Utwory na płycie są w dużej mierze próbą redefinicji dojrzałej kobiecości. Według Mariki w naturze kobiet leży wspieranie się, a nie rywalizacja. Anty-patriarchat nie musi być zawężony jedynie do szukania "wrogów w samcach"; problemem potrafi także być rywalizacja między samymi kobietami. Prawdziwa zmiana może odbywać się właśnie wśród samych kobiet, które mogą decydować się na współdziałanie. Tym sposobem stworzą coś trwałego i dokona się przełom.
Podążając w wyznaczanym swoimi przemyśleniami kierunku, przy nowej płycie Marika współpracowała z Moniką Cisło, współtwórczynią brandu odzieży cyrkularnej Dioxide Denim. W ramach współpracy powstały "upcyklingowane", autorskie kreacje, w których Marika występuje w swoich teledyskach i na koncertach. - Płyta "Cykl" promuje tym samym także cyrkularną modę, wpisaną w kontekst cykliczności życia kobiety. - mówi Marika.
Branża odzieżowa to trzeci, po paliwach kopalnych i produkcji żywności, najbardziej szkodliwy dla środowiska biznes na świecie. Opiera się on na 98 mln ton nieodnawialnych surowców na rok. Idea stojąca za Dioxide Denim to twórcze odzyskiwanie i projektowanie ubrań o obiegu zamkniętym, które nie tylko nie powodują szkód środowiskowych, ale również przynoszą korzyści ludziom i środowisku przez cały cykl życia produktu. Wymaga to projektowania, rozwoju, produkcji i użytkowania produktów modowych, tak, aby zostały zaspokojone dzisiejsze potrzeby przyszłych pokoleń bez szkodliwości dla środowiska. Produkty o obiegu zamkniętym powinny nie tylko nie powodować szkód, ale również przynosić korzyści ludziom i środowisku przez cały cykl życia produktu.
Widzimy przyszłość, w której ubrania, które kochamy, przetrwają dłużej, a jeśli zblakną, mogą rozpocząć nowe życie, stanowiąc część okrągłego systemu mody. Kreujemy przyszłość, w której klienci mogą dokonywać świadomych wyborów, a luksus i moda mogą odegrać rolę w odbudowie naszej planety. Wierzymy w inkluzywną przyszłość, w której nasza branża jest naprawdę zróżnicowana i gdzie następne pokolenie jest wyposażone w umiejętności, które pozwalają zmieniać świat.
- mówi Monika Cisło, współzałożycielka marki. *więcej o filozofii marki Dioxide Denim poniżej
Do współpracy przy oprawie artystycznej działań promocyjnych Marika zaprosiła także Magdalenę Brzozowską i Malwinę Wysińską, projektanki i twórczynie marki biżuterii UMIAR. Biżuteria UMIAR, którą w teledyskach nosi Marika, wykonywana jest ręcznie w pracowni na warszawskim Mokotowie. We współpracy z doświadczonymi rzemieślnikami, koncepcje i szkice projektantek stają się dokładnie testowanymi prototypami, a następnie ponadczasowymi wyrobami z najwyższej jakości materiałów: złota, srebra, minerałów i naturalnych pereł. Projekty Malwiny i Magdy charakteryzuje wyważony, autorski design: efektowna linia, harmonijne proporcje i szlachetny, minimalistyczny detal. **więcej o marce UMIAR poniżej
Nowej płycie Mariki będą towarzyszyły także inne niestandardowe działania promocyjne, które będą kontynuacją idei zawartych w "Cyklu". Między innymi: w przedsprzedaży planowane są kolekcjonerskie wersje płyty z zarodnikami grzybów z gatunku Pleurotus djamor, dzięki czemu fani będą mogli samodzielnie (i kilkakrotnie) je wyhodować, a tym samym osobiście doświadczyć cykliczności natury.
*Garderobę Dioxide definiuje sztuka krawiectwa, ręcznie nabijane ćwieki wzmacniają konstrukcje, szwy francuskie podkreślone są podwójnymi stębnówkami, wykonanymi nićmi z deadstocków, w kontrastujących kolorach. Kolekcja jest w znacznej mierze propozycją dla kobiet, uzupełnia ją jedynie kilka męskich sylwetek. Cechą charakterystyczną jest specyficzne, odważne cięcie na wszyciu nogawki w cygaretkach i cullotes, które proponowane są w dwóch wersjach kolorystycznych. Dziewczyny znajdą też dla siebie sukienki i spódnicę, a look dopełnią longsleevem z bardzo mocnymi, trapezowymi wręcz ramionami oraz sporych rozmiarów, miękką torbą, wykończoną barankiem z recyklingu.
W sektorze outdoorowym proponujemy ciepłe, otulające kurtki i kamizelki wypełnione ocieplaczem z recyklingu, a także pilotkę damską i męską Wranglerkę. Kolory kolekcji przywodzą na myśl nadwiślańskie piaszczyste, dzikie plaże i błękit nieba znajdujący swe odbicie w toni rwącej wody.
FILOZOFIA MARKI opiera się na założeniu, że prawdziwe zmiany zaczynają się od nas: Nie tworzymy bezpańskich ubrań. Chcemy, aby miały właściciela, który będzie je nosić i o nie dbać. Dlatego zaczynamy naszą pracę w momencie złożenia zamówienia. W ciągu dwóch tygodni od potwierdzenia zakupu, Twój wybrany model zostanie stworzony w jednej z polskich szwalni. Do jego produkcji, wykorzystamy między 3-7 par męskich dżinsów z rynku wtórnego i tym samym zaoszczędzimy między 10, a 30 tysięcy litrów wody.
**Marka UMIAR powstała z miłości do prostych form i pasji projektowania. Jej założycielki poznały się podczas studiów magisterskich na Wydziale Wzornictwa ASP. Od początku połączyła je niezwykła nić porozumienia w odczuwaniu projektowanej rzeczywistości. Połączenie różnych specjalizacji – architektury, którą wcześniej studiowała Malwina i projektowania produktu, z którego licencjat zrobiła Magdalena, pozwoliło na powstanie spójnej myśli w projektowaniu wyjątkowej biżuterii.
Nazwa UMIAR doskonale definiuje wartości za którymi chcą podążać projektantki, oznacza zarówno umiar w formie, jak i w wyrazie, szlachetne materiały, a także jakość wykonania. Wyważone i pełne
precyzji formy wydobywają ducha nowoczesnej, naturalnej kobiecości. Dzięki temu minimalizm w wersji pełnej UMIARU nabiera delikatności i młodzieńczego wyrazu. Biżuteria powstaje ręcznie, z dbałością o najdrobniejszy detal.