„On A Date"
Wspomnienie: Prowansja, 2014
W złotym świetle późnego letniego wieczoru, powietrze wypełnia zapach dojrzałych winogron i świeżych róż.
„On A Date" pobudza zmysły wspomnieniem idealnej randki w późny letni wieczór, z widokiem na wspaniałe winnice Prowansji, pełne winogron skąpanych w świetle zachodzącego słońca. Odzwierciedla on pozytywne uczucia i podekscytowanie, które odczuwa się na randce.
Najnowszy zapach Maison Margiela z kolekcji „Replica" jest wynikiem twórczej eksploracji pomiędzy światem perfum i wina, efektem współpracy między mistrzem perfumiarstwa, Carlosem Benaimem i mistrzem sommelierstwa, Manuelem Peyrondetem.
Świetlisty i zmysłowy „On A Date" oddaje musującą i uzależniającą owocowość winogron dojrzewających w ciepłym słońcu oraz delikatny, ale zdecydowany charakter dzikiej róży.
„Najpierw szukałem sposobu na najlepsze wyrażenie aromatów czerwonego wina" - mówi mistrz perfumiarstwa Carlos Benaim. "Odtworzyłem jego finezję i świeżość, używając Crème de Cassis oraz Dawany, a następnie zgłębiłem również aromaty wina różowego, wyrażając jego energię i krągłość, która jest niezwykle pozytywnym aspektem sugerującym równowagę wśród jego komponentów. Przełożyłem doznania wywoływane przez te dwa gatunki win na zupełnie nowy akord, aby wyzwolić jedną intensywną emocję. Moim dodatkowym pragnieniem było zintegrowanie róży, która jest kwiatem miłości w pełnym tego słowa znaczeniu. Dostarcza ona delikatnych i świeżych nut kwiatowych z owocowymi akcentami, które przywołują słodkie uczucia związane z uwodzeniem".
„Dla mnie perfumy są po to, abyś czuł się dobrze", mówi mistrz sommelierstwa Manuel Peyrondet. Jego współpraca z Carlosem Benaim polegała na „odtworzeniu wyjątkowych zapachów różowego i czerwonego wina z Prowansji. „On A Date" ma silną osobowość. Inspiracją dla zapachu był wyjątkowy region Prowansji, który oferuje kontrast unikalnych aromatów".
Esencja z płatków róży damasceńskiej i bergamotki przywołuje słodkie uczucia, jakie przynosi uwodzenie, będące wspomnieniem udanej randki. Akord likieru z czarnej porzeczki i esencja paczuli nadają zapachowi zmysłową i magnetyczną drzewną sygnaturę, jednocześnie przywołując zapach gleby prowansalskich winnic o wczesnej porze nocy.
„On A Date" jest dostępny wyłącznie w Notino we flakonach o pojemności 100ml (540 zł), 30ml (282 zł) i 10ml (13zł) oraz w postaci świecy „Replica" 165 gr (261 zł).
Maison Margiela to francuski Dom Mody, znany z inteligentnego podejścia do dekonstrukcji, odkrywania na nowo i redefiniowania sylwetek męskich i damskich. Został założony w 1988 roku w Paryżu przez belgijskiego projektanta Martina Margielę. Od 2012 roku Dom Mody posiada oficjalny status „Haute Couture", przyznany przez Fédération Française de la Couture za kolekcję „Artisanal". W 2014 roku brytyjski projektant John Galliano został mianowany dyrektorem kreatywnym Domu Mody.
W 1994 roku Maison Margiela stworzył kolekcję odzieży i akcesoriów „Replica", która inspirowana była ubraniami z całego świata, wybranymi ze względu na uniwersalność, ponadczasowość ich stylu i historii. Każdy element garderoby jest reprodukowany identycznie i oznaczony zwykłą białą metką wskazującą jego pochodzenie, informacją o okresie, w którym powstał i opisem stylu. Zainspirowane kolekcją zapachy „Replica", przywołują wspomnienia, którymi się dzielimy. Każdy zapach przypomina obrazy, wrażenia i pozytywne emocje, które odzwierciedlają zbiorową nieświadomość, a także naszą osobistą historię.