W 1947 roku Irving Penn sfotografował dla amerykańskiego wydania Vogue'a buty trzymane przez białą rękawiczkę. Zdjęcie zatytułowane "Glove and Shoe" stało się inspiracją do powstania kolekcji na jesień-zimę 2018/19 marki Paso a Paso. Bo jak inaczej obchodzić się z ręcznie wykonywanym obuwiem jak nie jak z dziełem sztuki? Jak nie nazywać ich twórców artystami? - Zrobić dobre buty to dzisiaj sztuka. Zalała nas fala sieciówek, w których znajdujemy miliony różnych projektów, na każdy sezon inne, i z każdym sezonem nadające się do zmiany. Obuwie Paso a Paso jest dopracowane w każdym detalu. Chcemy, aby kobieta, która je zakłada, czuła się w nich pewna siebie, ale też miała świadomość, że ten but był przygotowywany ręcznie. Nad jego powstaniem czuwało kilka osób. Każda para jest dla nas wyzwaniem i nowym dziełem do stworzenia - mówi Marta Kapusta, właścicielka i projektantka marki.
Buty Paso a Paso są wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników. Dobierane są do nich najlepszej jakości skóry naturalnego pochodzenia. W kolekcji jesień-zima 2018/19 dominują licowa oraz zamszowa, w stonowanych kolorach: czarnym, brązowym, camelowym, granatowym czy butelkowej zieleni. - Ten ostatni będzie must-have jesiennej garderoby. Dopełni nawet najprostsze stylizacje. I właśnie o to chodzi! But Paso a Paso z jednej strony ma być klasykiem i inwestycją nie tylko na jeden sezon, a z drugiej musi być ciągle modnym dodatkiem - mówi Paulina Majchrzak, właścicielka marki. Projekty podkreślają też starannie dobrane elementy ozdobne, m.in. złote klamerki w stylu vintage, srebrne dżety czy fantazyjne pompony.
Pierwszy raz w kolekcji Paso a Paso pojawiło się obuwie sportowe. Powstały dwa modele - niski i wysoki, z awangardową podeszwą, ale w stonowanym, czarnym kolorze. - Od dłuższego czasu zastanawiałyśmy się nad ich wprowadzeniem. Chciałyśmy, żeby były one spójne z pozostałymi projektami. Stworzyłyśmy model, który pasuje do naszych eleganckich krojów, ale też idealnie łączy się z luźniejszą stylizacją - mówi Marta Kapusta. Oprócz nich na jesień-zimę można też wybrać długie kozaki czy krótsze botki, czółenka z kwadratowym noskiem i mocnym wycięciem, buty na obcasie z ozdobną falbanką czy klasyczne mokasyny z klamerką.
Sesja wizerunkowa marki "Dobre buty to sztuka" nawiązuje do sztuki i pokazuje buty jako prawdziwe dzieła. Jej autorką jest Marta Kaczmarek. W rolę pewnej siebie i świadomej kobiety Paso a Paso wcieliła się Natalia Gumieniak z agencji Wave Models. Makijaż przygotowała Sandra Majewska, a produkcją sesji zajęła się agencja kreatywna Fashion Valley.
Kolekcja jesień-zima 2018/19 Paso a Paso jest dostępna w sklepie internetowym marki www.store.pasoapaso.pl oraz w showroomie przy ulicy Wilsona 30 w Częstochowie.