Limitowane kolekcje stały się już codziennością. Mango , H&M , Topshop i adidas co sezon tworzą linię ubrań i dodatków sygnowaną sławnym nazwiskiem. Czasami do współpracy zapraszane są gwiazdy, częściej - sławni projektanci. Każda z tych firm stara się wyróżnić. Niektóre szukają kury znoszącej złote jajka - jaką dla marki adidas jest Stella McCartney , a dla Topshop Kate Moss , inne co sezon zaskakują nowym nazwiskiem.
Na nietypowe posunięcie zdecydował się zarząd szwedzkiej firmy Acne . Postanowiono połączyć siły ze znaną marką luksusową - Lanvin , a nie z samym Alberem Elbazem , który jest dyrektorem kreatywnym tej firmy. Kolekcja została nazwana Lanvin/Acne 2009 i znalazły się w niej dżinsowej propozycje dla obu płci. W tym roku powstała druga kolekcja, jednak linia Lanvin/Acne 2010 jest przeznaczona wyłącznie dla kobiet.
Współpraca Lanvin i Acne wnosi powiew świeżości do mody dżinsowej. Połączenie miękkiego, spranego, japońskiego denimu z kobiecymi projektami Albera Elbaza na nowo definiuje znaczenie hasła: "szykowna, współczesna kobieta". Dżins to materiał, który kojarzy się z buntem, wyzwoleniem i młodym duchem, a przede wszystkim z modą casualową . Projektant Lanvin udowadnia, że może być inaczej . Jego dżinsowe sukienki są kobiece i szykowne. Jest dużo drapowań, falbanek i dopasowanych fasonów. W kolekcji znalazły się sukienki, spódnice, top, żakiet i koszula. Kolory są klasyczne - przeważają odcienie czerni i niebieskiego. Rzeczy kosztują od 560 euro . Można je kupić w sklepie internetowym Acne .
Kolekcja Lanvin / Acne 2010 fot. shop.acnestudios.com
Kolekcja Lanvin/Acne 2010 to doskonała propozycja dla fanek obu firm. Współpraca zaowocowała pięknymi projektami, które łączą w sobie najlepsze cechy obu marek : po jednej stronie - doskonałe materiały i nowoczesne podejście do mody, po drugiej - tradycję i podkreślanie kobiecego piękna. Po zsumowaniu otrzymaliśmy nową jakość mody denimowej , która idealnie wpisuje się w potrzeby współczesnych kobiet.