Kobiety coraz częściej zakładają własne firmy kosmetyczne. Ty też możesz to zrobić!

Biznes jest domeną mężczyzn? Nic bardziej mylnego. Owszem, w zarządach wielu firm wciąż większość stanowią mężczyźni, zmienia się to jednak bardzo dynamicznie. To kobiety zakładają obecnie coraz więcej firm i, co ważne, na kierowniczych stanowiskach radzą sobie doskonale. W nowej rzeczywistości własny biznes to przede wszystkim sposób na realizację marzeń, pasji i pokazania siebie!

Polki są ambitne, pracowite, bardzo dobrze wykształcone i, jak podają dane zgromadzone przez Główny Urząd Statystyczny, najbardziej przedsiębiorcze w całej Europie. Niestety nie przekłada się to na zarobki. Wciąż musimy borykać się z olbrzymimi dysproporcjami w wynagrodzeniach – kobiety zarabiają w Polsce średnio o 19 proc. mniej niż ich partnerzy. Nic więc dziwnego, że jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne firmy zakładane przez rozwijające się i skupione na celu Polki.


To nie tylko sposób na wyższe zarobki, niemożność znalezienia pracy czy chęć bycia niezależnymi. Polki chcą realizować siebie i swoje pasje. Dla wielu to właśnie założenie własnego biznesu staje się okazją do rozpoczęcia nowego życia.


Kobiecy biznes, czyli jaki?


Nie ukrywajmy, są branże, w których kobiety czują się lepiej niż w innych. Realizują się między innymi w gastronomii (zakładają kawiarnie, restauracje, firmy cateringowe), świetnie wiedzie im się w branży odzieżowej (otwierają sklepy stacjonarne, internetowe, oferują usługi krawieckie czy wypuszczają własne marki ubrań). Jednak dziedzina, w której bezsprzecznie wiodą prym, to branża kosmetyczna. Zakładają salony piękności, rozwijają sklepy internetowe, prowadzą szkolenia z zakresu kosmetologii. Ostatnio poszły o krok dalej – panie coraz częściej zakładają własne firmy kosmetyczne!

Program SEPHORA Accelerate

https://www.linkedin.com/company/sephora/


Sephora kobiecymi markami stoi


Od momentu założenia perfumerii, właściciele Sephora proponują klientom najlepsze produkty. Chętnie też wspierają nowo powstałe marki, na czele których coraz częściej stoją kobiety. I tak niespełna miesiąc temu, we wrześniu 2018 roku, w polskiej Sephora miała debiut marka kosmetyków wymyślona i stworzona przez gwiazdę muzyki pop – Rihannę.


Fenty Beauty by Rihanna
Fenty Beauty – bo o niej mowa - to najnowsze „dziecko” Rihanny. Wokalistka stara się dotrzeć do kobiet na całym świecie. Proponuje kosmetyki kolorowe, wśród których każda kobieta znajdzie coś dla siebie. W ofercie jej marki znajdziemy na przykład aż 40 odcieni podkładów do twarzy! Jest w czym wybierać. Ale to nie jedyna kobieca marka dostępna w perfumeriach Sephora. Oto marki, które od A do Z wymyśliły kobiety!


Kat Von D
Szerokim echem w polskiej branży kosmetycznej odbiła się w 2017 roku premiera kosmetyków kolorowych Kat Von D. Szalenie popularna w Stanach Zjednoczonych, mniej znana w Polsce, tatuażystka w 2007 roku założyła własną markę kosmetyków do malowania. Kolejne programy telewizyjne przysporzyły jej wielu fanów, a jej marka rosła w siłę. Nawiązanie współpracy z Sephora i wprowadzenie marki na rynek europejski okazały się być strzałem w dziesiątkę. Kosmetyki Kat Von D bardzo przypadły do gustu Polkom i stały się obowiązkowym wyposażeniem wielu kosmetyczek.


Huda Beauty
Huda Beauty to kolejna marka makijażowa wymyślona i wypromowana przez influencerkę - Hudę Kattan. Założycielka marki przez lata pracowała jako wizażystka w Hollywood. Malowała wiele sław. Prowadziła też bloga o tematyce urodowej. Strona internetowa rosła w siłę, stawała się coraz popularniejsza. Makijażystka założyła kanał na YouTubie i stała się jeszcze bardziej znana. Ciężką pracą osiągnęła sukces – w 2013 roku założyła własną markę kosmetyczną. W Polsce możemy kupić jej kosmetyki od 2017 roku.


Benefit Cosmetics
Tej marki chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest na rynku od 1977 roku, kiedy to założycielki – bliźniaczki Jean i Jane Ford – po wyjeździe z rodzinnego miasta (Indiany), po występach w kilku reklamówkach, postanowiły pójść na swoje i otworzyć własny biznes. Pomysłów miały wiele, więc… rzuciły monetą, aby wybrać to, czym się zajmą. Sklep z kosmetykami wygrał z barem z zapiekankami. Bliźniaczki rozkręciły biznes od zera. Na początku same nawet mieszały kosmetyki! Ciężka praca opłacała się. Dziś marka Benefit Cosmetics jest jedną z najlepszych marek kosmetyków kolorowych na
świecie.


Anastasia Beverly Hills
W 2018 roku swój debiut w Sephora będzie miała kolejna kobieca marka - Anastasia Beverly Hills. Założona przez Anastasię Soare firma jest jedną z najlepiej i najprężniej promowanych marek w mediach społecznościowych. Każdy kolejny kosmetyk sygnowany nazwiskiem Anastasi jest wręcz wydarzeniem w branży kosmetyki. Jej produkty do stylizacji brwi powstały w wyniku wielu rozmów z klientkami. W latach 80. ubiegłego wieku bizneswoman pracowała w salonie piękności i to właśnie tam zdobywała wiedzę, czego naprawdę potrzebują kobiety.


Czas na Polki


Polki także wyróżniają się na rynku, bo mają trzeźwe podejście do biznesu, znają swoje mocne, ale też słabsze strony i potrafią to przekuć w sukces. Niestety zdarza się, że brakuje im pewności siebie i wiary we własne możliwości. Tutaj swoje wsparcie oferuje więc właśnie Sephora. Firma chce wciąż aktywnie wspierać kobiece inicjatywy i umożliwić m.in. Polkom założenie własnych biznesów. 4 lata temu powołała program Sephora Accelerate, który ma na celu wsparcie kosmetycznych start-upów. Od ubiegłego roku, program otwarty jest również dla start-upów z Europy. Jeśli masz projekt, a brakuje ci fachowej pomocy, to właśnie Sephora może pomóc w realizacji marzeń. Do końca października 2018 roku trwa rekrutacja do programu Sephora Accelerate. Jest on dedykowany budowaniu przedsiębiorczości wśród kobiet, założycielek firm kosmetycznych. Uczestniczki zdobędą niezbędną wiedzę, posiądą umiejętności, poznają zaawansowane narzędzia i skorzystają z mentorskiego wsparcia ekspertów biznesowych.


Na czym polega wsparcie SEPHORA Accelerate?


Program Sephora rozpoczyna się od tygodniowego obozu (zaplanowanego na kwiecień 2019), podczas którego uczestniczki będą intensywnie pracować nad swoim start-upem pod okiem fachowców. Następnie mogą liczyć na roczne, indywidualne sesje mentorskie z doświadczonymi leaderami w branży kosmetycznej oraz menedżerami Sephora z Europy i USA. Oprócz tego Sephora zapewnia wsparcie finansowe – każdy projekt otrzyma grant pieniężny i będzie mógł ubiegać się o dodatkowe finansowanie. A wisienką na torcie jest odbywający się w San Francisco Demo Day, podczas którego uczestniczki programu pokażą swój pomysł ekspertom z branży, a także potencjalnym inwestorom i najważniejszym menedżerom sieci Sephora.


Nie czekaj, zgłoś się!


Aplikować może każda założycielka start-upu, która ukończyła 18 lat. Ważne - firma musi być na początku rozwoju, ale musi prezentować coś więcej niż tylko pomysł. Mogą to być na przykład próbki laboratoryjne, prototypy kosmetyków, usługi, czy też rozwiązania IT dla branży beauty. Brzmi jak oferta właśnie dla ciebie? Nie czekaj, aplikuj na www.sephorastands.com/accelerate/!

Sephora AccelerateSephora Accelerate MATERIAŁ PROMOCYJNY PARTNERA