Nowatorska akcja „Nastrojowe kolory Polski" to kolejny dowód na to, że Mercedes-Benz lubi wychodzić poza schematy. Narodziła się z fascynacji bogatą gamą przeżywanych przez ludzi emocji, ale też tendencją do ich ukrywania. Zainteresowanie marki tą tematyką może zaskakiwać, choć w gruncie rzeczy jest bardzo zrozumiałe: motoryzacja i świat emocji zawsze blisko się ze sobą łączyły. Postanowiono więc zbadać, czy Polacy rzeczywiście są mało radosnym narodem? Czy słusznie możemy się wydawać nadmiernie powściągliwi? I czy to prawda, że mamy trudności w okazywaniu pozytywnych emocji? Mercedes-Benz sprawdził, czy takie stereotypy mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Za materiał badawczy posłużyły wyniki monitoringu Internetu pod kątem wyselekcjonowanych do akcji hasztagów, które służą do wyrażania określonych emocji. Pod uwagę wzięto treści na Instagramie, Twitterze, Facebooku, forach dyskusyjnych, blogach oraz dyskusje toczące się pod materiałami video i podcastami.
Mercedes materiał promocyjny
Marka skupiła się na przyjrzeniu się pozytywnym nastrojom i odczuciom. Analizowane hasztagi pogrupowano, przyporządkowując je do ośmiu wyszczególnionych emocji i przypisano im odrębne kolory. Relaks symbolizowała zieleń, radość kolor żółty, spokój biel, miłość czerwień, nostalgię niebieski, a inspirację fiolet. Dzięki dokładnym technikom analitycznym każdego dnia sprawdzano, jakie nastroje są dominujące. Odpowiadający im kolor w godzinach 19-24 rozświetlał jedno z pięter warszawskiej siedziby głównej Mercedes-Benz oraz ekspozycję z nową Klasą T. Ambientowe oświetlenie najnowszego kombivana z segmentu premium oferuje możliwość ustawienia ośmiu zróżnicowanych opcji kolorystycznych. Można zmieniać je w zależności od aktualnego nastroju i przeżywanych uczuć. Pozwala to na stworzenie w aucie prywatnej indywidualnej strefy komfortu. Światło i kolor okazują się potężnymi narzędziami, które z jednej strony mogą wyrażać emocje, a z drugiej aktywnie je kształtować.
Projekt „Nastrojowe kolory Polski" realizowany był między 28 października a 12 listopada bieżącego roku. Rezultaty badania rzuciły pozytywne światło na emocje odczuwane przez społeczeństwo. Okazało się, że nastroje podlegają dużej dynamice. Akcję zainaugurowało odnotowanie emocji związanych ze spokojem oraz relaksem. Najwięcej — pięć razy — siedziba Mercedesa rozświetlona została kolorem niebieskim symbolizującym nostalgię. Cztery razy widoczny był na niej fiolet jako wyraz inspiracji, a trzy razy gorąca czerwień wyrażająca miłość. W dniach ważnych świąt – 1 i 11 listopada – najczęściej pojawiającymi się hasztagami były #wspomnienie, #tęsknota, #wolność, #miłość i #polska. Podczas całej inicjatywy kolory iluminacji były zmieniane szesnaście razy. Akcja pokazała, że emocje są dla nas ważne. Potrafimy je identyfikować i nazywać. Chętnie również dzielimy się nimi w mediach społecznościowych z innymi osobami, odsłaniając przed nimi cząstkę własnego „ja".
Kolory pojawiające się w akcji były nawiązaniem do ambientowego oświetlenia wnętrza nowego kombivana Mercedesa Klasy T. To niezwykle istotne, by nie tylko zauważać, jakimi kolorami się otaczamy, ale także świadomie wspierać swoje samopoczucie. Teraz jest to możliwe, właśnie za sprawą oświetlenia wewnątrz samochodu. Wnętrze najnowszej Klasy T to wyważona mieszanka komfortu, najwyższej jakości i indywidualizmu, także za sprawą ambientowego oświetlenia z możliwością wyboru jednego z ośmiu kolorów. Użytkownicy mogą w każdej chwili zmienić go na taki, jaki towarzyszy odczuwanym przez nich w danej chwili emocjom lub wybrać barwę, która pozwoli im wyzwolić określone uczucia, np. energię czy wewnętrzny spokój.
Najnowszy kombivan Klasy T świetnie sprawdzi się jako przestronny samochód dla rodzin z dziećmi, a także dla fanów aktywnego wypoczynku. Model jest wszechstronnie wyposażony nie tylko w zakresie multimediów, ale także systemów bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Dzięki temu wszyscy pasażerowie mogą podróżować w najwyższym komforcie i zgodnie z własnymi preferencjami.
Projekt „Nastrojowe kolory Polski" dał wyraźny impuls do dyskusji na tematy związane z emocjami. To one dają nam siłę i pomagają radzić sobie w różnych sytuacjach. Kształtują też naszą komunikację z innymi ludźmi i wspierają budowanie relacji. Są obustronnie powiązane z myślami i w dużej mierze wpływają na zachowanie człowieka. Zarówno pozytywne, jak i negatywne emocje są nieodłączną częścią ludzkiego życia. Akcja Mercedesa skupiła się na tych pierwszych, podkreślając ich dużą wagę i zachęcając do nieskrępowanego dzielenia się swoimi odczuciami z innymi. Pomysłodawcom projektu przyświecała chęć uniwersalnego zwrócenia uwagi na bogaty świat wewnętrzny każdego człowieka. Akcja zachęca do śmielszego wyrażania siebie, a nowy Mercedes Klasy T i jego ambientowe oświetlenie wykorzystano jako sugestywnie przemawiający głosem kolorów symbol.
Mercedes materiał promocyjny