Zień wrócił do mody, a teraz projektuje dla... Biedronki. Co znajdziemy w jego kolekcji? [ZDJĘCIA]

Szokujące? Nie, Maciej Zień podąża śladami Karla Lagerfelda.

Ostatnio w polskiej modzie trudno znaleźć miesiąc bez kolejnego zaskakującego romansu biznesowego. W połowie września Rossmann ogłosił drugą edycję współpracy z Gosią Baczyńską, jedyną polską projektantką, która ma odwagę tworzyć ubrania dla taniej sieci. Biedronka ma inną taktykę - Paprocki i Brzozowski projektowali dla niej koce i poduszki, Bohoboco - pościel, a Loft37 - gumowe buty. Teraz przyszedł czas na Macieja Zienia.

13 października w dyskoncie zadebiutuje linia HOME & SPA by Maciej Zień. Znany projektant zaproponował sieci kolekcję akcesoriów domowych - ręczniki, kosmetyczki, szlafroki, dywaniki łazienkowe oraz... kapcie. Dostępne będą w trzech kolorach - bieli, beżu i granacie, a ceny kolekcji nie przekroczą 100 zł. Decyzja projektanta może zaskakiwać, bo właśnie stara się on o powrót na rynek luksusowej mody. Jego pierwszy po publicznym konflikcie ze wspólnikiem pokaz odbył się zaledwie tydzień temu. Kolekcję "Sweet Dreams" publiczność przyjęła owacją na stojąco.

Zień projektuje dla BiedronkiZień projektuje dla Biedronki mat. prasowe Biedronka

W rzeczywistości współpraca Zienia z Biedronką nie powinna nikogo dziwić. Projektantowi przyda się zastrzyk gotówki po wizerunkowym i finansowym kryzysie marki. W dodatku Maciej Zień zdążył już dać się poznać jako projektant wnętrz. Pod szyldem Zień Home projektuje m.in. meble i garderoby, od 2009 r. współpracuje z marką Tubądzin przy kolekcjach designerskich kafelków. Linia dla Biedronki może być uzupełnieniem łazienki "w stylu Zienia".

Co ciekawe, powracający na rynek projektant powtarza ścieżkę prawdziwego króla luksusu, Karla Lagerfelda. Wiekowy dyrektor Chanel w lutym "zaprojektował" ręczniki, koce i szlafroki dla sieci Carrefour. Francuski market wprowadził dość skomplikowany system rabatowania kolekcji - bez naklejek przyznawanych za zakupy spożywcze szlafrok mistrza kosztował aż 500 zł. Dla dobra Biedronki miejmy nadzieję, że ceny HOME & SPA by Maciej Zień będą niższe.

Więcej o: