Richemont kupuje Net-A-Porter

Natalie Massenet, założycielka internetowego butiku Net-A-Porter, postanowiła sprzedać udziały szwajcarskiej firmie Richemont.

Net-A-Porter to znany sklep internetowy oferujący ubrania i dodatki z kolekcji najważniejszych projektantów mody. Można tam kupić szpilki Christiana Louboutina, suknię Alexandra McQueena lub kostium Chanel oraz limitowane kolekcje, które można kupić wyłącznie w tym butiku. Sklep odwiedza około 2 milionów klientów miesięcznie, a rzeczy znikają, jak "świeże bułeczki". Niektóre produkty zostają wykupione w ciągu kilku minut od pojawienia się na stronie. Butik Net-A-Porter wystartował 10 lat temu. Nathalie Massenet wzięła 850 tys. funtów pożyczki na rozkręcenie interesu, a teraz jej firma jest warta 350 milionów funtów i jest łakomym kąskiem dla inwestorów. Jej kupnem zainteresowała się trzecia największa firma na rynku dóbr luksusowych, Richemont.

Natalie Massenet, założycielka internetowego butiku Net-A-Porter i Victoria BeckhamNatalie Massenet, założycielka internetowego butiku Net-A-Porter i Victoria Beckham Victoria Beckham i Natalie Massenet fot. EAST NEWS

Firma Richemont zajmuje się sprzedażą dóbr luksusowych, zwłaszcza biżuterii, zegarków oraz artykułów piśmienniczych. W swoim portfolio ma takie marki, jak Alfred Dunhill, Cartier, Chloe oraz Montblanc. Przedstawiciele chcą odkupić od Nathalie 18% udziałów w Net-A-Porter za 50 milionów funtów. "Times" donosi, że szwajcarskie konsorcjum postanowiło odkupić też udziały od pozostałych inwestorów, by zebrać 70%.

Na razie nie wiadomo, czy przejęcie przez firmę Richemont spowoduje zmiany w butiku Net-A-Porter.

Karolina Lewczuk

Net-A-PorterNet-A-Porter www.net-a-porter.com

Sklepy internetowe źródłem inspiracji?

Więcej o: