"Nie powracam, bo nigdy nie odeszłam. Jestem cykliczna, nie szalona"

Marika wydaje nową płytą zatytułowaną "Cykl". Składa się na nią kilkanaście utworów, które powstały podczas urlopu macierzyńskiego, na który artystka udała się 4 lata temu. Jak dodaje sama Marika: "Codzienne doświadczania macierzyństwa nasunęło mi wiele wniosków dotyczących cykliczności życia. Nietrudno zauważyć, że życie kobiety podąża za cyklami Matki Natury i jest z nią sprzężone. Kobiety po prostu żyją w permanentnym cyklu."

Utwory na płycie są w dużej mierze próbą redefinicji dojrzałej kobiecości. Według Mariki w naturze kobiet leży wspieranie się, a nie rywalizacja. Anty-patriarchat nie musi być zawężony jedynie do szukania "wrogów w samcach"; problemem potrafi także być rywalizacja między samymi kobietami. Prawdziwa zmiana może odbywać się właśnie wśród samych kobiet, które mogą decydować się na współdziałanie. Tym sposobem stworzą coś trwałego i dokona się przełom.

Podążając w wyznaczanym swoimi przemyśleniami kierunku, przy nowej płycie Marika współpracowała z Moniką Cisło, współtwórczynią brandu odzieży cyrkularnej Dioxide Denim. W ramach współpracy powstały "upcyklingowane", autorskie kreacje, w których Marika występuje w swoich teledyskach i na koncertach. - Płyta "Cykl" promuje tym samym także cyrkularną modę, wpisaną w kontekst cykliczności życia kobiety. - mówi Marika.

Branża odzieżowa to trzeci, po paliwach kopalnych i produkcji żywności, najbardziej szkodliwy dla środowiska biznes na świecie. Opiera się on na 98 mln ton nieodnawialnych surowców na rok. Idea stojąca za Dioxide Denim to twórcze odzyskiwanie i projektowanie ubrań o obiegu zamkniętym, które nie tylko nie powodują szkód środowiskowych, ale również przynoszą korzyści ludziom i środowisku przez cały cykl życia produktu. Wymaga to projektowania, rozwoju, produkcji i użytkowania produktów modowych, tak, aby zostały zaspokojone dzisiejsze potrzeby przyszłych pokoleń bez szkodliwości dla środowiska. Produkty o obiegu zamkniętym powinny nie tylko nie powodować szkód, ale również przynosić korzyści ludziom i środowisku przez cały cykl życia produktu.

Widzimy przyszłość, w której ubrania, które kochamy, przetrwają dłużej, a jeśli zblakną, mogą rozpocząć nowe życie, stanowiąc część okrągłego systemu mody. Kreujemy przyszłość, w której klienci mogą dokonywać świadomych wyborów, a luksus i moda mogą odegrać rolę w odbudowie naszej planety. Wierzymy w inkluzywną przyszłość, w której nasza branża jest naprawdę zróżnicowana i gdzie następne pokolenie jest wyposażone w umiejętności, które pozwalają zmieniać świat.

- mówi Monika Cisło, współzałożycielka marki. *więcej o filozofii marki Dioxide Denim poniżej

Do współpracy przy oprawie artystycznej działań promocyjnych Marika zaprosiła także Magdalenę Brzozowską i Malwinę Wysińską, projektanki i twórczynie marki biżuterii UMIAR. Biżuteria UMIAR, którą w teledyskach nosi Marika, wykonywana jest ręcznie w pracowni na warszawskim Mokotowie. We współpracy z doświadczonymi rzemieślnikami, koncepcje i szkice projektantek stają się dokładnie testowanymi prototypami, a następnie ponadczasowymi wyrobami z najwyższej jakości materiałów: złota, srebra, minerałów i naturalnych pereł. Projekty Malwiny i Magdy charakteryzuje wyważony, autorski design: efektowna linia, harmonijne proporcje i szlachetny, minimalistyczny detal. **więcej o marce UMIAR poniżej

Nowej płycie Mariki będą towarzyszyły także inne niestandardowe działania promocyjne, które będą kontynuacją idei zawartych w "Cyklu". Między innymi: w przedsprzedaży planowane są kolekcjonerskie wersje płyty z zarodnikami grzybów z gatunku Pleurotus djamor, dzięki czemu fani będą mogli samodzielnie (i kilkakrotnie) je wyhodować, a tym samym osobiście doświadczyć cykliczności natury.

*Garderobę Dioxide definiuje sztuka krawiectwa, ręcznie nabijane ćwieki wzmacniają konstrukcje, szwy francuskie podkreślone są podwójnymi stębnówkami, wykonanymi nićmi z deadstocków, w kontrastujących kolorach. Kolekcja jest w znacznej mierze propozycją dla kobiet, uzupełnia ją jedynie kilka męskich sylwetek. Cechą charakterystyczną jest specyficzne, odważne cięcie na wszyciu nogawki w cygaretkach i cullotes, które proponowane są w dwóch wersjach kolorystycznych. Dziewczyny znajdą też dla siebie sukienki i spódnicę, a look dopełnią longsleevem z bardzo mocnymi, trapezowymi wręcz ramionami oraz sporych rozmiarów, miękką torbą, wykończoną barankiem z recyklingu.

W sektorze outdoorowym proponujemy ciepłe, otulające kurtki i kamizelki wypełnione ocieplaczem z recyklingu, a także pilotkę damską i męską Wranglerkę. Kolory kolekcji przywodzą na myśl nadwiślańskie piaszczyste, dzikie plaże i błękit nieba znajdujący swe odbicie w toni rwącej wody.

FILOZOFIA MARKI opiera się na założeniu, że prawdziwe zmiany zaczynają się od nas: Nie tworzymy bezpańskich ubrań. Chcemy, aby miały właściciela, który będzie je nosić i o nie dbać. Dlatego zaczynamy naszą pracę w momencie złożenia zamówienia. W ciągu dwóch tygodni od potwierdzenia zakupu, Twój wybrany model zostanie stworzony w jednej z polskich szwalni. Do jego produkcji, wykorzystamy między 3-7 par męskich dżinsów z rynku wtórnego i tym samym zaoszczędzimy między 10, a 30 tysięcy litrów wody.

**Marka UMIAR powstała z miłości do prostych form i pasji projektowania. Jej założycielki poznały się podczas studiów magisterskich na Wydziale Wzornictwa ASP. Od początku połączyła je niezwykła nić porozumienia w odczuwaniu projektowanej rzeczywistości. Połączenie różnych specjalizacji – architektury, którą wcześniej studiowała Malwina i projektowania produktu, z którego licencjat zrobiła Magdalena, pozwoliło na powstanie spójnej myśli w projektowaniu wyjątkowej biżuterii.

Nazwa UMIAR doskonale definiuje wartości za którymi chcą podążać projektantki, oznacza zarówno umiar w formie, jak i w wyrazie, szlachetne materiały, a także jakość wykonania. Wyważone i pełne

precyzji formy wydobywają ducha nowoczesnej, naturalnej kobiecości. Dzięki temu minimalizm w wersji pełnej UMIARU nabiera delikatności i młodzieńczego wyrazu. Biżuteria powstaje ręcznie, z dbałością o najdrobniejszy detal.