Dieta na płaski brzuch nie musi być nudna i rygorystyczna. Wystarczy, że zastosujesz te zamienniki

Często osoby, które chcą zgubić nadprogramowe kilogramy, decydują się na liczne wyrzeczenia i rezygnują z ulubionych potraw. Dieta na płaski brzuch nie musi być jednak nudna i rygorystyczna. Czasami wystarczy zastosowanie zamienników, które sprawią, że przygotowane dania będą mniej kaloryczne.

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Big Boy walczył z otyłością. "Miałem problemy z poruszaniem się"

Jedynie stałe wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych połączone z aktywnością fizyczną sprawi, że będziemy mogli cieszyć się smukłą sylwetką. Rygorystyczne diety na dłuższą metę nie tylko nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ale mogą też zaszkodzić zdrowiu. Nie należy w związku z tym rezygnować z ulubionych potraw, a jedynie je nieco "odchudzić". Nie wystarczy jednak wybierać opakowań z etykietą "light" czy "0%", gdyż niejednokrotnie takie produkty mogą mieć więcej kalorii od swoich tradycyjnych odpowiedników. 

Ta koszulka Doroty Gardias będzie hitem wiosny. Ten kolor jest niesamowity! Podobne kupisz w Orsay i MohitoButy Pinko Gardias za prawie 2 tys. zł. Podobne w CCC za 245 zł

Śmietanę czy majonez zastąp jogurtem 

Przygotowując zupę, sałatkę czy sos możesz zmniejszyć jego kaloryczność, wybierając do ich przygotowania jogurt. Oczywiście najpopularniejszym zamiennikiem jest ten naturalny. Jednak jak wspomnieliśmy, nie wybierajmy tych oznaczonych jako fit czy light bez uprzedniego zerknięcia na ich skład. Na diecie odchudzającej najlepiej sprawdzą się jogurty z dużą zawartością białka, gdyż będą one bardziej sycące.

Jogurt naturalny nie jest natomiast jedynym zdrowszym zamiennikiem. Jeszcze lepszym może okazać się jogurt grecki lub skyr. Jogurt grecki w porównaniu do naturalnego ma mniejszą ilość węglowodanów i zawiera więcej białka. W jego składzie znajduje się jednak więcej tłuszczu, wiec należy go spożywać z umiarem. Skyr może poszczycić się najlepszymi właściwościami. Jest bowiem nie tylko bogaty w białko, ale również nie zawiera tłuszczu, jest niskokaloryczny i nie powoduje gwałtownych zmian w poziomie glukozy we krwi. Zapewni więc nie tylko dłuższą sytość, ale zminimalizuje też ryzyko podjadania między posiłkami. 

Kosztuje tylko 2 zł, a działa jak botox na włosy! Zastosuj go i podziwiaj spektakularne efektyKosztuje tylko 2 zł, a działa jak botox na włosy!

Dieta na płaski brzuch musi być bez pieczywa? Niekoniecznie

Często możemy usłyszeć, że na diecie kategorycznie zabrania się jedzenia pieczywa. Owszem, ale mowa głównie o tym białym. Wyeliminowanie pieczywa na stałe z naszego jadłospisu dla wielu osób mogłoby być trudnym zadaniem. Warto jednak zwracać uwagę, z jakiej mąki został wykonany chleb lub też inne produkty na bazie mąki. Najlepszymi zamiennikami mąki pszennej będą: 

  • mąka gryczana - ma około 335 kcal w 100 g i cechuje ją niski indeks glikemiczny. Dodatkowo jest pozbawiona glutenu. Jej spożywanie przyspiesza pracę jelit, a tym samym trawienie oraz zapobiega zaparciom, 
  • mąka pełnoziarnista - nie jest najmniej kalorycznym wyborem, ale jest bogata w wiele wartości odżywczych i witamin. Duża zawartość błonnika powoduje, że odczuwamy sytość dłużej, 
  • mąka żytnia - ten rodzaj mąki również jest bogaty w błonnik i zawiera mniej glutenu. Poza dłuższym uczuciem sytości jej spożywanie dostarcza organizmowi witamin B oraz E i wiele minerałów.

Zdrowe zamienniki cukru. Możesz ich użyć nie tylko do herbaty

Cukru nie używamy wyłącznie do kawy czy herbaty, ale także podczas przygotowywania wielu potraw. Nie trzeba z niego całkowicie rezygnować, ale można sięgnąć po zdrowsze zamienniki. Takimi są, chociażby ksylitol czy erytrol. 

Ksylitol jest wytwarzany z kory brzozy. Na 100 g ma 240 kcal, a więc aż o 40 proc. mniej. Dodatkowo ma niski indeks glikemiczny. Swoim smakiem nie różni się znacząco od cukru, dlatego jest najczęściej wybierany na diecie. Trzeba natomiast uważać z jego spożywaniem, gdyż nadmierne ilości mogą spowodować działanie przeczyszczające. Erytrol, choć mniej słodki jest równie dobrym wyborem. Jest bowiem najmniej kaloryczny, gdyż 100 g ma zaledwie 20 kcal, a jego indeks glikemiczny wynosi 0 kcal. 

Kobieta.gazeta.pl jest dla Was i to dla Was cały czas piszemy na różne tematy. Nie oznacza to jednak, że Ukraina schodzi na dalszy plan. To cały czas bieżąca i bardzo istotna kwestia. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie tutaj: wiadomości.gazeta.pl, kobieta.gazeta.pl/ukraina

Jak pomóc Ukrainie? Gazeta.pl łączy siły z PCPMGazeta.pl łączy siły z PCPM, by wspierać Ukrainę. Sprawdź, jak możesz pomóc

Więcej o: