Kiedyś kobiety ukrywały siwe włosy. Dzisiaj są ich powodem do dumy. Wszystko za sprwą silver influencerów

Dzięki internetowi, a przede wszystkim social mediom, wszelkie trendy szybko rozchodzą się po całym świecie, promowane przez najbardziej znane influencerki. Coraz częściej w wirtualnej przestrzeni obecne są także przedstawiciele pokolenia 60+ i przy pomocy profilów internetowych walczą ze stereotypami.

Jeszcze do niedawna panowało przekonanie, że siwe włosy są czymś, co za wszelką cenę powinniśmy ukrywać. Dotyczyło ono przede wszystkim kobiet, gdyż w przypadku mężczyzn poszarzałe włosy są odbierane jako oznaka dojrzałości i mądrości, w naszym przypadku - starości. Coraz więcej kobiet obecnych w social mediach walczy z tym stereotypem i pokazuje, że siwe włosy są powodem do dumy.

Jedzmy rzeżuchę nie tylko od święta! Wzmacnia włosy i zawiera dużo witaminy C. Zobacz:

Zobacz wideo

Koniec z ukrywaniem siwych włosów

Przedstawiciele i propagatorzy mody na naturalną siwiznę doczekali się własnej, specjalnie stworzonej dla nich nazwy. Silver influencerzy to określenie stosowane pod adresem wpływowych w internecie osób w wieku co najmniej 50 +. Słowo silver (z ang. srebro, srebrny) nie pojawiło się tu przypadkowo - dotyczy srebrno-siwych włosów influencerów. 

Silver influencer - kim jest?

Mianem silver influencer określamy osobę w wieku co najmniej 50 +, która pozostaje aktywna w internecie i obszarze social mediów. Oprócz samej obecności, ważne jest również czy zdołała zgromadzić przynajmniej kilkutysięczną rzeszę obserwatorów i fanów, którzy regularnie śledzą ich aktywność na portalu. Łączy się to z zanngażowaniem silver influencerów w kampanie reklamowe i promocję usług oraz produktów. 

Pierwszy ranking silver influencerów

W 2019 roku "Wprost" opublikował pierwszy ranking polskich silver influencerów. Ranking brał pod uwagę nie tylko liczbę obserwatorów każdego influencera, lecz również liczbę reklam i aktywności medialnych poszczególnych silver influencerów. W zestawieniu pojawiły się nazwiska takie jak Wirginia Szmyt, znana również jako DJ Wika, aktorka Grażyna Szapołowska, Jan Adamski, który jest specjalistą w branży modowej czy aktorka Maria Winiarska, która zgromadziła na swoim Instagramie prawie 90 tys. obserwujących. Co ważne, polscy silver influencerzy zajmują się nie tylko promowaniem usług czy produktów w ramach kampanii, ale walczą ze stereotypem osoby 50 czy 60+, która staje się niejako wykluczona ze społeczeństwa, poprzez zaprzestanie wszelkiej aktywności, rozwijania pasji czy zaniku relacji towarzyskich. Choć na razie silver influencerzy nie mogą mierzyć się zasięgami z najpopularniejszymi w branży, to są na dobrej drodze dotarcia do szerokiego grona odbiorców.