Okres urlopowy zawsze wiąże się ze wzmożonym ruchem na drogach. To również czas, kiedy częściej sięgamy po napoje alkoholowe. Dlatego V&P postawiła na nietypowe rozwiązanie: muzykę i rap, które biją rekordy popularności w serwisach streamingowych, chcąc w ten sposób dotrzeć do możliwie szerokiego grona odbiorców. A cel jest jeden: nigdy nie prowadzić pod wpływem alkoholu.
Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy, do roli ambasadorów zaproszono osobistości polskiej sceny: Piotra Fronczewskiego, który ze sceną muzyczną kojarzony jest jako Franek Kimono oraz Piha – legendę polskiego rapu.
„W komunikacji tak poważnego przekazu zasadnicza jest wiarygodność - opowiada Marta Glapińska, dyrektorka kreatywna w V&P – Dlatego, tworząc wieńczący akcję teledysk, postawiliśmy na prostotę, pokazanie autentycznej relacji między naszymi bohaterami oraz zakulisowych smaczków tej niecodziennej produkcji – kto nie byłby ciekawy, jak wygląda Piotr Fronczewski ćwiczący rap w studio?"
„Często zapominamy, że popularność to nie tylko liczba obserwujących profil, a nasza akcja udowodniła, że twarzą kampanii digitalowej może być nawet osoba bez własnych kanałów social mediowych" – mówi Przemysław Guzik, Head of Shopper Marketing w V&P.
Autorem muzyki do utworu jest Magiera – jeden z największych polskich producentów i kompozytorów muzyki rap i hip-hop.
Nagranie teledysku i piosenki to punkt kulminacyjny kampanii „Alkohol i samochód? To się nie rymuje". Tekst utworu został napisany przez Piha oraz internautów, którzy w ramach konkursu prowadzonego przez agencję V&P na Facebooku Kompanii Piwowarskiej zgłosili ponad 2 tysiące propozycji fraz. To one stanowiły bazę pod tekst rapowany przez legendę kina Piotra Fronczewskiego i legendę rapu Adama Piechockiego (Piha). Agencja V&P była odpowiedzialna za scenariusz, oprawę wizualną, a także produkcję wideoklipu.
„Udało się to, na czym nam najbardziej zależało – stworzyć taką kampanię, która doda nową energię tak ważnemu przekazowi" – dodaje Anna Taraska-Mazurkiewicz, Strategic Planner w V&P.
Opublikowany utwór spotkał się z ogromnym entuzjazmem odbiorców. Efekty można zobaczyć na kanale YouTube, w social media Kompanii Piwowarskiej, posłuchać na największych serwisach streamingowych oraz na kanałach współtworzących go artystów.
Patronat nad kampanią objęło Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
***
V&P tworzy skuteczne strategie i wdrożenia zintegrowanych działań marketingowych i komunikacyjnych. Planuje i realizuje działania ATL, BTL, DIRECT, OOH, DIGITAL, PR, CSR przy wykorzystaniu współczesnych trendów komunikacji marketingowej oraz rozwiązań technologicznych. Ma silny profil strategiczno-digitalowy, dzięki czemu działania konwertują w realne wyniki dla klientów. Agencja V&P jest dominującą spółką Grupy V&P, jedną z pierwszych polskich agencji marketingowych, działającą nieprzerwanie od 1991 roku. W gronie klientów firmy są takie marki, jak: Volkswagen Financial Services, Duży Ben, Kompania Piwowarska, Hebe czy Volkswagen Samochody Dostawcze.