- To naprawdę poruszające, gdy wyobrazimy sobie każdą z tych chwil, wszystkie sytuacje, które Polacy przeżyli w towarzystwie lampki DORATO. Intensywność każdego takiego zdarzenia pomnożona przez liczbę 150 mln sprzedanych butelek najlepiej pokazuje, jak wielkie znaczenie ma ta marka dla kolejnych pokoleń - podkreśla Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór.
DORATO jest najlepiej sprzedającym się winem musującym w Polsce i wciąż wzmacnia swoją pozycję. Jego udziały ilościowe w rynku (bez dyskontów) w ostatnich 12 miesiącach wzrosły o 0,9 p.p. Jest też najbardziej rozpoznawalną marką wina musującego w Polsce*. W tym roku świętuje swoje 25 urodziny. Z tej okazji do sklepów trafi specjalna jubileuszowa edycja wina, która ma przypomnieć konsumentom to, co najważniejsze w ich ulubionej marce - wszystkie wyjątkowe chwile spędzone z DORATO.
Polacy pokochali DORATO od pierwszego wejrzenia - Kiedy narodziło się DORATO półki w polskich sklepach jeszcze się nie zapełniły, a o winach mało kto myślał. Ale to właśnie myślenie o tym, o czym nie myślą inni jest kluczem do biznesu. Staramy się być pomysłem na biznes jutra a nie tylko firmą dzisiaj - wyjaśnia Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. - W biznesie fascynujące jest, że często spektakularny sukces produktu czy marki to miłość od pierwszego wejrzenia. Polacy tak właśnie pokochali DORATO. W takiej miłości od pierwszego wejrzenia często kryje się tajemnica, a ta najlepiej pasuje do marki szampańskiej. Przecież do końca nie rozumiemy, czym jest urok i być może właśnie dlatego działa.
Przez 25 lat DORATO niewiele się zmieniło. - Tak jak inne prawdziwe marki, szczególnie produkty bliskie naturze, a nie wysokoprzetworzone. A takie są właśnie wina. W ich przypadku możemy tylko mówić o doskonaleniu produktu i opakowania - zaznacza Robert Ogór.
25-lecie Dorato materiały prasowe
materiały prasowe
Odrębną historię marki napisały edycje limitowane. DORATO zawsze celebrowało wyjątkowe wydarzenia i słynęło z opakowań na szczególne okazje np. butelki magnum (1,5 l). - Ze wszystkich edycji limitowanych najbardziej utkwiła mi milenijna, w niebieskiej butelce, którą później jeszcze wiele lat po sylwestrze widywałem stojącą już pustą na szafkach i kredensach, dla ozdoby - wspomina Prezes AMBRA S.A.
Teraz z okazji 25-lecia w sklepach również pojawi się DORATO w specjalnej urodzinowej odsłonie. Jubileuszowa etykieta łączy tradycję z nowoczesnością. Charakterystyczny styl DORATO podkreśliły złote płynne linie inspirowane secesyjną ornamentyką. Dzięki subtelnej perłowej kolorystyce całość jest rozświetlona i elegancka jak przystało na ikonę ostatnich 25 lat, symbol niezapomnianych chwil w życiu kilku pokoleń konsumentów nie tylko w Polsce. W ciągu ćwierćwiecza AMBRA eksportowała DORATO aż do 18 krajów, nawet tak odległych miejsc jak Chiny, Korea Południowa, Nigeria czy Tajwan.
- W projekcie "Anniversario" uwzględniliśmy ten długi czas, w którym DORATO towarzyszyło konsumentom w ich najszczęśliwszych chwilach, stając się zarazem świadkiem zmian zachodzących w Polsce - mówi Jakub Śwircz, Managing Director Brandy Design. - Stąd też decyzja o stworzeniu projektu, który poprzez wybrane elementy wzornictwa nawiązuje do ponadczasowych kodów szampana i związanej z nim atmosfery. Główną cechą designu Dorato 25 lat jest secesyjna rama ze złotymi przetłoczeniami, która podkreśla jakość i kapitał zaufania jakim konsumenci obdarzają tę markę.
W urodzinowym sezonie DORATO ma co najmniej dwa powody do świętowania. Od 25 lat Polacy nie wyobrażają sobie celebracji ważnych chwil bez DORATO i coraz chętniej sięgają po wina musujące dla smaku i przyjemności. W okresie czerwiec-lipiec 2016 r. wina musujące wzrosły o 13,1% ilościowo (w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku), na co szczególnie wpłynęła moda na prosecco (+56% w okresie czerwiec-lipiec). - Wina musujące długo czekały na przyłączenie się do trendu wzrostu. Podczas gdy wina spokojne nieustannie zdobywały nowych konsumentów, to jeszcze w roku 2015 stwierdzaliśmy, że rynek wina musującego na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat pozostał w tym samym miejscu - przyznaje Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. - Światowy sukces prosecco w końcu dotarł również do Polski i podbił serca polskich konsumentów, dzięki czemu rynek wina musującego w 2016 r. notuje niespotykany dotąd wzrost. Również DORATO podlega wpływom trendów i zmian upodobań polskich konsumentów. Idąc za modą na prosecco konsumenci odkrywają dla siebie inne wina musujące, co spowodowało pierwsze w tej skali ożywienie konsumpcji i odkrycie tego gatunku produktów na wiele okazji wykraczających poza sylwestrowy wystrzał korka. Przy okazji 25-lecia DORATO polscy konsumenci ponownie rozsmakowali się w uroku tego wina musującego, dzięki czemu pozycja i sprzedaż DORATO w jubileuszowym roku znów dynamicznie rośnie.
Limitowana edycja DORATO pojawi się w sklepach na początku grudnia. Na grudzień producent zaplanował kampanię telewizyjną: 30-sekundowy spot sponsorski. - Chcielibyśmy w ten sposób podziękować konsumentom za 25 lat wyjątkowych chwil spędzonych z DORATO - podkreśla Tomasz Pawlicki, Brand Manager DORATO. Urodzinową akcję wspierać będą działania PR, materiały promocyjne w sklepach oraz atrakcyjne dodatkowe ekspozycje paletowe. Za kreację limitowanej edycji odpowiada agencja Brandy. Działania BTL i ATL koordynują agencje Chapter 1 oraz Los Mejores. Działania komunikacyjne prowadzi agencja Kuźnia PR.
W 1991 roku kiedy narodziło się DORATO, w Polsce wysłany został pierwszy e-mail, powstała Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, świat wstrzymał oddech oglądając "Milczenie owiec", Polska pokazała Poloneza Cargo a Włosi Fiata Cinquecento. Co jeszcze wydarzyło się w 1991 roku? Oto subiektywne kalendarium DORATO**.
Jako ciekawostkę dodajmy, że w filmie "Seksmisja" główni bohaterowie Maksymilian Paradys i Albert Starski zostali zahibernowani 9 sierpnia 1991 r.
* Znajomość wspomagana DORATO wynosi 85%, znajomość spontaniczna 30% - źródło: dane AMBRA **Źródło: Wikipedia, która powstała dziesięć lat po DORATO
25-lecie Dorato materiały prasowe
materiały prasowe