W zakończonym właśnie obozie szermierczym Rusinowice 2016 sześćdziesiąt troje niepełnosprawnych dzieci w wieku od 7 do 19 lat miało możliwość uczestniczenia w treningach szermierki pod okiem paraolimpijczyków Stefana Makowskiego, Arkadiusza Jabłońskiego, Radosława Stańczuka, a także szablisty Mariusza Koniusza oraz pozostałej kadry obozu.
Praca na obozie była podzielona na rozgrzewkę, indywidualne zajęcia z trenerem, a dodatkowo uczestnicy, którzy mieli odpowiednie predyspozycje mogli wziąć udział w zajęciach grupowych i walkach szermierczych. Podczas turnusu rehabilitacyjnego w Ośrodku dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Rusinowicach odbywały się także prelekcje dla rodziców, mające na celu omówienie sposobów integracji i samorealizacji dzieci niepełnosprawnych. Wszyscy uczestnicy znajdowali się pod okiem wykwalifikowanej kadry trenerskiej - w tym także psychologa sportowego - która od lat współpracuje z niepełnosprawnymi dziećmi, doskonale zna ich potrzeby i potrafi indywidualnie dobierać zajęcia do predyspozycji i jednostki chorobowej danego uczestnika.
Organizacja obozu nie byłoby możliwa bez wsparcia finansowego, które fundacja otrzymała jako grant w ramach programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Jest to wspólna inicjatywa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, firmy Procter & Gamble, Telewizji Polsat oraz Grey Group, będąca wyrazem ich zaangażowania w aktywizację sportową dzieci i młodzieży. Celem programu jest rozwój dzieci i młodzieży uprawiającej sporty olimpijskie, jak również wspieranie i rozpowszechnianie aktywności sportowej dzieci chorych i niepełnosprawnych. - Polskie Nadzieje Olimpijskie dają szansę utalentowanym młodym sportowcom, ale też dzieciom, dla których ruch jest formą rehabilitacji. Dzięki programowi Polskie Nadzieje Olimpijskie możemy docierać do dzieci z małych miejscowości. Ten program otwiera dzieciom okno na świat, którego nie znają, stanowi furtkę, która pozwala im uwierzyć, że mogą realizować swoje pasje, że nie muszą być zamknięte w domu. Realizacja pasji nie musi oznaczać przeprowadzki, mogą robić wiele fajnych rzeczy w swoich miejscowościach, wspólnie z kolegami - mówi Stefan Makowski. Pomysłodawcami organizacji Fundacja Akademia Integracji są szermierze na kółkach - utytułowani sportowcy, paraolimpijczycy, wielokrotni medaliści Mistrzostw Świata i Europy. Jak mówi Makowski: - Dzieci niepełnosprawne należy przekonywać, że mogą robić wiele rzeczy, które sprawiają im radość i pozwolą uwierzyć, że niepełnosprawność nie zamyka im wszystkich możliwości. Taka rola sportu wykracza dużo dalej niż sprawność fizyczna - ma wpływ na całe życie dziecka, jego postrzeganie świata, odnalezienie się w społeczeństwie, samodzielność i, choćby najmniejszy, komfort życia w przyszłości.
Program Polskie Nadzieje Olimpijskie wesprzeć może każdy. Wystarczy kupić w sklepach Tesco produkty P&G, które i tak są na standardowej liście zakupów do domu, np. Ariel, Lenor, Vizir, Fairy, Pantene czy Pampers. To produkty, które ułatwiają każdemu codzienne czynności i obowiązki, a ich wybór może się okazać niezwykle istotny dla takich fundacji, jak ta na rzecz której działa Stefan Makowski. Akcja P&G i Tesco trwa do 24 sierpnia, więc jest jeszcze kilka dni, by przyczynić się do rozwoju dzieciaków! Więcej szczegółów o akcji jest dostępnych na www.tesco.pl/sport-charity ***
O PARTNERACH
Polski Komitet Olimpijski Polski Komitet Olimpijski jest autonomiczną organizacją pozarządową, której misją jest rozwój, propagowanie i ochrona Ruchu Olimpijskiego w Polsce, zgodnie z Kartą Olimpijską. Od ponad 95 lat rozwija aktywną i wielokierunkową działalność, stwarza warunki i organizuje udział polskiej reprezentacji w igrzyskach olimpijskich, promuje ideę olimpijską i upowszechnia sport, włącza polski ruch sportowy do światowej rodziny olimpijskiej i zapewnia stałe kontakty polskiego sportu z międzynarodowym ruchem olimpijskim, podejmuje różnorodne działania w dziedzinie edukacji olimpijskiej i przyczynia się do trwałych związków sportu ze sztuką. Procter & Gamble P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in. Always?, Ambi Pur?, Ariel?, Blend-a-med? Bonux?, Braun?, Discreet?, Fairy?, Gillette?, Head & Shoulders?, Lenor?, Olay?, Oral-B?, Pampers?, Pantene?, Vicks?, Wella?. P&G prowadzi działalność w blisko 70 krajach. Aktualności oraz więcej informacji nt. P&G i marek dostępne na stronie: https://www.pg.com/pl_PL/ Telewizja Polsat POLSAT to pierwsza niezależna stacja telewizyjna w Polsce wchodząca w skład grupy medialnej Cyfrowy Polsat. Obecnie jest jedną z największych, najbardziej cenionych i rozpoznawalnych marek medialnych w Polsce. Najmocniejszymi filarami stacji są: doskonała rozrywka, pasjonujące kino, rzetelna i szybka informacja oraz emocjonujący sport. Oferta programowa budowana jest głównie w oparciu o własne marki serialowe połączone z bogatym portfolio filmów fabularnych, seriali zagranicznych i doskonałej rozrywki na światowym poziomie. Telewizja Polsat intensywnie inwestuje w rozwój kanałów tematycznych. Obecnie stacja posiada w ofercie trzydzieści dwa kanały (w tym dziesięć w jakości HD).
GREY Group GREY GROUP to, należący do koncernu WPP, zespół agencji, oferujących Klientom pełen zakresu usług komunikacyjnych ATL, BTL, Public Relations i Digital oraz wsparcie strategiczne. GREY Group ma doświadczenie w tworzeniu komunikacji marek międzynarodowych i lokalnych. Dzięki zapleczu w międzynarodowej sieci WPP, znakomitej znajomości lokalnego rynku oraz zespołowi utalentowanych i działających z pasją ludzi - tworzymy zintegrowane i skuteczne biznesowo projekty dla firm z wielu segmentów rynku. GREY GROUP jako holding istnieje w Polsce od czerwca 2008. W jej skład wchodzą agencje reklamowe GREY Worldwide Warszawa, Testardo Gram oraz sieciowa agencja Public Relations - Cohn&Wolfe. GREY Group posiada również w swoich strukturach niezależny zespół odpowiedzialny za działania w nowych mediach, a także zespół zajmujący się projektowaniem strategii kampanii i opiekę nad nowym biznesem. GREY Group oddaje także do dyspozycji swoich Klientów profesjonalne Działy Produkcji RTV oraz Poligrafii, a także Studio DTP.
Tesco Polska Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z 440 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia niemal 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza 5 milionów klientów.