Creative Director Elisabet Stamm: "Bycie zwyciężczynią Zalando Sustainability Award jest zarówno magiczne, jak i motywujące. To docenienie młodej marki, którą napędza innowacja, różnorodność i ekspresja estetyczna ze świadomym nastawieniem na cel. Jesteśmy pełni pokory, a zarazem dumni, że możemy być częścią tak ważnej platformy i mieć możliwość połączenia się z liderami w branży. Zdobycie tej nagrody pozwoli nam nawiązać nowe relacje i kontynuować pracę na rzecz wprowadzania pozytywnych zmian. Mam również nadzieję, że uda mi się zainspirować innych do tworzenia z myślą o przyszłości - wierzę, że te wartosci sa uniwersalne dla wszystkich.
STAMM otrzyma nagrodę w wysokości 20,000€ i możliwość stworzenia z Zalando ekskluzywnej kolekcji, która będzie w większym stopniu wykorzystywać bardziej zrównoważone rozwiązania na poziomie materiałów, procesów produkcji, technologii i logistyki. Aby jeszcze bardziej wesprzeć STAMM w rozwoju, Zalando udostępni kolekcję AW23 wystawioną podczas Copenhagen Fashion Week klientkom i klientom z całej Europy.
Lena Sophie Röper, Director of Designer & Luxury w Zalando: "Z przyjemnością ogłaszamy, że STAMM zostało piątym zwycięzcą Zalando Sustainability Award podczas Copenhagen Fashion Week AW23. Kunszt wykonania, hafty na skórzanych materiałach, jak również skomplikowana konstrukcja kurtek puchowych, były prawdziwą ucztą dla oka. Nie możemy doczekać się dalszej współpracy, podczas której stworzymy kapsułową kolekcję odkrywająca możliwości alternatywnego designu i innowacyjnych pomysłów w branży."
Członkini jury Cecilie Thorsmark CEO, Copenhagen Fashion Week: "Przyznanie nagrody STAMM to docenienie nieustannego zaangażowania marki w odkrywanie innowacyjnych zestawień materiałów i redefiniowanie klasycznych fasonów. Kreacje STAMM są inspirujące nie tylko dzięki swoim zaskakującym projektom, ale także poprzez bycie symbolem zaangażowania marki we wspieranie wykorzystywania ręcznie wykonanych materiałów."
Pozostali uczestnicy także zostali docenieni przez jury: Selam Fessahaye za ogromny zakres materiałów, stylów i kompetencji technicznych, a TG Botanical za rzemiosło, wykorzystanie naturalnych surowców i lokalną produkcję.
Kolekcja finalistów Zalando Sustainability Award zostały zaprezentowane podczas Copenhagen Fashion Week 31 stycznia - 2 lutego 2023. Pokazy można było podziwiać także przez Zalando Greenhouse, cyfrowy showroom, który pozwala konsumentom z całego świata oglądać je podczas streamów na żywo.
***
O Zalando
Zalando (https://corporate.zalando.com) jest jedną z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 50 milionów klientów na 25 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Naszym celem jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwanym Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.
O COPENHAGEN FASHION WEEK
Copenhagen Fashion Week jest największym tygodniem mody w regionie nordyckim - odbywa się dwa razy w roku - w styczniu/lutym i sierpniu. W każdym sezonie Copenhagen Fashion Week zaprasza międzynarodową prasę, sprzedawców i liderów branży z całej globalnej sieci. Przez trzy dni mają miejsce pokazy, prezentacje i wydarzenia obok dwóch targów CIFF i Revolver. Głównym celem Copenhagen Fashion Week jest promowanie zrównoważonego rozwoju, dążąc do wprowadzenia istotnych zmian w branży. W styczniu 2020 roku Copenhagen Fashion Week ogłosił ambitny, trzyletni plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, przedstawiając innowacyjny system minimalnych wymagań dla marek, tak aby od 2023 roku mogły stać się częścią oficjalnego harmonogramu (www.copenhagenfashionweek.com).