Dobre buty to sztuka. Kolekcja jesień-zima 2018/19 Paso a Paso

Idealnie wyprofilowane pod kobiecą stopę, stabilne obcasy, jakościowa skóra oraz starannie dobrane elementy ozdobne. Te ręcznie wykonywane buty są małymi dziełami, rzemieślnicza praca ich twórców sztuką, zaś oni sami artystami. Dlatego kolekcja jesień-zima 2018/19 polskiej marki Paso a Paso i towarzysząca jej sesja wizerunkowa łączą dwa, pozornie przeciwstawne, światy - buty i sztukę. Właścicielki marki, Marta Kapusta i Paulina Majchrzak, rzemiosło stawiają ponad szybką modę, a dopracowany projekt ponad sieciówkowy but.

W 1947 roku Irving Penn sfotografował dla amerykańskiego wydania Vogue'a buty trzymane przez białą rękawiczkę. Zdjęcie zatytułowane "Glove and Shoe" stało się inspiracją do powstania kolekcji na jesień-zimę 2018/19 marki Paso a Paso. Bo jak inaczej obchodzić się z ręcznie wykonywanym obuwiem jak nie jak z dziełem sztuki? Jak nie nazywać ich twórców artystami? - Zrobić dobre buty to dzisiaj sztuka. Zalała nas fala sieciówek, w których znajdujemy miliony różnych projektów, na każdy sezon inne, i z każdym sezonem nadające się do zmiany. Obuwie Paso a Paso jest dopracowane w każdym detalu. Chcemy, aby kobieta, która je zakłada, czuła się w nich pewna siebie, ale też miała świadomość, że ten but był przygotowywany ręcznie. Nad jego powstaniem czuwało kilka osób. Każda para jest dla nas wyzwaniem i nowym dziełem do stworzenia - mówi Marta Kapusta, właścicielka i projektantka marki.

Buty Paso a Paso są wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników. Dobierane są do nich najlepszej jakości skóry naturalnego pochodzenia. W kolekcji jesień-zima 2018/19 dominują licowa oraz zamszowa, w stonowanych kolorach: czarnym, brązowym, camelowym, granatowym czy butelkowej zieleni. - Ten ostatni będzie must-have jesiennej garderoby. Dopełni nawet najprostsze stylizacje. I właśnie o to chodzi! But Paso a Paso z jednej strony ma być klasykiem i inwestycją nie tylko na jeden sezon, a z drugiej musi być ciągle modnym dodatkiem - mówi Paulina Majchrzak, właścicielka marki. Projekty podkreślają też starannie dobrane elementy ozdobne, m.in. złote klamerki w stylu vintage, srebrne dżety czy fantazyjne pompony.

Pierwszy raz w kolekcji Paso a Paso pojawiło się obuwie sportowe. Powstały dwa modele - niski i wysoki, z awangardową podeszwą, ale w stonowanym, czarnym kolorze. - Od dłuższego czasu zastanawiałyśmy się nad ich wprowadzeniem. Chciałyśmy, żeby były one spójne z pozostałymi projektami. Stworzyłyśmy model, który pasuje do naszych eleganckich krojów, ale też idealnie łączy się z luźniejszą stylizacją - mówi Marta Kapusta. Oprócz nich na jesień-zimę można też wybrać długie kozaki czy krótsze botki, czółenka z kwadratowym noskiem i mocnym wycięciem, buty na obcasie z ozdobną falbanką czy klasyczne mokasyny z klamerką.

Sesja wizerunkowa marki "Dobre buty to sztuka" nawiązuje do sztuki i pokazuje buty jako prawdziwe dzieła. Jej autorką jest Marta Kaczmarek. W rolę pewnej siebie i świadomej kobiety Paso a Paso wcieliła się Natalia Gumieniak z agencji Wave Models. Makijaż przygotowała Sandra Majewska, a produkcją sesji zajęła się agencja kreatywna Fashion Valley.

Kolekcja jesień-zima 2018/19 Paso a Paso jest dostępna w sklepie internetowym marki www.store.pasoapaso.pl oraz w showroomie przy ulicy Wilsona 30 w Częstochowie.