Ekskluzywne butelki

Butelka stanowi wdzięczny obiekt dla projektantów - z designem butelkowym flirtowali między innymi Matthew Williamson, Roberto Cavalli i Jean Paul Gaultier. Teraz dołączył do nich polski projektant Mariusz Przybylski.

Najczęściej "ubierana" przez projektantów była jedna z największych ikon popkultury, butelka Coca-Coli. Specjalnie dla niej projektowali między innymi Matthew Williamson , Roberto Cavalli , Patricia Field oraz Francuzka Nathalie Rykiel (córka Sonii). Inny Francuz, Jean Paul Gaultier zajął się stylizacją butelki najsłynniejszej wody mineralnej na świecie - Evian . Te limitowane, specjalne edycje butelek są już okazami kolekcjonerskimi, trudno je dostać, często kupowane były nie dla zawartości, ale właśnie dla projektu. Współpraca jest korzystna dla obu stron - firma zyskuje pozytywną prasę, projektanci mogą wykazać się kunsztem designerskim także poza wybiegiem (nie mówiąc już o dodatkowym atrakcyjnym wynagrodzeniu).

Potencjał tkwiący we współpracy z projektantami mody nie umknął uwadze także producentowi likieru Cointreau - do współpracy zaproszono Irinę Volkonskii, francuską projektantkę biżuterii, i Catherine Malandriano, cenioną projektantkę mody z Nowego Jorku. Volonskii przygotowała butelkę pokrytą złotem oraz specjalny wisiorek zawierający drobinki złota niezbędne do przygotowania drinka Cointreaupolitan Star. Malandrino zajęła się opakowaniem likieru - jej kreacja ozdobiła specjalną międzynarodową limitowaną edycję likieru.

Mariusz Przybylski na premierze zaprojektowanego przez siebie opakowania do limitowanej edycji likieru Notre-Dame de Cointreau (Fot. EAST NEWS/MW)Mariusz Przybylski na premierze zaprojektowanego przez siebie opakowania do limitowanej edycji likieru Notre-Dame de Cointreau (Fot. EAST NEWS/MW) EAST NEWS/MW

Teraz do grona projektantów zajmujących się designem butelkowym dołączył Polak - Mariusz Przybylski, projektant znany ze swych niezwykle eleganckich kolekcji dla mężczyzn. Dla likieru stworzył on niezwykłe autorskie opakowanie zainspirowane katedrą Notre-Dame (stąd nazwa tej limitowanej edycji, Notre-Dame de Cointreau). Pudełko zgodnie z założeniem jest nietypowe - stanowi zamkniętą bryłę, a jednocześnie z każdej strony jest otwarte i ażurowe - zachęca do tego by spojrzeć do wnętrza i odkryć jego niezwykłą zawartość.

Mariusz Przybylski na premierze zaprojektowanego przez siebie opakowania do limitowanej edycji likieru Notre-Dame de Cointreau (Fot. EAST NEWS/MW)Mariusz Przybylski na premierze zaprojektowanego przez siebie opakowania do limitowanej edycji likieru Notre-Dame de Cointreau (Fot. EAST NEWS/MW) EAST NEWS/MW

Sam Mariusz Przybylski o projekcie Notre-Dame de Cointreau mówi:

Myślą przewodnią tego projektu było połączenie mocnych i zdecydowanych rozwiązań z dekoracyjnością, lekkością i kobiecością. Opakowanie Cointreau to próba oryginalnego połączenia skrajności - czyli mocnych, prostych form charakterystycznych dla moich projektów modowych - z subtelnością i frywolnością detali.

Ambasadorką Cointreau od 2007 roku jest Dita von Teese - królowa burleski i ikona stylu glamour.

Paulina Kozłowska

Czytaj także w Znam.to: Skuteczny antyperspirant SVR 

Więcej o: