W ramach nadchodzących Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018, światowy partner - Procter & Gamble, przeprowadził badanie na temat uprzedzeń i roli mamy w procesie ich przezwyciężania. Byli i obecni olimpijczycy są zgodni, że podczas swojej zawodowej drogi często natrafiali na przeszkody wynikające z uprzedzeń. Jednocześnie podkreślają, że osobą, od której dostali największe wsparcie, była mama.
Badanie pokazało, że większość byłych sportowców olimpijskich spotkało się z uprzedzeniami w okresie dorastania, jednak większość z nich potrafiła wykorzystać te doświadczenia jako motywację do osiągnięcia swoich celów.
Ponad połowa sportowców olimpijskich (55%) doświadczyła uprzedzeń ze strony swoich rówieśników. Aż 65% z nich odebrało to jako stałe przeszkody na drodze do ich sukcesu, a u 49% uprzedzenia spowodowały spadek zaufania do własnych umiejętności.
Co sprawia, że pomimo trudności udaje się osiągnąć sukces?
Siedmiu na dziesięciu sportowców olimpijskich, którzy spotkali się z uprzedzeniami, zgodziło się, że uzyskali pomoc w ich przezwyciężaniu (79%). To wsparcie sprawiło, że uprzedzenia nie zdemotywowały ich w walce o własne marzenia, a dla 53% ankietowanych to mama okazała się największym sojusznikiem, osobą, która była przy nich od samego początku, broniąc ich mimo przeciwności losu.
Wśród atletów z całego świata to wsparcie mamy uważane jest za kluczowe w spełnianiu marzeń i osiąganiu celów. Dla większości byłych sportowców olimpijskich (65%) mama była największym czynnikiem sukcesu sportowego, a 84% twierdzi, że nie byłoby w tym momencie swojej kariery, gdyby nie wsparcie mamy.
Byli sportowcy olimpijscy zgadzają się, że mama pomogła zaszczepić w nich pozytywne myślenie poprzez:
· naukę jak stać się lepszą osobą (78%)
· zachęcanie do skupienia się na celu, do którego dążą (74%)
· zaprezentowaniu im innej perspektywy, która zmieniła ich sposób myślenia (68%)
· uświadomienie, że negatywne doświadczenia nie jest czymś, czym powinni się przejmować (64%).
„Uprzedzenia w sportowym świecie występują bardzo często, są związane nie tylko z uprzedzeniami ze względu na płeć, religię czy rasę, ale także niekiedy z statusem majątkowym. W tych momentach niezwykle ważne jest to, by się nie poddać, wierzyć w siebie i trenować jeszcze więcej, by stawać się coraz to lepszą wersją siebie. Oprócz własnego własnej motywacji niezwykle istotne jest to, by mieć kogoś kto w chwilach zwątpienia potrafi wesprzeć. Dla mnie największym wsparciem, w chwilach zwątpienia, była, jest i będzie moja mama, która niezależnie od sytuacji zawsze przy mnie była. Motywowała i wspierała za co jestem jej bardzo wdzięczny” – dodaje Maciej Kot, ambasador tegorocznej edycji kampanii „Dziękuję Ci, Mamo”.
O programie olimpijskim Procter & Gamble:
Marki P&G, takie jakm.in. Always®, Gillette®, Pantene®, Head & Shoulders®, Tide®, Bounty® i Downy®, będą wspierać kampanię olimpijską wykorzystując rozmaite kanały komunikacji w mediach i działania w punktach sprzedaży. Procter & Gamble robi wszystko, aby dawać mamom to, co najlepsze każdego dnia – nie tylko mamom olimpijczyków, ale wszystkim mamom na całym świecie. Jako światowy partner olimpijski, P&G poprzez marki takie jak Vizir®, Gillette® czy Pampers®, zarówno współpracuje ze sportowcami podczas ich olimpijskiej przygody, jaki i docenia mamy, które wspierały ich na każdym kroku.