Giorgio Armani - imperium srebrnych orłów

Giorgio Armani od ponad 40 lat projektuje kostiumy, meble, elementy wystroju wnętrz, kosmetyki i perfumy z charakterystycznym logo w kształcie orła. To prawdziwy fenomen mody. Jeden z najczęściej nagradzanych projektantów, którego imperium warte jest miliony dolarów.

Armani urodził się w 1934 w Piacenzy we Włoszech. Student medycyny i dekorator wystaw mediolańskiego domu handlowego La Rinascente przygodę z modą zaczął od współpracy ze znanym projektantem Nino Cerrutim . Niewielka firma, którą otworzył w latach 70tych wraz ze swoim bliskim przyjacielem i partnerem w interesach Sergiem Galeottim , szybko przekształciła się w gigantyczne Emporio Armani , zapewniając mu sukces finansowy i torując drogę do sławy.

Nigdy nie sądziłem, że tak będzie wyglądało moje życie" - wspomina po latach.

Prawdziwy bum nadszedł w 1980 r., gdy Richard Gere zagrał w ubraniach Armaniego w legendarnym "Amerykańskim żigolaku ". Aktualnie imperium stylisty rozciąga się na 33 kraje , w których otwartych zastało ponad 300 punktów sprzedaży. Od lat 90tych do klasycznych, prestiżowych kolekcji dołączyły dżinsy i stroje typowo młodzieżowe, które tworzą nową, tańszą linię zwaną A/X (Armani Exchange ).

Marka Armani to sześć głównych linii odzieżowych . Logo projektanta widnieje również na eleganckich czekoladkach, bieliźnie pościelowej oraz sieci ekskluzywnych restauracji, klubów nocnych i hoteli. W planach jest otwarcie luksusowych kurortów w Dubaju, Nowym Jorku, Paryżu, Mediolanie, Londynie i Szanghaju. Armani ma 13 fabryk , w których zatrudnia ponad 4700 pracowników.

Myślę o sobie nie jako o projektancie, ale przedsiębiorcy. To jest dzieło mojego życia" - mówi.

W reklamach Armaniego często występują światowe gwiazdy, ostatnio: David i Victoria Beckham (teraz ma zastąpić ją Megan Fox ) oraz Beyonce . "Ludzie chcą rozpoznawać twarze, one zawsze przyciągają uwagę. Po emisji takiej reklamy od razu wzrasta sprzedaż produktu" - wyjaśnia. Armani projektuje również stroje na wielkie gale oscarowe i przyjęcia, do najciekawszych należy suknia ślubna Katie Holmes .

Dzisiaj ludzie noszący ubrania są często ważniejsi od samych kreacji" - mówi projektant.

Armani nie lubi tłumów i światowego show-biznesu, najlepiej czuje się wśród bliskich.

Bardzo cenie prywatność, wiec rola jaką muszę pełnić - uczestnictwo w imprezach branżowych, przyjęciach i wywiadach sprawia, że czuję się niekomfortowo. Ale nie mogę narzekać, wykonuje taki, a nie inny zawód i bycie rozpoznawalnych to cena jaka muszę zapłać. Staram się jednak wieść życie jak najbardziej normalne".

Anita Kwestorowska

Więcej o: