10 razy sałata

Mało kalorii, samo zdrowie i niestety, mało smaku. Taką niesłusznie złą opinię mają sałata, jogurt naturalny i indyk - trzy filary niskokalorycznej diety. Mamy dla was dobrą wiadomość! Są sposoby, żeby te trzy ?dietetyczne zmory? polubić i jeść nie tylko przez rozsądek, ale też z przyjemnością.

Sałata cytrynowo-miętowa

Wartość odżywcza: energia: 131 kcal, białko: 1 g, tłuszcz: 10 g, węglowodany: 9 g

Składniki: 2 duże liście sałaty, pół pęczka świeżej mięty, 1 średnia cytryna, 1 czerwona papryczka chili, 1 łyżka oliwy z oliwek, szczypta pieprzu i soli

Przygotowanie: Sałatę umyć, podzielić liście i wyłożyć na salaterkę. Cytrynę umyć, obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Włożyć do salaterki, skropić oliwą i doprawić do smaku pieprzem i solą. Obsypać liśćmi mięty i pokrojonym w krążki chili.

Sałata z serem i groszkiem

Wartość odżywcza: energia: 253 kcal, białko: 18 g, tłuszcz: 17 g, węglowodany: 7 g

Składniki: 5 dużych liści sałaty, 4 plasterki sera żółtego, pół szklanki zielonego groszku, 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżka świeżej bazylii

Przygotowanie: Sałatę umyć i podzielić na mniejsze porcje. Dodać zielony groszek i pokrojony w kostkę ser żółty. Całość skropić oliwą i doprawić bazylią.

Sałata z cebulą i ogórkiem

Wartość odżywcza: energia: 55 kcal, białko: 4 g, tłuszcz: 1 g, węglowodany: 7 g,

Składniki: 5 dużych liści sałaty, 1 mały ogórek zielony, pół średniej cebuli, 1 łyżka koperku, 1 łyżka suszonego oregano, szczypta pieprzu, 3 łyżki jogurtu naturalnego 2% tłuszczu

Przygotowanie: Sałatę umyć i podzielić na mniejsze porcje. Ogórka i cebulę pokroić w plasterki i wymieszać z sałatą. Dodać posiekany koperek i oregano, doprawić pieprzem. Całość połączyć z jogurtem.

Sałata z makaronem i białym serem

Wartość odżywcza: energia: 302 kcal, białko: 19 g, tłuszcz: 7 g, węglowodany: 41 g

Składniki: 3 duże liście sałaty, kilka listków rukoli, 50 g makaronu (rurki), 2 plastry (60 g) sera twarogowego chudego, 1 łyżeczka oliwy z oliwek, szczypta soli i suszonego rozmarynu

Przygotowanie: Makaron ugotować al dente. Sałatę umyć i podzielić na mniejsze porcje, wymieszać z rukolą. Dodać ugotowany makaron i pokrojony w kostkę biały ser. Skropić oliwą i doprawić.

Rukola z parmezanem i suszonymi pomidorami

Wartość odżywcza: energia: 357 kcal, białko: 29 g, tłuszcz: 25 g, węglowodany: 3 g

Składniki: 100 g rukoli, 5 plasterków (60 g) parmezanu, 3 suszone pomidory, 1 łyżka świeżej bazylii

Przygotowanie: Na salaterce ułożyć rukolę. Następnie na niej położyć starty parmezan i pokrojone w paseczki suszone pomidory. Całość posypać bazylią.

Sałata mieszana

Wartość odżywcza: energia: 27 kcal, białko: 2 g, tłuszcz: 0,5 g, węglowodany: 4 g

Składniki: 3 liście sałaty zielonej, kilka listków rukoli, kilka listków endywii kędzierzawej, 2 liście cykorii, 2 duże liście sałaty lodowej, 2 łyżki soku z cytryny, 1 łyżeczka ziół prowansalskich

Przygotowanie: Sałaty umyć, rozdrobnić i wymieszać ze sobą. Skropić sokiem z cytryny i posypać ziołami.

Sałata ze szpinakiem i z rzodkiewką

Wartość odżywcza: energia: 67 kcal, białko: 3 g, tłuszcz: 5 g, węglowodany: 3 g

Składniki: 5 dużych liści sałaty, 10 liści (50 g) szpinaku, 5 rzodkiewek, 1 łyżka sosu winegret

Przygotowanie: Sałatę i szpinak umyć, rozdrobnić i wymieszać ze sobą. Dodać pokrojone w kostkę rzodkiewki i skropić sosem winegret.

Sałata z tuńczykiem i kukurydzą

Wartość odżywcza: energia: 123 kcal, białko: 15 g, tłuszcz: 2 g, węglowodany: 13 g

Składniki: kilka listków rukoli, 50 g tuńczyka w sosie własnym, pół szklanki (60 g) kukurydzy, szczypta pieprzu i soli

Przygotowanie: Tuńczyka odsączyć, wymieszać z kukurydzą i rukolą. Doprawić do smaku.

Sałata z pomidorami i czerwoną cebulą

Wartość odżywcza: energia: 39 kcal, białko: 2 g, tłuszcz: 0,5 g, węglowodany: 6 g,

Składniki: 2 liście sałaty, 1 duży (150 g) pomidor, pół średniej czerwonej cebuli, szczypta pieprzu, soli i suszonej bazylii

Przygotowanie: Sałatę umyć, podzielić na mniejsze porcje i ułożyć na półmisku. Następnie położyć na niej pokrojone w plasterki pomidory i cebulę pokrojoną w krążki. Posypać solą, pieprzem i bazylią.

Cykoria z szynką parmeńską i melonem

Wartość odżywcza: energia: 190 kcal, białko: 14 g, tłuszcz: 8 g, węglowodany: 16 g

Składniki: 100 g cykorii, 4 plastry (50 g) szynki parmeńskiej, pół (200 g) melona, 1 łyżeczka oliwy z oliwek

Przygotowanie: Pokroić melona w kostkę i wymieszać z plasterkami szynki oraz z cykorią. Skropić oliwą z oliwek i octem balsamicznym.