„Przylądek Nadziei" to jedna z największych w Polsce, wysokospecjalistycznych placówek, która leczy dzieci i młodzież z chorobami nowotworowymi oraz schorzeniami układu krwiotwórczego. Mali pacjenci, a wraz z nimi ich mamy, często spędzają w tym szpitalu wiele miesięcy. Wsparcie mam jest w tym trudnym czasie niezwykle ważna, bo jak podkreślają eksperci, opieka mamy ma pozytywny wpływ na proces zdrowienia dziecka. Celem tegorocznej akcji „Podaruj Dzieciom Słońce" jest pomoc pacjentom tej placówki.
Zaletą akcji jest to, że pomóc możemy przy okazji codziennych zakupów. Wystarczy do końca roku w sklepach Carrefour w Polsce sięgnąć na półkę oznaczoną informacją o akcji i wybrać produkty takie jak Pampers, Ariel, Vizir, Lenor, Always, Fairy, Ambi Pur, Swiffer, Braun, Gillette, Old Spice, Pantene, Head&Shoulders, Herbal Essence czy Blend-a-Med. Część zysku ze sprzedaży P&G przekaże na rzecz Fundacji Polsat w celu wyremontowania specjalnych pokojów dla mam opiekujących się chorymi dziećmi w „Przylądku Nadziei". Dzięki tym pokojom będą miały odpowiednią przestrzeń do tego, żeby nabrać sił, przygotować sobie posiłek, znaleźć chwilę dla siebie i móc dalej wspierać chore dzieci.
- Procter & Gamble to firma, która stara się poprawić jakość życia konsumentów na całym świecie. Wsparcie społeczności, w których funkcjonujemy i którym służymy, jest dla nas bardzo istotne. Od lat pomagamy chorym dzieciom i ich mamom na różne sposoby, bo wiemy, jak dużo trudu wkładają one w opiekę i wychowanie swoich pociech. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy prowadzić z naszymi partnerami akcję „Podaruj Dzieciom Słońce", dzięki której pomóc możemy wszyscy w bardzo prosty sposób. – mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.
„Podaruj Dzieciom Słońce" było pierwszą akcją marketingu społecznego w Polsce realizowaną na tak dużą skalę. Pierwsza edycja ruszyła w 1999 roku. W ciągu 14 edycji zebrano blisko 66 milionów złotych. Pieniądze przekazane były na zakup najnowocześniejszego sprzętu medycznego, wsparcie leczenia i rehabilitacji. Akcja pomogła m.in. najbardziej potrzebującym oddziałom pediatrycznym w szpitalach powiatowych, z jej środków dofinansowano powstanie i wyposażenie pierwszego w Polsce Dziecięcego Oddziału Autologicznych Transplantacji Szpiku i Terapii Genowej w Katedrze i Klinice Hematologii Chorób Rozrostowych Akademii Medycznej we Wrocławiu, zakupiono sprzęt diagnostyczny dla oddziałów neonatolgicznych wspierający opiekę nad wcześniakami, a także ostatni etap programu rodzinnych przeszczepów wątroby.
Materiał promocyjny PR marki Procter & Gamble.