O dodatkowe 200 zł do emerytury mogą ubiegać się seniorzy, którzy szczególnie zasłużyli się dla swojej społeczności. Po spełnieniu określonych warunków świadczenie jest przyznawane dożywotnio. Wyjaśniamy, kto może się o nie ubiegać. O dziwo, za jego wypłacanie nie jest odpowiedzialny ZUS. Gdzie należy złożyć wniosek?
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej gazeta.pl
Ustawa z 2021 roku o ochotniczych strażach pożarnych dała seniorom możliwość uzyskania specjalnego świadczenia w formie dodatku do emerytury. Jest ono skierowane do osób, które przez długi okres życia wykonywały trudną i niebezpieczną pracę. Według informacji podanych na stronie gov.pl, aby ubiegać się o dożywotni dodatek do emerytury w wysokości 200 zł, należy spełnić te warunki:
Aby otrzymać 200 zł to emerytury, należy wypełnić odpowiedni wniosek. Warto pamiętać, że świadczeniem nie zajmuje się ZUS. Za wypłaty odpowiedzialny jest bowiem Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. To nie tam jednak trzeba zanieść wniosek. W przypadku byłych strażaków OSP, trzeba go dostarczyć do powiatowego lub miejskiego komendanta straży pożarnej.