Halston idzie w ślady Ungaro

Gdy świat obiegła pogłoska, że przedstawiciele Halston zamierzają zatrudnić Sarah Jessikę Parker na stanowisku dyrektora kreatywnego fani marki wstrzymali oddech. Czyżby zarząd amerykańskiej firmy nie wyciągnął wniosków z klapy Ungaro?

Już we wrześniu pojawiły się pierwsze plotki, że Sarah Jessica Parker zostanie nową twarzą marki Halston. Pomysł wydawał się doskonały. Aktorka, głównie znana z roli ikony mody Carrie Bradshaw z serialu "Seks w wielkim mieście " doskonale nadaje się do odświeżenia wizerunku podupadającej marki. Nie ma drugiej aktorki, którą fanki mody i co ważne kobiety z grupy docelowej marki Halston równie chętnie pragną naśladować. Jednak warto wspomnieć, że podziwiają styl Carrie , nie Sarah. W dodatku, oprócz pozyskania świetnej ambasadorki marka zyskuje też na szumie wokół aktorki i drugiej części filmowej wersji popularnego serialu. Sarah Jessica Parker została sfotografowana na planie w białej sukience z kolekcji Halston Heritage na wiosnę/lato 2010 a wiadomość o tym od razu pojawiła się w mediach przynosząc firmie "dobrą" prasę.

Sarah Jessica Parker w sukiencie Halston HeritageSarah Jessica Parker w sukiencie Halston Heritage fot. EAST NEWS (ZEPPELIN)

Wszystko wydawało się dokładnie przemyślane , ale ostatnio okazało się, że nie chodzi jedynie o współpracę wizerunkową, ale o stanowisko dyrektora kreatywnego . Przedstawiciele marki zapomnieli chyba o tym, że serialowy wizerunek Sarah nie ma nic wspólnego z jej własnym. Aktora próbowała już przekonać Amerykanki do swojego prawdziwego stylu, ale jej marka Bitten poniosła klęskę. Gwiazda odniosła co prawda pewien sukces współpracując z firmą GAP , ale warto zauważyć, że amerykański gigant raczej nie kojarzy się z najświeższymi trendami, czy luksusem. W dodatku zarząd Halston powinien wyciągnąć wnioski z największej porażki strategicznej ubiegłego roku jaką była decyzja o zatrudnieniu Lindsay Lohan na stanowisku doradcy artystycznego w firmie Ungaro . Jej debiutancka kolekcja okazała się klapą, a wieloletni dyrektor zarządzający Mounir Moufarrige zrezygnował ze stanowiska. Nie dziwne, że fani marki Halston i projektów Marios Schwab byli przerażeni. Na szczęście oficjalnie potwierdzono, że aktorka dostanie posadę, ale nie we flagowej marce, tylko w drugiej - Halston Heritage , która jedynie odświeża dawne projekty Halston i sprzedaje je po niskich cenach.

Sarah Jessica ParkerSarah Jessica Parker fot. EAST NEWS (ZEPPELIN)

Firmy zamiast inwestować w naprawdę zdolnych, ale mało znanych projektantów wybierają znane twarze zapominając, że nie chodzi o szum , ale o dobrą kolekcję . Konsumenci są coraz bardziej odporni i nie kupią czegoś tylko dlatego, że ktoś znany podpisał to swoim nazwiskiem. Jedno jest pewne, zarządzający markami odzieżowymi powinni wyciągnąć wnioski z historii określanej "Lindsanity " i zapamiętać, że dobry styl nie zrobi z kogoś projektanta. Nawet Rachel Zoe nie sprawdziła się w roli konsultanta w Halston. Czy Sarah Jessica Parker się sprawdzi? Zobaczymy.

Halston to amerykańska marka, którą w 1968 roku założył Roy Halston Frowick. Jego luksusowe, ale minimalistyczne i nowoczesne projekty były niezywkle popularne wśród jego znajomych z kręgu celebrities. Sukienki Halston nosiły m.in. Lauren Bacall, Bianca Jagger, Liza Minnelli i Liz Taylor. W 1972 roku "Newsweek" nazwał Roya najlepszym amerykańskim projektantem. Rok później sprzedał swoją markę firmie Norton Simon Industries a po 10 latach został zwolniony ze stanowiska głównego projektanta. Zmarł w 1990 roku na AIDS. Zimą 2008 zarząd firmy postanowił odświeżyć wizerunek marki zatrudniając do tego zespół kreatywny w skład którego weszli: Harvey Weinstein, Tamara Mellon projektująca dla marki Jimmy Choo i stylistka Rachel Zoe. Później na stanowisku dyrektora kreatywnego pracował Marco Zanini znany z Versace a obecnie głównym projektantem jest Marios Schwab.

Karolina Lewczuk Kar

Seks w wielkim mieście 2 - zobacz zwiastun

Czytaj w Znam.to: Plastry z woskiem do depilacji ciała tylko dla masochistek!

Więcej o: