Wielkimi krokami zbliża się okres świąteczny. To czas wzmożonych zakupów, które robimy z myślą o nadchodzącym Bożym Narodzeniu i sylwestrze. Zastanawiamy się, jakie upominki wręczyć najbliższym. Wiele osób nie potrafi oprzeć się swoistemu szałowi zakupowemu, często więc wpadają w pułapkę i sięgają po rzeczy, których w innym wypadku prawdopodobnie by nie kupiły.
Często, gdy myślimy o prezentach, wydaje nam się, że powinno to być coś nowego, bo tylko nową rzeczą możemy uszczęśliwić innych. Tymczasem warto zastanowić się, czy np. naprawienie ulubionego zegarka lub okularów naszego taty bądź ulubionej torebki czy biżuterii naszej mamy nie da im więcej radości niż podarowanie nowości prosto ze sklepu - w końcu każdy z nas bywa czasem sentymentalny. Na dodatek w ten sposób możesz pomóc naszej planecie - gdy naprawiasz, a nie kupujesz, nie produkujesz zbędnych śmieci. A przecież już zmagamy się z ogromnym problemem zanieczyszczenia środowiska. Jeżeli więc nadal istnieje szansa na naprawę, warto spróbować.
Niektórych jednak wizja naprawy sprzętu bądź innej rzeczy może odstraszać. Wolą pójść do konkretnego sklepu i zdecydować się na zakup wybranego produktu, niż szukać sprawdzonego fachowca (czasem nawet nie wiemy gdzie), który zdecyduje się na naprawę. Z pomocą przychodzi platforma Fixly, na której wyszukasz usługodawcę spośród aż 400 różnych usług.
Co odróżnia Fixly od tradycyjnych serwisów ogłoszeniowych? To nie ty szukasz osoby, która naprawi twój sprzęt - to ta osoba znajduje ciebie. Wystarczy, że opiszesz, co trzeba zreperować, a zainteresowani fachowcy sami się do ciebie zgłoszą.
Na platformie Fixly działa ponad 126 tysięcy wykonawców. Do dyspozycji masz 20 kategorii głównych, w których możesz dodać swoje zapytanie. Są to m.in.: remonty, hydraulika, elektryka, montaż i naprawa, motoryzacja, meble i zabudowa, malarze, a nawet usługi takie jak szkolenia i języki obce, projektowanie czy organizacja imprez.
Sporym ułatwieniem mogą być oceny, których użytkownicy serwisu dodają kilkaset dziennie. Dzięki temu możesz sięgnąć po usługi kogoś, kto jest polecany przez innych i cieszy się dobrą opinią.
Z badania zrealizowanego dla Fixly przez Kantar Polska wynika, że duża część Polaków decyduje się na naprawę niektórych sprzętów i przedmiotów. Najchętniej naprawiamy meble, a także urządzenia typu pralki, lodówki czy zmywarki.
Naszą najczęstszą motywacją do naprawy sprzętu są względy ekonomiczne - chętniej wybieramy tę opcję, jeśli naprawa nie przekroczy 30-40 proc. wartości nowego sprzętu. Kwestie ekologiczne wymieniane są jako drugie w kolejności, jednak warto pamiętać, że nadmierna produkcja odpadów to jeden z większych problemów świata, w którym żyjemy i ma znaczenie dla naszej przyszłości. Nie wszyscy wiedzą, że jeśli każdy z nas będzie używał swojej pralki, odkurzacza, komputera i smartfona tylko o rok dłużej, rocznie wyprodukujemy cztery megatony CO2 mniej. To tak, jakby z ulic zniknęły aż dwa miliony samochodów.
Naprawianie tego, co już mamy, to krok w kierunku dbania o środowisko i ograniczenia ilości śmieci. Pomaga w tym Fixly, ułatwiając znalezienie odpowiedniego fachowca. Wystarczy, że dodasz zapytanie, a specjaliści sami się skontaktują. Prawda, że brzmi przyjemnie? Zupełnie jak życie na czystej planecie.