
Nie jest tajemnicą, że branża kosmetyczna wywiera olbrzymi wpływ na środowisko, dlatego coraz więcej marek podejmuje działania, mające przyczyniać się do jego ochrony. W kategorii "Eko przemiana roku" docenimy więc największe ekologiczne przemiany branży beauty. Pod uwagę weźmiemy zarówno opakowania, skład kosmetyków, jak i wpływ produktu na naturalny ekosystem.
Weź udział w głosowaniu i zyskaj szansę na wygranie atrakcyjnych nagród. Link do głosowania TUTAJ
Plebiscyt The Best of New Beauty. Nominowani w kategorii: "Eko przemiana roku"
ANABELLE, wacik wielokrotnego użytku: Statystycznie w ciągu roku zużywamy aż 72- jednorazowych płatków do demakijażu, dzięki wacikom wielokrotnego użytku jesteśmy więc w stanie, znacząco ograniczyć produkcję odpadów. Waciki można myć pod bieżącą wodą w odrobinie łagodnego środka do mycia twarzy lub prać w pralce wraz z kolorowym praniem, a dzięki odpowiedniej pielęgnacji będą nam naprawdę długo służyć. Produkty pakowane są też w ekologiczne, niebarwione papierowe torby.
RECEPTURY BABUSZKI AGAFII, pasta do zębów Sól Wulkaniczna z Kamczatki: 98% składników, które wykorzystano do produkcji serii past do zębów to składniki ziołowe, zebrane z czystych ekologicznych obszarów i kontrolowanych gospodarstw. Uprawa tych roślin odbywa się tylko ze zdrowych, niemodyfikowanych genetycznie nasion, na czystych i ekologicznych terenach. W czasie ich wzrostu wykorzystywane są z kolei tylko i wyłącznie nawozy naturalne, a w przypadku wystąpienia chorób walkę ogranicza się do metod mechanicznych i naturalnych. Co więcej, produkty nie zawierają barwników syntetycznych, GMO i nie są testowane na zwierzętach.
CAUDALIE, krem kaszmir liftingujący Resveratrol LIFT : To nowy produkt ze zgłoszonym patentem z Wegańskim Stymulatorem Kolagenu dla jeszcze większej efektywności. Seria Resveratrol LIFT opiera się na zmienionej formule zawierającej ponad 97% zmysłowych składników pochodzenia naturalnego, wzbogaconej o wegański kolagen. Opakowania w 100 proc. nadają się do recyklingu w celu osiągnięcia zerowego poziomu odpadów.
SEPHORA, program Good For: Projekt to element długofalowej strategii firmy w drodze ku minimalizowaniu jej wpływu na środowisko. W sklepach sieci pojawiły się specjalne oznaczenia ekozaangażowanych produktów. Klienci mogą też zwracać do recyklingu puste opakowania po kosmetykach zakupionych w Sephora,a firma, dzięki międzynarodowej współpracy z centrum recyklingu CEDRE, podda je odzyskowi surowców lub przetworzy na energię.