Strategia marek luksusowych opiera się na oferowaniu produktów w cenach, które są przystępne jedynie dla części społeczeństwa. Dzięki temu jedynie zamożni mogą nabywać ich towary. Owa niedostępność podnosi prestiż danych produktów i sprawia, że są symbolem statusu. To właśnie dzięki cenie logo znaczy tak wiele. Dlatego wiele marek nie obniża, tylko zwiększa liczby na metce.
Tylko czy w każdym przypadku jest to słuszne? Klasyczne torebki Chanel są tak kultowe i ponadczasowe, że warto wydać na nie wysoką sumę, bo nie wyjdą z mody i mogą służyć przez lata. Czy tak samo będzie z sandałami z kolekcji Lanvin? Kosztują 995 euro, czyli około 4 tysiące złotych . Czemu są takie drogie? Nie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, które zdziałają cuda. Gladiatorki ozdobione zostały skórą pytona . Po co w sportowych butach wstawki z drogocennej skóry? Nie mamy pojęcia. Chyba wyłącznie po to, by były droższe.
Co o nich sądzicie? Można je kupić w Barneys .