Zaangażowanie wpisane jest w DNA naszej marki - NAGO

Dobrze skrojone ubrania są jak druga skóra. Idealnie dopasowane nie krępują ruchów, za to subtelnie podkreślają kształty. Nie naginają rzeczywistości - pomagają poznać własne ciało i zaprzyjaźnić się z nim. NAGO wie, jak ważne jest, aby tę świadomość ciała budować od najmłodszych lat, dlatego z okazji Dnia Kobiet marka postanowiła przeznaczyć 10% przychodu ze sprzedaży całej kolekcji bielizny na rzecz Fundacji Kosmos dla Dziewczynek.

Jako marka odpowiedzialna dbamy nie tylko o planetę, ale też o ludzi. Problemy, z jakimi zmagają się kobiety są nam szczególnie bliskie. W naszym kraju wciąż traktuje się nas jak obywateli drugiej kategorii, wmawia się nam, że nie wszystkie zajęcia są dla nas, a często wręcz decyduje się w naszym imieniu. NAGO jest tworzone przez kobiety dla kobiet, dlatego wspieranie ich na każdym etapie życia, jest dla nas naturalne. – mówi Julia Turewicz, założycielka marki NAGO.

Wiele dziewczynek odczuwa presję, by być piękną. Nie „ładną”, nie „w porządku” czy „atrakcyjną”, ale właśnie „piękną”. Mając świadomość, jak ważne jest budowanie samoakceptacji od najmłodszych lat, marka NAGO postanowiła zaangażować się w przeciwdziałanie presji wyglądu, przeznaczając część przychodu z marcowej sprzedaży na rzecz Fundacji Kosmos dla Dziewczynek, której celem jest m.in. wzmacnianie dziewczynek. Również poprzez pokazywanie im, że ich ciała są mądre, niesamowicie funkcjonalne i zasługują na szacunek. W myśleniu “Kosmosu” chodzi o to, żeby dziewczynki nie zamartwiały się swoim wyglądem, nie patrzyły na siebie z pozycji oceniających obserwatorów, ale po prostu czerpały ze swojej fizyczności radość i power do działania.

Od początku istnienia jednym z głównych założeń NAGO jest tworzenie ubrań, w których każda kobieta będzie się czuła dobrze - niezależnie od wzrostu, figury czy wieku. W najnowszej kolekcji bielizny znajdują się dwa nowe modele majtek wykonane z wysokiej jakości, przyjaznej dla skóry bawełny organicznej. Przyjemne w dotyku, wykończone w pasie ozdobną gumką, idealnie dopasowują się do każdego typu sylwetki i delikatnie podkreślają kształty. Model z wysokim stanem posiada subtelny detal w postaci dwóch cięć z przodu, które nawiązują do kroju męskiej bielizny. Natomiast model z niższym stanem został wykończony delikatną mereszką, która nie krępuje ruchów i sprawia, że bielizna jest bardzo miękka i wygodna. Każdy z modeli występuje w 5 kolorach: basalt, brandy rose, mint, deep purple i onyx black.

NAGO regularnie angażuje się w działanie organizacji prokobiecych. Misja marki, to nie tylko świadome tworzenie kolekcji z naturalnych materiałów, ale również aktywne wsparcie działań, które naturalnie wpisują się w dna brandu. Jesienią 2020 na znak solidarności z organizatorkami protestów przeciwko zaostrzeniu ustawy antyaborcyjnej, marka wyprodukowała i wprowadziła do sprzedaży koszulki z błyskawicą. Cały dochód ze sprzedaży ponad 200 egzemplarzy koszulek został przeznaczony na wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

Marka wspiera także walkę z ubóstwem menstruacyjnym w krajach afrykańskich, przekazując ścinki z produkcji oraz próbki materiałów na rzecz projektu Sewing Together. W stworzonym niedawno studiu w Mombasie młode dziewczyny uczą się jak samodzielnie uszyć podpaski wielokrotnego użytku. Ta współpraca, oprócz ekologicznych korzyści (wielorazowa podpaska jest alternatywą dla jednorazowej, która rozkłada się 800 lat), ma na celu również wyposażenie kobiet w siłę i niezależność. Menstruacja nigdy nie powinna być dla żadnej kobiety powodem do wstydu czy rezygnacji z edukacji.

Wspierałyśmy strajk, bo uważamy, że nikt nie ma prawa decydować o naszym życiu i ciele za nas. Wysyłka ścinek i końcówek materiałów dla fundacji Sewing Together też była dla nas ważnym działaniem. Problem ubóstwa menstruacyjnego wciąż nie wszystkim jest znany, a przecież powoduje ogromne wykluczenie i przyczynia się do jeszcze większych nierówności. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc, jednocześnie działając w duchu Zero Waste. Zaangażowaliśmy się również w działania Fundacji Kosmos dla Dziewczynek, bo dziewczynki to przyszłość, a z drugiej strony od początku muszą się mierzyć z presją dotyczącą ich ciała i wyglądu. Wtłaczane są w role społeczne, odbiera im się pewność siebie. Sama wychowywałam się w przekonaniu, że dziewczynki mogą to samo co chłopcy, miałam ogromne wsparcie w rodzicach, którzy od małego mnie i moją siostrę zapewniali, że możemy robić w życiu wszystko, o czym marzymy. Mimo to w wielu sytuacjach starano mi się udowodnić, że moje miejsce jako dziewczynki, a potem kobiety, jest gdzie indziej. – Julia Turewicz, założycielka marki NAGO.

O marce NAGO:

NAGO swoim działaniem rzuca wyzwanie branży odzieżowej. Ubrania marki szyte są w Polsce z certyfikowanych, wysokiej jakości materiałów, takich jak bawełna organiczna, cupro, TENCELTM i EcoVeroTM, które są nie tylko przyjazne dla skóry, ale tez? środowiska. Proces produkcji jest ściśle kontrolowany i przebiega w zgodzie z zasadami sprawiedliwego handlu. Tworząc kolekcje NAGO zwraca uwagę na jakość i praktyczność ubrań, dzięki czemu można się nimi cieszyć przez lata.

O fundacji Kosmos dla Dziewczynek:

Fundacja Kosmos dla Dziewczynek powstała w marcu 2017 roku. Jej głównym celem jest zmienianie życia dziewczynek żyjących w Polsce na lepsze oraz wspieranie ich w rozwiązywaniu problemów, z którymi borykają się dorastając. Fundacja tworzy środowisko, w którym dziewczynki mogą dorastać w poczuciu pewności siebie i siły sprawczej, aby miały odwagę rozwijać swoje zainteresowania i podejmować wyzwania. Przeciwstawia się szkodliwym stereotypom dotyczącym wyglądu, stawiając na zdrowie, sprawność, moc do działania oraz świadomość ciała.