W ostatnich latach bardzo popularne stały się torby ze zużytych bannerów . Firma Sony także postanowiła wykorzystać zużyte materiały reklamowe, ale zamiast stworzyć recyklingowe akcesoria uszyto 120 par spodni w 5 rozmiarach (od S - LL). Projekt nazwano Sony Recycled Project Jeans a do współpracy zaproszona została firma Hakuhodo Kettle.
Sony Recycled Project Jeans www.sony.jp
Spodnie nigdy nie pojawiły się w sklepach, jednak nie oznacza to, że nie trafiły do sprzedaży. Były sprzedawane wprost ze ściany budynku , na której wcześniej wisiały, ponieważ, jak tłumaczy Kentaro Kimura, dyrektor generalny Hakuhodo Kettle pewne rzeczy, jak sushi, czy warzywa smakują najlepiej w miejscu pochodzenia. Koncepcja została nazwana "Farm Fresh ". Wyprzedaż trwała od 24 września do połowy listopada. Klienci mogli obejrzeć modele przez lornetkę a pracownik wiszący w uprzęży do wspinaczki zdejmował je i dostarczał na dół.
Sony Recycled Project Jeans www.sony.jp
Bannery były wykonane z dżinsu, który za granicą jest często wykorzystywany w ten sposób. Idea stworzenia spodni z reklam powstała po wykorzystaniu materiałów reklamowych, czyli nie zostały one stworzone specjalnie do tego projektu.
Trzeba przyznać, że Sony Recycled Project Jeans to niezwykle ciekawa koncepcja nie tylko ze względu na innowacyjny pomysł projektowy i sprzedażowy, ale i PRowy. Reklama zewnętrzna została zamieniona w wartościowy produkt a ulica Tokio zamieniła się w punkt sprzedaży .
Sony Recycle Project - making
Sony Recycle Project JEANS - Farm Fresh
Sony Recycle Project JEANS Recycle Dance