Najpopularniejsze trendy w pielęgnacji ciała

Moda na ekologię i poszukiwanie naturalności nie ominęła branży urodowej! Kosmetyki ekologiczne i inspirowane naturą – według badania „Rytuały pielęgnacyjne Polek”, przeprowadzonego na zlecenie marki CD, to dwa najbardziej popularne trendy wśród dorosłych Polek .

Naturalność w cenie

Trend korzystania z kosmetyków wegańskich powoli zyskuje coraz szersze grono odbiorców. Kosmetyki wegańskie to takie, które w swoim składzie nie zawierają produktów pochodzenia zwierzęcego. Chęć wybierania tego typu produktów jest najsilniejsza w grupie Polek do 29. roku życia (14,4% badanych) – aż trzykrotnie większa niż w grupie 45+ .

Mniej znaczy więcej!

Coraz częściej korzystamy z mniejszej liczby kosmetyków, dokonując zakupu świadomie wybranych produktów. Minimalna pielęgnacja, ale wysokiej jakości, niejednokrotnie może przynieść naszej skórze więcej korzyści, niż nadmiar różnorodnych składników. Już co trzecia Polka (35,2%) kieruje się tą zasadą w trakcie dbania o swoje ciało i urodę . Świadomie dokonywany wybór wiąże się również z rosnącą wiedzą Polek w zakresie składu produktów – aż 39,3% badanych deklaruje, że stara się wybierać kosmetyki, które nie zawierają kontrowersyjnych składników takich jak: parabeny, silikony, oleje mineralne czy barwniki .
Dodatkowo 35% badanych lubi wykorzystywać egzotyczne olejki, które nie tylko odżywczo wpływają na nasze ciało, ale też pobudzają zmysły . Jednym z nich może być olej kokosowy posiadający przyjemny zapach, a zarazem nawilżający, regenerujący i odmładzający skórę w naturalny sposób.

Proaktywność marek kosmetycznych

Znaczna część konsumentek zwraca także uwagę na działania firm kosmetycznych. Według badania „Rytuały pielęgnacyjne kobiet”, dla 27,7% Polek istotne jest, aby kosmetyki posiadały oznaczenie Fairtrade . Jego obecność na etykiecie oznacza, że producent, w procesie produkcji, dba
o zrównoważony rozwój, a więc uprawy, z których powstają produkty prowadzone są
z poszanowaniem środowiska naturalnego. Sam proces produkcji jest zgodny z poszanowaniem praw człowieka, biznesowego partnerstwa, z zachowaniem uczciwych cen oraz długoterminowych zobowiązań. Dodatkowo oznacza to również prowadzenie firmy w sposób demokratyczny
i transparentny.

Pielęgnacja w domowym zaciszu

Domowa pielęgnacja i umiejętność samodzielnego komponowania różnego rodzaju kosmetyków jest szczególnie popularna wśród Polek do 29. roku życia (24,8%) . W tym przypadku znajomość poszczególnych składników i ich odpowiedniego doboru jest niezwykle ważna, dlatego na tego typu pielęgnację decyduje się jedynie co piąta Polka.