Celem Klarny jest stać się partnerem wzrostu dla polskich firm i pomagać im m.in. w wychodzeniu na rynki zagraniczne. Jednym z pierwszych takich projektów jest współpraca z Anią Kuczyńską, mająca na celu zwiększenie zasięgu i dostępności kultowych produktów projektantki w Polsce i na innych rynkach europejskich: w Austrii, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Irlandii, Włoszech, Portugalii, Belgii i w Niemczech.
Promocja marki Ania Kuczyńska będzie odbywać się między innymi w aplikacji Klarny, z której w Europie korzysta już ponad 20 milionów konsumentów. Produkty sygnowane "Ania Kuczyńska" będą widoczne w dedykowanych listach zakupowych oraz promowane za pomocą treści contentowych. Dodatkowo w Polsce w aplikacji Klarna powstanie specjalna "półka" ANIA KUCZYŃSKA x KLARNA.
Wraz z promocją w aplikacji zakupowej Klarny uruchomiona zostaje kampania performence’owa w social mediach (Facebook i Instagram) na rynkach: polskim, niemieckim i francuskim. W Polsce zaplanowana jest także kampania outdoorowa w największych polskich miastach: Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu oraz Łodzi.
Dzięki partnerstwu z Klarną mogę rozwijać się na innych rynkach dużo szybciej i efektywniej i na skalę, jakiej samodzielnie nie mogłabym osiągnąć. Od kilku lat przymierzałam się do rozszerzenia sprzedaży swoich produktów na inne kraje. Decyzja, by nawiązać współpracę z Klarną to suma wielu czynników, ale jednym z kluczowych jest jej partnerskie podejście i fakt, że mam pełną kontrolę nad wszystkimi podejmowanymi wspólnie działaniami
- komentuje Ania Kuczyńska.
Dzięki partnerstwu z Klarną produkty Ani Kuczyńskiej dotrą do wielbicieli mody w 10 krajach Europy, ale celem kampanii jest także zwiększenie rozpoznawalności marki nad Wisłą. Ponadto dzięki wdrożeniu w sklepie Ani Kuczyńskiej opcji płatności Klarny "Zapłać za 30 dni" polscy klienci marki otrzymują większy wybór metod płatności, bez dodatkowych odsetek i kosztów (jeśli płatność zostanie zrealizowana terminowo). Wyniki opublikowanego pod koniec kwietnia br. raportu Klarny "Modna Polska" pokazują, że aż 67% przebadanych przez Klarnę Polaków twierdzi, że byłoby bardziej pozytywnie nastawionych do kupowania w sklepie internetowym, gdyby umożliwił im otrzymanie zamówienia przed pobraniem za nie opłaty. Jednocześnie zdecydowana większość (93%) uważa, że sklep internetowy musi inwestować w nowe technologie, bo tylko tak może sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów.
Polscy konsumenci mają apetyt na produkty wysokiej jakości i są skłonni inwestować w rzeczy ponadczasowe. Ponadto, w czasie robienia zakupów poszukują nowych formatów i technologii - od wirtualnych zakupów, przez sesje zakupowe typu livestream, po alternatywne rozwiązania płatnicze na etapie checkoutu. To dla polskich marek odzieżowych niepowtarzalna okazja do wzrostu w tym obszarze, a Klarna chce być dla nich partnerem, dzięki któremu jak najlepiej wykorzystają tę rewolucję zakupową. Oferując klientom większą elastyczność w ich zakupach i zwiększając ich zaufanie do sprzedawców, możemy skutecznie wesprzeć polskie marki odzieżowe w rozwoju - również, jak w przypadku Ani Kuczyńskiej, na arenie międzynarodowej
- podkreśla Łukasz Dwulit, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Klarna w Polsce.
Klarna na wszystkich swoich rynkach realizuje strategię partnerstwa we wzroście dla lokalnych marek, pomagając im w ekspansji na rynki zagraniczne, zwiększaniu świadomości i wolumenu sprzedaży. W ostatnich latach Klarna została partnerem dla takich marek jak m.in: Pandora, Balenciaga, JD Sports, H&M, Pandora, Rimova, Macy's, BVLGARI, CLUB MONACO, Farfetch, Adidas, lululemon, Asos, Boohoo, About You, CHIMI a także, na rynkach europejskich, polski VITKAC.