Fashion Against AIDS - H&M

Firma H&M już po raz trzeci przygotowała kolekcję Fashion Against AIDS, tym razem będzie to moda festiwalowa.

Okres wakacyjny, to czas festiwali i koncertów na świeżym powietrzu. Podczas takich imprez ludzie chcą pokazać kim są i co jest dla nich ważne. Nie ma miejsca na sztuczność. Ważna jest swoboda i bycie naturalnym. Można założyć szpilki, ale każdy kto choć raz był na wielkiej imprezie plenerowej, wie, że najważniejsza jest wygoda. Aktualne trendy nie grają głównej roli w modzie festiwalowej. Mile widziana są modne stylizacje, ale jest też miejsce na łamanie kanonów i ustalanie nowych trendów.

Dla mnie festiwale to miejsca jedyne w swoim rodzaju, stanowią źródło inspiracji, bo łączą muzykę i modę. Słuchanie swoich ulubionych zespołów, spotykanie twórczych ludzi różnych narodowości, odmiennie wyglądających - to dla mnie naprawdę inspirujące. No i bardzo ważne jest uświadamianie ludzi na temat problemu AIDS i HIV. Chcemy wspomóc walkę z tą chorobą przekazując część wpływów ze sprzedaży naszej kolekcji." - powiedziała Ann-Sofie Johansson, szefowa działu projektów H&M.

Fashion Agains AIDS wiosna/lato 2010 - Lou Doillon, Lizzie Jagger i Josh BeechFashion Agains AIDS wiosna/lato 2010 - Lou Doillon, Lizzie Jagger i Josh Beech fot. mat. prasowe H&M

Kolekcja festiwalowa uświetnia trzeci rok wspierania walki z AIDS przez H&M. Jak dotąd zebrano ponad 30 milionów koron szwedzkich . Pieniądze podzielono między kilka organizacji: Designers Against AIDS (DAA), YouthAids, fundację MTV Staying Alive oraz Fundusz Ludnościowy Narodów Zjednoczonych (UNFPA). Przy okazji gromadzenia funduszy na walkę z HIV/AIDS i ofiarowania środków na tak ważne cele, firma H&M stara się edukować młodzież na temat bezpiecznego seksu.

Fashion Against AIDS razem z H&M to świetna droga dotarcia do milionów młodych osób. Dzięki środkom zgromadzonym w ciągu poprzednich dwóch lat otwieramy w czerwcu 2010 naszą nową placówkę w Antwerpii: International HIV/AIDS Awareness Education Center (IHAEC), gdzie będziemy uczyć młodych ludzi z całego świata, jak mogą rozpocząć kampanie promujące bezpieczny seks, wykorzystując elementy mody i popkultury. Współpraca pod szyldem Fashion Against AIDS otworzyła wiele drzwi przed organizacją DAA i jesteśmy za to bardzo wdzięczni. Bardzo istotne jest nieustanne uświadamianie młodzieży na całym świecie o znaczeniu bezpiecznego seksu." - dodała Ninette Murk, założycielka Designers Against AIDS.

Tegoroczna kolekcja Fashion Agains AIDS trafi do sklepów H&M z działami Divided w maju. 25% wpływów z jej sprzedaży zasili projekty uświadamiające młodzież na temat HIV/AIDS. Linia festiwalowa będzie się składać z ubrań i dodatków po namioty i śpiwory. Dla dziewczyn przygotowanio mieszankę rocka z bohemą i elegancją , przyprawioną szczyptą motywów etnicznych. Chłopcy mają wyglądać, jak gwiazda rockowego zespołu - w obcisłych marynarkach, wyblakłych i połatanych dżinsach i nieodzownych kapeluszach. W kampanii reklamowej wystąpili Lou Doillon , Lizzie Jagger i Josh Beech , którzy doskonale pasują do festiwalowego stylu kolekcji.

Fashion Agains AIDS wiosna/lato 2010 - Lou Doillon, Lizzie Jagger i Josh BeechFashion Agains AIDS wiosna/lato 2010 - Lou Doillon, Lizzie Jagger i Josh Beech fot. mat. prasowe H&M

Więcej o: