NAGO to marka odzieżowa, która od dawna angażuje się w działanie organizacji prokobiecych. Jak podkreślają jej twórcy, ich misją jest nie tylko świadome tworzenie kolekcji z naturalnych materiałów, lecz także również aktywne wsparcie działań, które naturalnie wpisują się w dna brandu. Przykładowo, jesienią 2020 na znak solidarności z organizatorkami protestów przeciwko zaostrzeniu ustawy antyaborcyjnej, marka wyprodukowała i wprowadziła do sprzedaży koszulki z błyskawicą. Cały dochód ze sprzedaży ponad 200 egzemplarzy koszulek został przeznaczony na wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.
Warto wspomnieć, że marka wspiera także walkę z ubóstwem menstruacyjnym w krajach afrykańskich, przekazując ścinki z produkcji oraz próbki materiałów na rzecz projektu Sewing Together. W stworzonym niedawno studiu w Mombasie młode dziewczyny uczą się jak samodzielnie uszyć podpaski wielokrotnego użytku.
Tym razem z okazji Dnia Kobiet NAGO wesprze dziewczynki. Część przychodów marki zostanie przeznaczona na rzecz Fundacji Kosmos dla Dziewczynek.
Fundacja działa już trzy lata. Jej celem jest między innymi stworzenie środowskia, w którym dziewczynki mogą dorastać w poczuciu pewności siebie i siły sprawczej, aby miały odwagę rozwijać swoje zainteresowania i podejmować wyzwania. Poza tym organizacja przeciwstawia się szkodliwym stereotypom dotyczącym wyglądu i definiuje dziewczyńskość tak, aby mogła pomieścić wiele różnorodnych modeli.
- Bazując na naszym eksperckim doświadczeniu oraz na badaniach na temat dziewczynek, które prowadzimy, wiemy co, gdzie i jak trzeba zmieniać w przestrzeni społecznej, żeby przed dziewczynkami w Polsce otwierać kosmos możliwości - dowiadujemy się z oficjalnej strony organizacji.
Z okazji Dnia Kobiet 10 procent ze sprzedażu całej kolekcji bielizny marki NAGO będzie przeznaczona właśnie na rzecz Fundacji Kosmos dla Dziewczynek.
- Jako marka odpowiedzialna dbamy nie tylko o planetę, ale też o ludzi. Problemy, z jakimi zmagają się kobiety są nam szczególnie bliskie. W naszym kraju wciąż traktuje się nas jak obywateli drugiej kategorii, wmawia się nam, że nie wszystkie zajęcia są dla nas, a często wręcz decyduje się w naszym imieniu. NAGO jest tworzone przez kobiety dla kobiet, dlatego wspieranie ich na każdym etapie życia, jest dla nas naturalne - mówi Julia Turewicz, założycielka marki NAGO.