Inspiracje latami '80 widać także w makijażu. W tamtych czasach dominowały kolorowe, matowe powieki zamalowane od rzęs po brwi. Wielu projektantów na sezon wiosna/lato 2010 sięgnęło do tamtych tendencji interpretując je na własny sposób. Zobaczmy co im z tego wyszło:
Giorgio Armani wiosna- lato 2010 fot. AP Photo; Dior haute couture wiosna-lato 2010 fot. AP Photo
Giorgio Armani (pierwsze zdjęcie) wybrał dla modelek odcienie szarości i bieli. Nie zastosowano tuszu ani eyelinera. Całość jest delikatna, a kolory subtelnie się przenikają.
Na pokazie Dior haute couture dominowały zdecydowane kolory - w tym mięta i fiolet. Rzęsy i kontur oka były mocno podkreślone czernią, a kolor cieni do powiek im wyżej, tym stawał się jaśniejszy.
John Galliano wiosna/lato 2010 fot. East News
John Galliano zaskoczył mocno nasyconymi, ciemnymi kolorami. Całość sprawiała wrażenie upiornej i rozmazanej. Makijaż był pozornie niedbały i wręcz mało estetyczny. Ekstrawaganckiej wizji dopełniły ostre, wyraziste brwi i przypudrowana dolna warga kontrastująca z ciemną szminką.
Victorio fot. East News
Dom mody Victorio and Lucchino postawił na makijaż, który dopełni optymistycznego wizerunku kolekcji. Oczy mieniły się barwami tęczy. Pojawiały się powieki jedno- i wielokolorowe. Pomalowane były intensywnie od rzęs po brwi.
Niżej całe mnóstwo cieni do powiek z polskich sklepów internetowych:
kolaż Lula.pl kolaż Lula.pl
Na kolażu: brązowy cień Bell, 10,36 zł (amora.pl); zestaw 77 cieni do powiek, 46 zł (ekobieca.pl); cienie Bourjois, 43,80 zł (amora.pl); cienie do powiek Playboy, 25 zł (ekobieca.pl); potrójne brązowe cienie Bourjois, 43,80 zł (amora.pl); cienie Bourjois, 13,99 zł (nocanka.pl); potrójne cienie do powiek Oriflame, 29,90 zł; poczwórne cienie do powiek Chanel, 205 zł (sklep.vea.pl); podwójne cienie do powiek Bell, 6,80 zł (amora.pl); fioletowy cień do powiek Bourjois, 14,25 zł (nocanka.pl); podwójne cienie do powiek Oriflame, 16,90 zł.
Jak sądzicie - czy taki makijaż wygląda dobrze, czy może oszpeca noszącą? Myślicie, że ten trend zostanie zaakceptowany przez masy?
Anna Szulc