"Promotorki zdrowia" to akcja zainicjowana na profilu instagramowym kampanii Farmacja jest Kobietą. Ideą akcji jest podkreślenie edukacyjnej roli farmaceutek poprzez udział w zdrowotnym wyzwaniu, polegającym na promocji badań profilaktycznych. Aby wziąć udział w akcji, należy opublikować post i/lub relację na swoim profilu instagramowym, promujący konieczność wykonywania badań profilaktycznych.
Zachęcamy wszystkie farmaceutki do włączenia się w akcję poprzez pokazanie, jak same idą wykonać badania profilaktyczne, lub udostępnienie jednego z naszych wrześniowych postów dot. różnego rodzaju badań profilaktycznych, z oznaczeniem hashtagami akcji #promotorkizdrowia #jestemfarmaceutka #dbamozdrowie #farmacjajestkobieta #badamysieznutropharma #nqs". Mamy nadzieję, że poprzez realizację tej akcji uda nam się zwrócić uwagę społeczeństwa na pozasprzedażową rolę farmaceutów, a same farmaceutki do zadbania także o swoje zdrowie. Wierzymy, że wykorzystanie social mediów pozwoli nam na zwrócenie uwagi na potrzebę profilaktyki zdrowotnej i zaufanie w tym zakresie także farmaceutom, których nie tylko wiedza, ale i osobiste historie mogą stanowić największe źródło inspiracji i motywacji do zadbania o własne zdrowie
- komentuje Ewa Wietrak, prezeska firmy Nutropharma, organizatora kampanii Farmacja Jest Kobietą.
Akcja trwa do końca września. Wzięły w niej już udział popularne w social mediach farmaceutki: Zofia Winczewska, Justyna Habas, Agnieszka Stankiewicz czy Paulina Front, pokazując jak same robią badania i tym samym promując konieczność regularnego wykonywania badań profilaktycznych.
Każdego dnia do akcji przyłączają się kolejne farmaceutki. Akcja "Promotorki zdrowia" stanowi uzupełnienie podcastów i webinarów realizowanych w ramach kampanii Farmacja Jest Kobietą, a których celem jest wsparcie farmaceutek w dbałości o zdrowie swoje i pacjentów. Każdy podcast i każdy webinar dotyczy innego obszaru zdrowia i pokazuje różne historie zawodowe farmaceutek.
Do tej pory w podcastach i webinarach wzięły udział Zofia Winczewska, Ana Krysiewicz, Marcin Piątek, Paulina Znajdel-Awiżeń, Małgorzata Bekier, Magdalena Obrzut, Agnieszka Stankiewicz, a także statystyczka Janina Bąk, psycholog Katarzyna Miller oraz dr Maciej Socha, opowiadając o tym jak same dbają o zdrowie i poruszając takie tematy jak medycyna stylu życia, racjonalna suplementacja, fitoterapia, cukrzyca, insulinooporność, czy profilaktyka onkologiczna.
We wrześniu i październiku odbędą się jeszcze spotkania z farmaceutkami Joanną Habas, Pauliną Front, Agnieszką Stankiewicz oraz Ewą Wietrak – organizatorką kampanii Farmacja Jest Kobietą, prezeską firmy farmaceutycznej Nutropharma i jednocześnie farmaceutką. Wszystkie podcasty dostępne są na stronie internetowej https://farmawiedzy.pl/podcasty/ oraz na kanałach Farmacja jest Kobietą na Spotify i Apple Podcasts oraz na profilu You Tube Nutropharma.
Kampania „Farmacja jest kobietą" jest akcją społeczno-edukacyjną, promującą rolę kobiet-farmaceutek w realizacji opieki farmaceutycznej w Polsce oraz rangę i ważność zawodu farmaceuty w szeroko pojętej służbie zdrowia. Ideą kampanii jest wsparcie farmaceutek w ich codzienności, w szczególności w zakresie profilaktyki zdrowotnej, która jak wykazał raport „Farmaceutki w pandemii" w ostatnim czasie była rzadziej realizowana przez farmaceutki, a która przekłada się wprost na ich zdrowie i ostatecznie także na możliwości realizacji opieki farmaceutycznej w aptekach. Celem kampanii jest także uświadomienie społeczeństwa, jak fachową wiedzę i kompetencje posiadają polscy farmaceuci, a w szczególności farmaceutki, które statystycznie stanowią ponad 80% mgr farmacji. Kampania ma zasięg ogólnopolski, wystartowała 14 maja i potrwa do października 2022 r. Komunikacja odbywa się na stronach www.farmacjajestkobieta.pl oraz www.farmawiedzy.com.pl, a także w social mediach Farmacja jest kobietą i Nutropharma. Patronami kampanii są Wirtualna Polska (patronat medialny) oraz Okręgowa Izba Aptekarska w Warszawie (patronat merytoryczny). Organizatorem kampanii jest Nutropharma - polska firma farmaceutyczna działająca na rynku polskim od ponad 30 lat, angażująca się w liczne akcje społeczne i edukacyjne dot. zdrowia, w tym „Zaufaj mojej wiedzy, jestem farmaceutą", „Mitologia stosowana", czy „Długość Karmienia Piersią ma znaczenie"; właściciel autorskiego systemu certyfikacji jakości produktów o nazwie Nutropharma Quality System (NQS) oraz platformy z praktyczną wiedzą dla farmaceutów www.farmawiedzy.com.pl.