130 lat zrównoważonego rozwoju, aby połączyć dzieci z naturą i uczynić ją najpiękniejszym placem zabaw dla nich. W tym roku Petit Bateau obchodzi swoje 130 urodziny i świętuje to jak należy!
Paski w Petit Bateau to ikony marki. Niezależnie od tego, czy są cienkie, zwane "milleraies", czy szersze, zwane "marinières", stały się niezbędnym wzorem w naszych szafach. Bardzo dobrze znane na całym świecie, dające efekt "French Touch".
1893 Wszystko zaczęło się w Troyes w 1893 roku, wówczas centrum francuskiej dzianiny. Pierre Valton otworzył fabrykę specjalizującą się w bieliźnie, którą nazwał Valton & Fils.
W 1918 roku syn założyciela, Etienne Valton pomógł firmie zaistnieć. Zainspirowany przez swoją żonę, która nuciła piosenkę "Maman les p'tits bateaux qui vont sur l'eau ont-ils des jambes?", wynalazł małe majtki, odcinając nogawki od używanych wówczas długich kalesonów. Rewolucyjne cięcie nożyczkami nadało kształt bawełnianym majtkom, o wiele bardziej praktycznym i wygodnym, bez nogawek i guzików, z elastyczną talią.
Materiał promocyjny
W 1920 roku ten sam Etienne Valton zmienił nazwę rodzinnej firmy na Petit Bateau. Muzą firmy została mała dziewczynka o imieniu Marinette, która przez 30 lat uosabiała markę z polotem. Od tego momentu, DNA marki zostały ustalone: ukłon w stronę dzieciństwa, humor, know-how, komfort, swoboda ruchu, innowacja...
W 1937 roku majtki Petit Bateau otrzymały główną nagrodę za innowacyjność na Światowej Wystawie w Paryżu. To był przełom, od tego czasu każda dekada w Petit Bateau miała swoje własne innowacje:
Lata 50’ to body dla niemowląt z wycięciem na ramiona, które łatwo się zakłada.
Lata 60’ to aksamitna piżama bouclette czy
Lata 70’ to dzianina Milleraies wykonana na nowych maszynach dziewiarskich.
Lata 80’, to pierwsze body z zatrzaskami w kroku.
W 1994 roku projektant Karl Lagerfeld spopularyzował kultowy T-shirt Petit Bateau, pokazując go na wybiegu pod tweedową marynarką Chanel. W międzyczasie marka stała się częścią grupy Rocher w 1988 roku
Z kolei następne lata 2000 wprowadziły przełomowe kolaboracje (Maison Kitsuné, Carven, Christian Lacroix...). W latach 2000 i 2010 narodziły się kolejne wspaniałe pomysły. Od żółtej olejnej tkaniny inspirowanej płaszczami rybaków, przez klasyczną bawełnę second-skin (z ultramiękkiej dzianiny), po bodyjamę® w 2018 roku, hybrydowy element oferujący jeszcze większą swobodę ruchu do niemowląt, zespół projektowy Petit Bateau pękał od kreatywności, wyobrażając sobie przyszłość i wymyślając nowe modele.
W 2023 roku, Petit Bateau jest w modzie od 130 lat. Ponadpokoleniowy sukces, który nigdy nie został naruszony, we Francji i za granicą. "To jest siła Petit Bateau, by być marką dziedzictwa pozostając jednocześnie zdecydowanie nowoczesną", mówi CO Petit Bateau Guillaume Darrousez.
Materiał promocyjny
Ikoniczne obrazy, legendarne historie, szczypta humoru... Historia Petit Bateau jest punktowana przez ponad sto lat oryginalnych, zabawnych, uderzających kampanii reklamowych, które doskonale odzwierciedlają odważnego ducha marki. Passa marki wciąż trwa… sto lat PETIT BATEAU!
IG: https://www.instagram.com/petitbateau_pl/
WWW: https://www.petit-bateau.pl
23 MAJA 2023 - marka Petit Bateau świętowała 130 lecie marki w Warszawie w Qchni Artystycznej.
Materiał promocyjny PR marki Petit Bateau.