Kup przypinkę i uratuj czyjeś życie!

Avon od lat głośno mówi o kobietach i ważnych dla nich sprawach. Marka jest inicjatorem dwóch ogólnopolskich kampanii społecznych, a ostatnio w ich ofercie pojawiły się przypinki, które mimo małych rozmiarów, mają ogromny wpływ na życie kobiet doświadczających przemocy domowej czy walczących z rakiem piersi. O tym, w jaki sposób Avon pomaga potrzebującym osobom, opowiada Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.

W ofercie Avon w kwietniu i maju będzie można znaleźć nowe produkty – dedykowane przypinki. Co chcecie osiągnąć dzięki wprowadzeniu takich produktów?

Zgadza się, w najbliższym czasie w katalogach z produktami Avon pojawią się cztery nowe przypinki, a całkowity zysk z ich sprzedaży wesprze działania dwóch kampanii – Avon Kontra Przemoc oraz Avon Kontra Rak Piersi. Od kwietnia każdy może zaopatrzyć się w okrągłe przypinki z Różową Wstążką, a w maju dostępne będą produkty w kształcie serca ze znakiem nieskończoności. Chcieliśmy stworzyć coś, co będzie wyrażało poparcie i solidarność z kobietami chorującymi na nowotwór i doświadczającymi przemocy domowej. Przypinka noszona w widocznym miejscu, np. na klapie marynarki, kurtce czy torbie, to wyraz wsparcia dla kobiet, który może mieć dla nich ogromne znaczenie. Każda z przypinek kosztuje jedynie 18 zł – dla nas to może być niewielki koszt, a dla potrzebujących osób to wielki gest, który może uratować czyjeś życie. W naszej ofercie są także inne produkty z Różową Wstążką i znakiem nieskończoności, jak bransoletki, kolczyki czy torby. Kupując te produkty, możemy realnie pomóc wielu Polkom.

Każda z tych kampanii ma swoje symbole, które widnieją na wspomnianych przypinkach. Co one wyrażają i jaki niosą przekaz?

Różowa wstążka to międzynarodowy symbol walki z rakiem piersi, więc to było oczywiste, że stała się motywem przewodnim naszych produktów, z których zysk przeznaczamy na kampanię Avon Kontra Rak Piersi. Drugi motyw, który pojawia się na przypinkach, to znak nieskończoności. To symbol walki z przemocą. Ma on także przypominać o bezgranicznej sile, jaka drzemie w nas, kobietach. Dochód z ich sprzedaży wesprze nasze działania prowadzone w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc.

Działalność społeczna jest wpisana w DNA Avon, od lat głośno mówicie o tematach, które są dla Was ważne. Na czym dokładnie polegają Wasze kampanie – Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc?

Nasza globalna strategia oparta jest na dwóch filarach: trosce o planetę i trosce o ludzi. W ramach pierwszego obszaru (Planet Kind) dbamy o dobrostan zwierząt, walczymy ze zmianami klimatycznymi czy też staramy się pakować nasze produkty wyłącznie w opakowania wykonane z surowców pozyskanych w zrównoważony sposób. W zakres naszych działań z obszaru Human Kind wchodzą: dawanie możliwości do rozwoju i nauki, dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo, jak również wspieranie ważnych społecznie spraw i tworzenie odpowiedzialnego biznesu.

Wierzymy również, że lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla nas wszystkich. Avon nie tylko dba o nie, oferując im dobre jakościowo kosmetyki i dając możliwość rozwoju zawodowego, ale także troszczy się o ich życie i bezpieczeństwo. W Polsce aktywnie prowadzimy dwie duże kampanie – Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc. Pierwsza ma na celu podniesienie świadomości kobiet w kwestii profilaktyki raka piersi oraz zwiększenie dostępu do badań profilaktycznych. Chcemy uświadamiać społeczeństwo, że wcześnie wykryta choroba może być wyleczalna. Każdego roku dofinansowujemy tysiące badań USG piersi i prowadzimy działania edukacyjne w tej tematyce. Druga kampania, Avon Kontra Przemoc, koncentruje się na udzielaniu pomocy osobom doświadczającym różnego rodzaju przemocy domowej, nagłaśnianiu i budowaniu świadomości wokół tego problemu, jak również edukacji na ten temat. Chcemy przekonać kobiety, by nie wstydziły się poprosić o wsparcie.

Agnieszka Isa - Dyrektor Generalna AvonAgnieszka Isa - Dyrektor Generalna Avon fot. materiały prasowe

Ilu osobom udało się Wam już pomóc i w jaki sposób?

Działania w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi prowadzone są od 1998 roku i jest to jedna z największych inicjatyw społecznych w naszym kraju. Od tego czasu dofinansowaliśmy 53 300 badań USG piersi dla Polek. W ubiegłym roku wraz z Fundacją Rak’n’Roll po raz kolejny zorganizowaliśmy „Dzień na U”, w ramach którego 3300 kobiet wykonało profilaktyczne badanie USG w 90 gabinetach w całej Polsce. Kampania ta wspierała naszą akcję „Gabinety z Różową Wstążką”, realizowaną we współpracy ze Stowarzyszeniem Amazonki Warszawa-Centrum. W tym roku chcemy pójść o krok dalej i, oprócz dofinansowania kolejnych badań, okazać wsparcie kobietom walczącym z nowotworami w nieco inny sposób. W czerwcu w naszej ofercie znajdą się nowe produkty, które pomogą im wrócić do siebie po chorobie.

W ramach kampanii Avon Kontra Przemoc – we współpracy z fundacją Feminoteka – uruchomiliśmy 2019 roku pierwszą przeciwprzemocową aplikację Avon Alert, która umożliwia kobietom sięganie po pomoc w bezpieczny sposób. Dzięki niej w 2020 roku z fundacją skontaktowało się aż 3546 osób, z czego 1607 podczas samej kampanii „Mów o tym głośno”, która zwracała uwagę na szkodliwe przekonania panujące w społeczeństwie. To właśnie one sprawiają, że wiele osób dotkniętych przemocą rezygnuje z pomocy specjalistów, a my chcemy, by mówić o tym otwarcie i głośno. Zależy nam też na tym, by kobiety wiedziały, że nie są same ze swoimi problemami – jest wiele osób, które chcą pomóc.