Co oznacza prawdziwa magia pomagania? Skompletuj paczkę i zostań Mikołajem

Puszysty śnieg, czerwona ciężarówka i melodia, którą wszyscy dobrze znamy. Nucimy "Coraz bliżej święta" i przenosimy się do najpiękniejszych, świątecznych wspomnień. Przed nami szczególny czas, w którym każdy może odkryć w sobie to, co najlepsze, ponieważ świat potrzebuje więcej Mikołajów.

Dzielenie się mnoży dobro

Wyjątkowość magii świąt pozwala nam się zatrzymać i rozejrzeć wokół. Nie każdy może pozwolić sobie na smaczny posiłek czy obdarowanie najbliższych prezentami. Według najświeższego raportu Głównego Urzędu Statystycznego "Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku" przeciętna sytuacja materialna gospodarstw domowych realnie pogorszyła się, m.in. z powodu wysokiej inflacji. W skrajnym ubóstwie żyje w Polsce 1,7 mln obywateli. Świąteczną gorączkę zmieńmy więc na czas życzliwości. Pamiętajmy, że Mikołaj żyje w każdym z nas, każdego dnia.

Polski Czerwony Krzyż dostrzega problem skrajnego ubóstwa i wykluczenia społecznego. Nie godzimy się na to, aby w Polsce – szczególnie w okresie świąt – ktokolwiek pozostawał głodny. Pragniemy dla każdego godnych, ciepłych i radosnych spotkań świątecznych. Dlatego w tegorocznej kampanii organizowanej z naszym zaufanym partnerem, którym od lat jest Coca-Cola, chcemy pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują

– mówi Michał Mikołajczyk, Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

System Coca-Cola już od wielu lat włącza się aktywnie w działania pomocowe właśnie na rzecz Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża. W 2022 roku Coca-Cola, wraz ze swoim partnerem Coca-Cola HBC, wsparły organizację w Ukrainie i krajach sąsiadujących – globalnie kwotą 1 mln euro oraz oddziały lokalne kwotą 570 tys. euro. Ponadto, firma przekazała organizacji ponad 250 000 litrów napojów, a w Polsce dzięki przekazanym środkom utworzono na granicy cztery punkty recepcyjne dla uchodźców.

Materiał promocyjny

Świat potrzebuje więcej Mikołajów

W kampanii świątecznej Coca-Cola ponownie zachęca do dostrzegania potrzeb innych oraz do wspólnego dzielenia się dobrem i poświęcenia uwagi drugiej osobie.

Święta dla Coca-Cola zawsze polegały na celebrowaniu prawdziwej magii więzi międzyludzkich. W tegorocznej odsłonie kampanii zachęcamy do podarowania innym najpiękniejszego prezentu – naszej życzliwości. Ponownie łączymy siły z Polskim Czerwonym Krzyżem, z którym współpracowaliśmy między innymi przy organizacji pomocy dla uchodźców z Ukrainy i wspieramy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Poprzez świąteczną akcję zapraszamy do działania także konsumentów oraz współpracowników, bo świat potrzebuje więcej Mikołajów

– komentuje Paulina Trzaskowska, Communications Manager Coca-Cola.

Wspólnie zróbmy coś dobrego

Aby wziąć udział w akcji Coca-Cola i Polskiego Czerwonego Krzyża należy skompletować paczkę żywnościową złożoną z określonych produktów (makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwa rybna, konserwa mięsna, kakao), a następnie przekazać ją do lokalnego oddziału PCK. Lista punktów jest dostępna w aplikacji Coca-Cola. Ważne! Koniecznie zachowaj paragon.

Gdy paczka trafi do pracowników PCK, otrzymasz potwierdzenie przekazania produktów w formie certyfikatu od Mikołaja. Certyfikat zawiera kod QR, który należy zeskanować. Po przeniesieniu na stronę lub do aplikacji Coca-Cola można wziąć udział w konkursie. Wystarczy odpowiedzieć na pytanie: czym jest dla Ciebie magia świąt. Nagrodą jest wyjazd do Wioski Mikołaja, w Rovaniemi. Akcja rusza 13 listopada i będzie trwać do 21 grudnia.

Materiał promocyjny

Co się stanie z zebranymi paczkami? Zostaną przekazane osobom samotnym, niepełnosprawnym, ubogim, a także seniorom i wielodzietnym rodzinom. Tylko w 2022 roku Polski Czerwony Krzyż rozdystrybuował wśród potrzebujących 85 000 paczek o łącznej wartości ponad 13,5 mln.

Święta pełną parą

Możemy również przekazać "wirtualną" pomoc za pomocą jednego kliknięcia po ukończeniu quizu określającego typ "wewnętrznego Świętego Mikołaja", który się w nas kryje. Do quizu zostaniemy przekierowani po zeskanowaniu kodu QR z limitowanych opakowań napojów. Nasze odpowiedzi określą, jakim Mikołajem jesteśmy. A opcji jest kilka – "Empatyczny Mikołaj", "Troskliwy Mikołaj", "Hojny Mikołaj" oraz "Radosny Mikołaj". Oczywiście nasz wynik można następnie udostępnić w mediach społecznościowych.

A dodatkowo, jak co roku wyczekujmy świątecznej ciężarówki. Aż w pięciu miastach będziemy mogli zobaczyć ją na żywo! 2 grudnia Mikołaj będzie w Słupsku, 9 grudnia odwiedzi Gniezno, 16 grudnia Lublin, a 22 grudnia Warszawę. Do piątego miasta zawita 20 grudnia. Gdzie się wybierze? To się okaże! Miejsce zostanie wybrane przez samych konsumentów, w drodze głosowania. W miastach, do których zawita ciężarówkach, we współpracy z lokalnymi oddziałami PCK oraz partnerem Coca-Cola HBC zostaną także zorganizowane świąteczne spotkania polsko-ukraińskie.

 Materiał promocyjny marki Coca-Cola Polska.