Szacunki American Cancer Society szokują. W tym roku rak piersi zostanie zdiagnozowanych u 287,850 kobiet i 2,710 mężczyzn, a choroba pokona 43,250 kobiet i 530 mężczyzn. Wiedząc, jak duży jest to problem i dołączając do międzynarodowego miesiąca świadomości, Szwedzka marka FOREO nawiązała współpracę z organizacją Living Beyond Breast Cancer i zainicjowała kampanię Różowy Październik, która ma na celu zachęcić kobiety do regularnego badania.
Kobiety często boją się bólu, wstydzą badania, ze względu na warunki mieszkalne, nie mają możliwości wybrania się do odpowiedniego lekarza lub po prostu o nim zapominają. Jednak choć wiele z nas, ma cały czas obawy przed regularnym badaniem piersi, dzięki kampaniom uświadamiającym i przypominającym, jak ważna jest regularność, w ciągu ostatnich lat zauważyć można duży progres w tym temacie.
Boris Trupcevic, dyrektor generalny FOREO, wyjaśnia:
W przybliżeniu jedna na osiem kobiet zachoruje na raka piersi w ciągu swojego życia, co sprawia, że ten rodzaj raka jest najczęstszy na świecie. Głównym celem FOREO zawsze była poprawa życia ludzi, chcemy podejmować bezpośrednie działania, by zachęcać kobiety do dbania o siebie, dlatego za każde różowe urządzenie FOREO sprzedane podczas Różowego Października przeznaczymy 5% procent na walkę z rakiem piersi.
Różowy październik - miesiąc świadomości raka piersi z FOREO materiały reklamowe Foreo
Rak piersi występuje głównie u kobiet w średnim i starszym wieku. Połowa kobiet, u których rozwinął się rak piersi, ma 62 lata lub mniej w momencie rozpoznania. Niestety, nie oznacza to, że młodsze kobiety nie mogą zachorować na raka piersi, może to być każdy, nawet mężczyźni. Warto pamiętać, że istnieje kilka czynników ryzyka rozwoju raka piersi, w tym:
Chociaż nie ma konkretnego sposobu zapobiegania rakowi piersi, możesz zrobić kilka rzeczy, aby zmniejszyć ryzyko, w tym: ograniczyć spożycie alkoholu, nie palić, utrzymywać zdrową wagę, ćwiczyć regularnie, zmniejszać narażenia na promieniowanie i zanieczyszczenia środowiska. Jeśli podejrzewasz u siebie podwyższone ryzyko raka piersi, porozmawiaj ze swoim lekarzem! Pomoże w zrozumieniu czynników ryzyka i stworzeniu planu obniżenia ryzyka lub wczesnego wykrycia choroby, jeśli ta się rozwinie.
Różowy kolor i wstęga to kolor miesiąca świadomości, dlatego też marka FOREO w swojej akcji zdecydowała się postawić na urządzenia w tym kolorze. Aby wesprzeć Life Beyond Breast Cancer wystarczy kupić dowolny różowy produkt marki - od kultowej szczoteczki LUNA do oczyszczania twarzy, po urządzenia do zabiegu na całą twarz UFO 2, czy ujędrniającego BEARa z mikroprądami.