Model: Jon Kortajarena

Tanya Dziahileva, Jourdan Dunn, Lily Donaldson...te modelki już znacie! A co z męską częścią świata mody? Lula postanowiła pisać także o modelach! Dziś: Jon Kortajarena.

Co jest miarą sukcesu w modelingu? Dochodowe kontrakty, prestiżowe zlecenia, reklamy i bycie ambasadorem najbardziej ekskluzywnych marek, praca z najlepszymi fotografami i projektantami? A może wysoka rozpoznawalność , w tym także nazwiska? Twiggy, Naomi, Kate, Agyness - to jedne z najbardziej znanych imion modelek. A wśród mężczyzn? Tu prym wiedzie Jon Kortajarena .

Jon ma 23 lata. Urodził się 19 maja 1985 roku w hiszpańskim mieście Bilbao. Dziś mieszka w Nowym Jorku.

Projekt: Giorgio ArmaniProjekt: Giorgio Armani Fot. ImaxTree/Free

Jako model pracuje od pięciu lat. Został odkryty przypadkiem, gdy wybrał się z kolegą na pokaz Vitorio and Luchino do Barcelony . Tam zauważył go Eduardo Sayas, który zajął się jego karierą. Dziś Jon podkreśla, jak ważne jest to, by spotkać dobrego opiekuna.

Kariera Jona przyspieszyła, gdy z wielkim żalem ściął włosy.

Moje ciało to narzędzie do sprzedawania trendów- komentuje swoją decyzję.

Twierdzi też, że główną funkcją modela jest dostosowywanie się do filozofii kolekcji, marki czy projektanta. Jon nie ukrywa, że praca w modelingu jest męcząca, jednak podkreśla, że równocześnie otwiera wiele drzwi. Ma świadomość tymczasowości tego zajęcia.

Wszystko może się zmienić w kilka sekund, dlatego chcę cieszyć się i brać jak najwięcej z tej chwili. Nie każdy ma taką szansę, dlatego chcę wyciągać z tego korzyści.

Jego dorobek jest imponujący. Zrobił edytoriale m.in. do: DANSK, GQ Style, GQ, włoskiego Elle, Marie Claire, hiszpańskiego i niemieckiego Vogue'a, Men's Health, OUT, hiszpańskiego Esquire i V Man. Brał udział między innymi w pokazach Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Salvatore Ferragamo, Chanel, Mango, Giorgio Armaniego, Byblos, Iceberg, Etro. Wystąpił w wielu kampaniach reklamowych, między innymi Toma Forda.

Projekt: Emanuel UngaroProjekt: Emanuel Ungaro Fot. ImaxTree/Free

Jednak jego największym dotychczasowym sukcesem było wiosenne wydanie L'Officiel Hommes . Zdjęcie na okładce, nie jest tak imponujące, jak 200 stronicowy edytorial w środku. Takiego zaszczytu nie dostąpił żaden z męskich modeli. Pięć różnych kampanii (Bally, Trussardi, Etro, Guess i Tom Ford) składa się na jedną - kampanię Jona Kortajarena jako modela roku 2008 .

Karolina Lewczuk

Plotka głosi, ze prywatnie hiszpański przystojniak spotyka się z młodszą siostrą Penelope Cruz, Monicą.

Lula jej zazdrości!

Zobacz film z powstawania kampanii reklamowej Mango, w której wziął udział Jon!

Solidny kosmetyk dla mężczyzn od Clarinsa. Czytaj w Znam.to

Więcej o: