Modelki: Doutzen Kroes

Czy można być nieznośnie pięknym? Gdy patrzymy na Doutzen Kroes, pytanie samo się nasuwa. Holenderska modelka jest chodzącą doskonałością i może wpędzić w kompleksy niejedną modelkę. Jej wdzięki doceniła przede wszystkim firma L'Oréal, która uczyniła ją twarzą swojej kampanii reklamowej.

Doutzen posiada kilka niepodważalnych atutów. Znakiem rozpoznawczym 24-latki są przede wszystkim wydatne usta. Na tym polu mogłaby rywalizować z samą Angeliną Jolie. Długie, piękne włosy to kolejny element jej wizerunku.

Czym jeszcze Doutzen zwraca uwagę? Kobiecą sylwetką i pełnymi kształtami. W dzieciństwie uprawiała łyżwiarstwo szybkie, co w pewnym stopniu odbiło się na jej sylwetce.

W porównaniu do innych dziewczyn, mam duże duże uda. Ale jestem bardzo zadowolona ze swojego ciała. Jeśli komuś się nie podoba - trudno - ja reprezentuję typ prawdziwej kobiety - mówi.

Jeżeli chcesz w życiu coś osiągnąć, musisz wziąć sprawy w swoje ręce - tą zasadą kierowała się Doutzen, gdy mając 18 lat wysłała swoje zdjęcia do niewielkiej agencji modelek w Amsterdamie. Dziewczyna pochodzi z holenderskiej wioski, w której szanse na spotkanie łowcy talentów były nikłe. Dlatego też, sama postanowiła zgłosić się do agencji.

Kariera Doutzen potoczyła się błyskawicznie. Ledwie podpisała kontrakt z agencją modelek, a już została wysłana do Nowego Jorku. Tam jej potencjał, jako pierwszy jej dostrzegł fotograf Steven Meisel. Przełomowy okazał się rok 2005 rok. Wtedy też czytelnicy serwisu vogue.com przyznali jej tytuł najlepszej modelki roku, a Victoria's Secret zaangażowało ją do słynnego już pokazu bielizny. To jednak nie koniec. Doutzen została także twarzą perfum Eternity Calvina Kleina . Dzięki tym sukcesom udało się jej wejść do ekstraklasy światowych modelek.

To nie wyczerpuje listy sukcesów Holenderki. W przeciągu kilku sezonów wystąpiła w kampaniach reklamowych takich gigantów mody jak Gucci, Valentino, Versace, Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Escada i Neiman Marcus. W 2006 roku podpisała natomiast kontrakt z firmą L'Oréal i do dziś pozostaje ambasadorką tej firmy. Sukcesem była już kampania dla Calvina Kleina, ale współpraca francuskim producentem kosmetyków oznaczała dla Doutzen jeszcze większe zarobki i rozpoznawalność. Dzisiaj modelka reklamuje produkty L'Oréal razem z Evą Longorią i patrzy na nas z setek bilbordów na całym świecie.

W maju 2007 roku, wraz z dziewięcioma innymi dziewczynami, znalazła się na okładce amerykańskiego Vogue'a, który zadedykowany był nowemu pokoleniu supermodelek. Chwile później Doutzen miało spotkać kolejne wyróżnienie - w 2008 roku pojawiła się w kalendarzu Pirelli. W tym samym roku stała się jedną z liderek sanielskiej elity Victoria's Secret. Dzięki ekskluzywnym kontraktom Doutzen odniosła wielki sukces finansowy. Magazyn Forbes oszacował jej dochody na sześć milionów dolarów. Czyni ją to piątą najlepiej zarabiającą modelką na świecie.

Doutzen jest lokalną patriotką. Bierze udział w oficjalnej reklamie swojego rodzinnego regionu, zachwalając w niej język fryzyjski.

Karen Mulder , najsłynniejsza do tej pory modelka z Niderlandów, znalazła godną następczynię. Wybaczcie, ale nie będziemy oceniać, która z nich jest piękniejsza!

Andrzej Grabarczuk

PROFIL

Imię: Doutzen

Nazwisko: Kroes

Data i miejsce urodzenia: 23 stycznia 1985, Oostermeer, Holandia

Kolor włosów: blond

Kolor oczu: niebieskie Wzrost: 178 cm Wymiary: 87 - 61 - 87

Rozmiar: 34

Więcej o: