Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Instytut Pantone już od 1986 roku prowadzi badania dotyczące kolorystycznych trendów. Jak wskazują eksperci kolor jest formą języka, a jego oddziaływanie na człowieka ma ogromny wpływ. Odpowiada on za decyzje zakupowe nawet 85 proc. konsumentów, stąd też wybierany przez Pantone kolor roku wyznacza światowe trendy w niemal każdej dziedzinie.
To właśnie Pantone 17-3938 Very Peri, który znajdziecie w galerii na początku artykułu, będzie topowym kolorem tego roku. To połączenie barwy niebieskiej, intensywnego fioletu i domieszki koloru czerwonego. Idea, jaka przyświecała jego powstaniu to zachęcenie do działania i pobudzenie kreatywności. Very Peri jest symbolem zmian, które mają inspirować ludzi po długim okresie pandemii, co podkreśla Instytut:
Gdy wychodzimy z intensywnego okresu izolacji, zmieniają się nasze poglądy i standardy. Okazując beztroską pewność siebie i śmiałą ciekawość, które ożywiają naszego twórczego ducha, dociekliwy i intrygujący PANTONE 17-3938 Very Peri pomaga nam ogarnąć ten zmieniony krajobraz możliwości, otwierając nas na nową wizję, kiedy znowu życie pisze dla nas nowy scenariusz
Ewolucja języka barw to specjalność Instytutu, który zestawia świat designu z aktualnym krajobrazem kulturowym, oceniając zaobserwowane tendencje pod kątem przydatności dla przemysłu. Filmy, muzyka, sztuka, moda, podróże i inne inspirujące zjawiska. Instytut Pantone nieustannie śledzi trendy i dokonuje szerokich analiz w poszukiwaniu najmodniejszego koloru roku.
Każdy kolor wybrany przez Pantone cechuje się głębszą symboliką. W zeszłym roku Instytut wybrał, aż dwa odcienie 17-5104 Ultimate Grey i 13-0647 Illuminating. Połączenie spokojnej szarości z wyrazistym żółtym miały wprawiać w uczucie zadumy, a z drugiej strony dawać obietnicę nadejścia czegoś słonecznego. W poprzednich latach królował: