Kobiety na własnych zasadach. Avon wspiera przedsiębiorczość

Co mają wspólnego XIX-wieczna pionierka kobiecej przedsiębiorczości, topowa lalka XX wieku i współczesne dziewczyny wykorzystujące technologie XXI wieku do realizowania swojej pasji do piękna i przedsiębiorczości? Odpowiedź jest jedna: łączy je Avon!

Zaczęło się od Persis Foster Eames (PFE) Albee, która jako pierwsza konsultantka w historii Avon, przetarła szlaki tysiącom kobiet wyznaczając nową drogę do osiągania finansowej niezależności i budując pierwszą sieć sprzedaży bezpośredniej. Po latach, w dowód uznania dla jej przedsiębiorczości, nieszablonowego myślenia i odwagi w działaniu, zaprojektowano na jej podobieństwo ikoniczną lalkę Barbie, stawiając ją tym samym jako przykład do naśladowania dla dziewczynek. „Pierwsza dama" firmy, która z biegiem czasu stała się globalnym gigantem kosmetycznym, nadal jest żywa w umysłach i sercach współczesnych kobiet, inspirując je do łamania stereotypów, sięgania po więcej i życia na własnych zasadach.       

Niewątpliwie Albee miała smykałkę do interesów oraz pasję do piękna, dzięki czemu odnosiła sukcesy w handlu. W pierwszym roku zaangażowała ponad 100 kobiet, a w kolejnych dwunastu przeszkoliła ponad pięć tysięcy. Opracowała techniki sprzedaży bezpośredniej i zbudowała kobiecą sieć kontaktów, co dało zwerbowanym przez nią sprzedawczyniom możliwość zarabiania własnych pieniędzy w ówczesnym świecie zdominowanym przez pracujących mężczyzn.

Siła kobiecego piękna

I choć lata mijają, to wciąż kobiety mierzą się z wieloma przeszkodami w obszarze finansowym. Z raportu Avon "Równe szanse dla kobiet" wynika, że aż 86 proc. Polek twierdzi, że to właśnie stereotypy związane z płcią stanowią główne bariery w ich rozwoju zawodowym. Dlatego Avon, widząc potencjał w kobiecych cechach, rozbudza ich przedsiębiorczość, budując na naturalnej zdolności do tworzenia relacji.

Od czasów Albee i za sprawą Avon, model sprzedaży bezpośredniej rozwinął się na całym świecie. Przez ponad 100 lat ewoluował od prostej formuły „od drzwi do drzwi", czerpiąc z nowinek marketingowych i technologicznych, aby współcześnie przybrać formę rozbudowanej, nowoczesnej i opartej na możliwościach digitalowych sprzedaży społecznościowej.

Dzisiejsza Konsultantka Avon to dziewczyna XXI wieku, która łączy pasję z kreowaniem własnej niezależności finansowej, która czerpie radość z dzielenia się kosmetykami i pięknem, która ma w sobie siłę i budzi ją w innych kobietach. Konsultantki Avon są więcej niż sprzedawczyniami produktów do makijażu. Są sercem firmy, której model biznesowy sprawia, że mogą zarobić średnio ponad 20 proc. ceny każdego zakupionego od nich produktu. Są głosem swoich społeczności, otwierają drzwi i tworzą przestrzeń do rozmów na tematy istotne dla współczesnych kobiet. Reprezentują nową erę piękna i prawdziwych osobistych porad. Nowy sposób życia i nowy sposób na odniesienie sukcesu.

Piękno dla świata

Współczesny Avon to nie tylko katalog i produkty. To społeczność oparta na relacjach, łącząca ze sobą, na żywo i cyfrowo, miliony kobiet, które dzielą się swoimi historiami, sukcesami i wzajemnie inspirują. To społeczność, której pasją jest obdarowywanie pięknem i wprowadzanie pozytywnych zmian z jednym wspólnym celem – tworzenia lepszego świata.

Od 31 lat w Polsce Avon stoi po stronie kobiet, wspierając ich przedsiębiorczość, zdrowie i bezpieczeństwo. W Gabinetach z Różową Wstążką, w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi, firma dofinansowała 63 tysiące badań USG piersi dla kobiet w całym kraju. Wspólnie z partnerami – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini –zainicjowała pierwszą w Polsce kampanię edukacyjną Normalne, że ich dotykam wprowadzającą lekcje samobadania piersi do szkół ponadpodstawowych. Od 2015 roku Avon przekazał także ponad 2,5 mln zł na walkę z przemocą wobec kobiet.  Firm dokłada także wszelkich starań, aby prowadzić zrównoważony biznes w trosce o środowisko naturalne oraz nie testuje swoich kosmetyków ani ich składników na zwierzętach nigdzie na świecie.

Cały raport jest dostępny tutaj: "Avon, ludzie, planeta. Avon Polska Raport CSR 2022". 

Razem ku lepszej przyszłości 

Od czasów PFE Albee do dziś, Avon nieustannie wyzwala, inspiruje do rozwoju i wzmacnia kobiety na głęboko osobistym poziomie. Przyłączenie się do globalnej społeczności Konsultantek stwarza możliwości prowadzenia własnego cyfrowego biznesu, budowania osobistych relacji i reprezentowania piękna na swój sposób i bycia częścią ruchu tworzącego lepszy świat dla kobiet.

Dowiedz się jak dołączyć do społeczności Avon: https://www.avon.pl/dolacz-do-klubu  

Materiał promocyjny PR marki Avon