LUSH Charity Pot i ich droga od źródła do produktu. Znaczenie kupowania aloesu secundiflora w Kenii

Firma LUSH zaprasza swoich klientów do przyjrzenia się bliżej aloesowi - składnikowi produktów Charity Pot i Charity Pot Coin, z których 100% ceny detalicznej (minus VAT, który musi zostać odprowadzony do rządu) jest przekazywane na rzecz organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt, praw człowieka oraz środowiska na całym świecie. W produktach Charity Pot wykorzystywany jest aloes z Kenii. Historia produkcji tych kosmetyków pokazuje, że regeneracja może pozytywnie wpłynąć na społeczeństwa, środowisko oraz na wzmocnienie pozycji kobiet w regionie.

PODRÓŻ ZACZYNA SIĘ W KENII

Przed społecznością Laikipia w Kenii każdego dnia stoi wiele wyzwań. Mimo trudności, takich jak deptanie zbiorów przez słonie czy faktu, że stare zwyczaje i tradycje związane z płcią wciąż są żywe, organizacja Twala Women Initiative, koordynowana przez Rosemarie Nenini, założyła własną firmę. Kobiety ze społeczności Laikipia rozpoczęły uprawę aloesu secundiflora – rośliny, która jest w stanie poradzić sobie w trudnych warunkach terenowych. Początkowo sprzedawały go jako składnik do warzenia lokalnego specjału – piwa Muratina. Obecnie aloe secundiflora jest kupowany przez firmę kosmetyków LUSH, będąc ważnym elementem filozofii charakterystycznej dla marki. 

SIŁA REGENERACJI

Inicjatywa Kobiet Twala rozszerzyła swoje uprawy do 40 akrów i nawiązałą współpracę z Laikipia Permaculture Centre, które przeszkoliło kobiety z zasad permakultury. Dzięki temu Inicjatywa wróciła do maasajskich korzeni tradycyjnego rolnictwa i mogła wdrożyć naturalne rozwiązania, jednocześnie rezygnując ze stosowania substancji chemicznych. Po wprowadzeniu tych metod ziemia zaczęła wracać do stanu sprzed wylesienia. Powracają ptaki, na miejscu produkuje się kompost organiczny, są ule, zioła i zbiorniki odprowadzające wodę, które wspomagają wzrost roślinności.

Materiał reklamowyMateriał reklamowy Credits: Reece Pickering, Parasei Lekarmushu, Wangeshi Lekamoiro i Jane Murkepen, Grupa Kobiet Osuguroi

OD ALOESU DO EMPOWERMENTU KOBIET

Decyzja firmy LUSH o zakupie kenijskiego aloesu odmieniła los wielu dziewcząt w tym regionie. Teraz kobiety, które dzięki uprawom aloe secundiflora mogą wnieść wkład finansowy do gospodarstwa domowego zwiększają możliwość utrzymania się rodziny, posłania dzieci do szkoły oraz osiągnięcia równości płci. Zaczęły także bronić swoich praw i troszczyć się o siebie nawzajem. Ponadto 32 dziewczęta z Inicjatywy Twala sprzeciwiły się praktykom okaleczania żeńskich narządów płciowych i doprowadziły do odrzucenia tej praktyki.

OPRÓCZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

Naturalnymi opiekunkami tych terenów są kobiety. Nasza życiodajna siła, determinacja i opiekuńcza natura dają nam unikatowe umiejętności oraz sprawiają, że czujemy się odpowiedzialne za regenerację planety. Ta wyjątkowa inicjatywa jest prowadzony przez wiele błyskotliwych kobiet, które przekształcając nasze sieci dostaw żywności i surowców pomagają chronić bogate, bioróżnorodne ekosystemy. Ale mimo że aż połowa rolników na świecie to kobiety, kwestie związane z płcią nadal powodują wiele przeszkód, takich jak prawa do ziemi czy dostęp do rynków. Wszyscy w LUSH jesteśmy dumni, że mamy możliwość współpracowania z kobietami i wspierania ich w rolnictwie regeneracyjnym dzięki naszym strategiom zakupowym i charytatywnym. – Ruth Andrade, Koordynacja i Komunikacja Działań Regeneracyjnych firmy LUSH

Materiał relamowyMateriał relamowy Lush

W celu zapewnienia podejścia regeneracyjnego, zespół ds. etycznych zakupów w firmie LUSH opracował Re:Fund – fundusz regeneracyjny, który przekazuje część wydatków na surowce na wsparcie dla osób, które stosujących praktyki regeneracyjne w kluczowych obszarach. W roku finansowym 2019-2020 fundusz Re:Fund wsparł 48 grup, przekazując łącznie w darowiznach 631 750,70 funtów.