Uwaga pasjonaci szeroko rozumianej dziedziny "fashion" - wygląda na to, że już wkrótce na polskim rynku edukacyjnym pojawi się odpowiedź na Wasze potrzeby! Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu ogłasza nabór na dwie nowe specjalności (na dziennych i zaocznych studiach licencjackich i magisterskich) związane z problematyką mody i urody. Wspólnie z Lula.pl uczelnia rozpoczyna też poszukiwania autora lub autorki najlepszej modowej recenzji sezonu, by ufundować laureatowi lub laureatce konkursu pełen rok nauki.
DSW już teraz zaprasza absolwentki i absolwentów do zapoznania się z programem specjalności dziennikarstwo mody i stylu na trzyletnich studiach licencjackich i na dziennikarstwie zdrowia, stylu i urody na dwuletnich studiach magisterskich. Ich celem jest przygotowanie zawodowe specjalisty w zakresie: dziennikarstwa mody (prasowego, telewizyjnego, radiowego i internetowego), dziennikarstwa lifestylowego (prasowego, telewizyjnego, radiowego i internetowego), komunikacji społecznej a także dziennikarstwa obejmującego dziedziny: życie gwiazd, aranżacja wnętrz, design, management mody, stylizacja, zdrowie i uroda.
Skąd pomysł na takie studia? Dr Agnieszka Węglińska z DSW przekonująco odpowiada:
W Polsce mamy świetnych, profesjonalnych dziennikarzy mody i urody, jest ich jednak niewielu, a na dodatek nie wszyscy potrafią odnaleźć się w świecie rewolucji technologicznej. Także promocja mody na uczelniach wyższych, które przygotowują specjalistów od PR jest traktowana jako temat mało poważny, choć obroty i zasięg tego rynku powinny wywoływać zgoła odmienne reakcje. Jakie umiejętności powinien posiadać dziennikarz mody i urody? Dziś nie wystarczy jedynie dobrze pisać, znać warsztat dziennikarski i posiadać wiedzę. Dziennikarz modowy powinien znać dobrze specyfikę tego rynku, umieć rozróżniać pomiędzy: kiczem, dobrym produktem oraz prawdziwą sztuką, rozumieć złożone konteksty kulturowe, artystyczne i społeczne. Potrzebna jest wiedza o historii ubioru, historii sztuki, wzornictwa oraz popkultury, ponieważ często stanowią one inspiracje dla projektantów oraz fotografów sesyjnych. Dziennikarz mody naszych czasów, powinien również poruszać się z łatwością po przestrzeni wirtualnej, ponieważ w tym kierunku rozwijają się współczesne media.
Instytut w ramach specjalności podejmie współpracę z wiodącą na rynku mody firmą Deni Cler (studenci będą mogli relacjonować pokazy Deni Cler, obywać praktyki i staże w wybranych działach), a także z portalami modowymi: Lula.pl, Groszki.pl oraz Szafa.pl, które także będą mogły stać się miejscem praktyk i staży dla studentów DSW.
KONKURS
W związku z tym zachęcamy Was do wzięcia udziału w konkursie, w którym do zdobycia są: rok studiów na wybranej specjalności (dziennikarstwo mody i stylu lub dziennikarstwo zdrowia, stylu i urody) a także nagrody pocieszenia: dwa cenne zestawy kosmetyków.
Co trzeba zrobić, by wygrać?
W galerii prezentujemy 3 sesje zdjęciowe (modowy edytorial dedykowany sukniom McQueena, sesję Małgosi Beli dla Numero i kampanię marki John Lewis). Wybierz jedną z nich, załóż bloga na Lula.pl (
tu przeczytasz, jak to zrobić
) i napisz subiektywną lub obiektywną, kontrowersyjną lub rzeczową, krytyczną lub pochwalną recenzję jednej z nich. Swoją pracę otaguj słowem "studia". W swoim blogu możesz umieścić kilka konkursowych wpisów. Masz czas do 31 lipca 2011 roku.
Najciekawsze teksty opublikujemy, a grono jury 2 sierpnia wybierze recenzję, której autor lub autorka przez rok za darmo będzie studiować na jednej z najnowszych specjalności Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu.
Regulamin konkursu "Wygraj pierwszy rok studiów"
Dowiedz się więcej na temat
dziennikarstwa mody i stylu
i
dziennikarstwa zdrowia, stylu i urody
. Odwiedź
stronę
z informacjami o nowych specjalnościach.