Estee Lauder zdecydowało się na przełom i zamiast tradycyjnej reklamy z gwiazdą będącą twarzą zapachu zaangażowali do promocji wszystkie cztery ambasadorki swojej marki. Gwyneth Paltrow , Elizabeth Hurley , Hilary Rhoda i Carolyn Murphy wspólnie reklamują nowy zapach SENSUOUS, który odzwierciedla mnogość kobiecych wcieleń.
Założeniem reklamy było przedstawienie wizerunku nowoczesnej kobiety Estee Lauder , która jest pewna siebie, silna, kobieca i dumna z tego, kim jest. Zdjęciom towarzyszy hasło reklamowe: "Estee Lauder Sensuous. Każda kobieta nosi go we własny sposób .". Stąd pomysł na identyczną stylizację na każdej fotografii. Wszystkie modelki mają na sobie białą, klasyczną koszulę nałożoną w ten sam sposób - rozpiętą i narzuconą na gołe ciało. Każda z nich ma też podwinięte rękawy, jednak mimo tych podobieństw zdjęcia są różne i oddają zupełnie odmienne emocje.
Estee Lauder Sensuous Estee Lauder Sensuous fot. mat prasowe
Reklama jest zmysłowa i ciepła. Modelki wyglądają zachwycająco a fotografowi, zdjęcia zrobił Craig McDean , udało się uchwycić ich emocje. Koncepcja pokazania kilku twarzy zapachu jest ciekawym pomysłem, który niezaprzeczalnie zasługuje na uznanie i pochwałę.
Estee Lauder Sensuous Estee Lauder Sensuous fot. mat prasowe
Głównym założeniem reklamy SENSUOUS miało być pokazanie twarzy nowoczesnej kobiety marki Estee Lauder: młodej, eleganckiej, zmysłowej kobiety, która jest pewna siebie i mądra. Zdjęcia niewątpliwie to obrazują, jednak jest coś jeszcze - wygląd modelek. Czyżby kobietą znanej firmy kosmetycznej, której założycielka słynie z hasła "nie ma brzydkich kobiet, są tylko niezadbane " była jedynie biała szatynka lub blondynka? Gdzie rude, czy brunetki? Czemu w kampanii nie wzięła udział Liya Kebede , która była pierwszą czarnoskórą modelką z którą firma podpisała kontrakt reklamowy i była twarzą firmy przez ostatnie 6 lat?
Estee Lauder Sensuous Estee Lauder Sensuous fot. mat prasowe
Reklama została nagrodzona za pomysł - kilka "twarzy" produktu, zamiast jednej i umiejętne pokazanie emocji. Na pewno nie została wyróżniona za spójność przekazu, bowiem go nie ma. Jak dobrze zauważył jeden z internautów SENSUOUS nie jest zapachem dla każdej kobiety , choć na pewno to perfumy dla białej klientki. Odważne posunięcie w czasach, gdy konsumenci są wyjątkowo przewrażliwieni na każde ograniczenie, czy dyskryminację.
Nowość na rynku! Zapach Estée Lauder Sensuous
Czytaj w Znam.to: Tabletki na nadmiar wody - ziołowe i skuteczne