"Kevin sam w domu" oraz "Kevin sam w Nowym Jorku" emitowane są przez telewizję Polsat nieprzerwanie od 1997 roku. Tylko raz, w 2010 roku, Polsat nie planował emisji filmów w święta Bożego Narodzenia. Jednak po interwencji (50 tys.) fanów, którzy zaprotestowali na Facebooku, telewizja zdecydowała się zmienić świąteczną ramówkę i wyemitowała kultową produkcję. Dla większości Polaków, święta bez Kevina to po prostu nie święta i właśnie dlatego, telewizja Polsat potwierdziła, że również w tym roku wyemituje świąteczny hit z Macaulay Culkinem w roli głównej.
Telewizja Polsat zadecydowała, że "Kevin sam w domu" zostanie wyemitowany w Wigilię o godzinie 20:00. To najlepsza godzina, gdyż większość polskich rodzin kończy wówczas wigilijną kolację i spokojnie może zasiąść przed telewizorem w rodzinnym gronie. Rok temu w wigilijny wieczór wyemitowana została druga część kultowego filmu, czyli "Kevin sam w Nowym Jorku", który przyciągnął aż 4,5 mln widzów i był absolutnym hitem, jeśli chodzi o wszystkie świąteczne emisje w telewizji.
Jak podały "Wirtualne Media", pomimo upływu lat, ten film wciąż przyciąga reklamodawców. 30-sekundowy spot w przerwie reklamowej kosztuje od 78,9 tys. zł do 86,3 tys. zł. Wysokie ceny podyktowane są liczbą osób, która każdego roku zasiada przed telewizorem podczas emisji filmu. W 2017 roku pierwszą część oglądało w Wigilię 4,4 mln osób, natomiast w ubiegłym roku o godzinie 20:05 Polsat włączyło aż 4,51 mln widzów.
Kevin sam w domu" w Polsacie emitowany był już ok. 30 razy. Jego kontynuacja, czyli "Kevin sam w Nowym Jorku" kilkanaście razy. Co roku komedia z Culkinem cieszy się największym zainteresowaniem podczas świąt. Tym samym reklamy przy "Kevinie samym w domu" kosztują zdecydowanie najwięcej spośród wszystkich pozycji programowych Polsatu w grudniu
- piszą "Wirtualne Media".