemiennym odwodzeniem nogi w bok, lub deska z przyciąganiem kolana do łokcia. Nie zapominajmy również o desce bokiem. Zapewniam was, że każde z tych ćwiczeń da wam nieźle popalić. 

Z kim ćwiczyć w 2022 roku? Poznajcie nowe gwiazdy fitness, które odmienią wasze sylwetkiZ kim ćwiczyć w 2022 roku? Kołakowska, Zając, Litwiniuk i inne

Podpór przodem 

Zastanawiacie się, jak podpór przodem może pomóc wam spalić tkankę tłuszczową z brzucha? To proste. Wystarczy, że na zmianę będziecie przyciągać kolana do klatki piersiowej, imitując bieg. Innym rozwiązaniem, które może wydawać się dość zaskakujące, jest naprzemienne dotykanie barków w podporze przodem. Wykonując to ćwiczenie, należy zablokować cały odcinek lędźwiowy i maksymalnie napiąć brzuch. Jestem przekonana, że regularne wykonywanie tego ćwiczenia również pomoże wam spalić tkankę tłuszczową z brzucha. Ostatnim moim ulubionym ćwiczeniem w tej pozycji jest wspinaczka na przedramionach.

Naprzemienne opuszczanie nóg w leżeniu na plecach 

Przejdźmy do pozycji leżącej na plecach. Nasza głowa powinna być uniesiona lekko do góry. Wzrok skierowany na sufit. Żeby nam było wygodniej, możemy zapleść ręce za głową. Unosimy nogi maksymalnie do góry i na zmianę opuszczamy raz jedną, raz drugą. Najważniejsze podczas wykonywania tego ćwiczenia jest to, by nasze nogi zatrzymywały się tuż nad podłożem. 

A wy jakie macie ulubione ćwiczenia? Dajcie koniecznie znać!

TreningTen trening siłowy wyrzeźbi i ujędrni całe ciało. Pomaga też spalać tłuszcz

Więcej o: