Nieregularne ćwiczenia tuczą?

Jeśli postanowisz ćwiczyć - to rób to regularnie. Naukowcy są zdania, że nieregularne ćwiczenia i długie przerwy między treningami są nie tylko niezdrowe, ale przyczyniają się do przybierania na wadze.

Dietetycy są zdania, że jeśli chcemy się odchudzać i postanawiamy w związku z tym ćwiczyć , to należy to robić regularnie. Nier egularne ćwiczenia , bowiem mogą tym bardziej przyczynić się do skoków wagi. Wiele z nas doskonale zna swój, tak zwany słomiany zapał, kiedy to obiecuje sobie rozpoczęcie treningów. Niektórzy poddają się już po pierwszych treningach i pierwszych zakwasach, inni trwają w postanowieniu, ale tylko do czasu. Ćwiczymy przez pół roku, ale w zimę odechciewa się wychodzenia z domu . Robimy przerwę, by po jakimś czasie znów powziąć decyzję o ćwiczeniu, ale tym razem to już na pewno regularnie...Brzmi znajomo?

Tymczasem e ksperci z Lawrence Berkeley National Laboratory doszli do wniosku, że jeśli mamy zaczynać ćwiczenia, po to, by zaraz robić sobie dłuższą przerwę, to lepiej nie zaczynać ich w ogóle! W dodatku osoby, które wykonują nieregularne ćwiczenia fizyczne z długimi przerwami pomiędzy treningami przybierają na wadze szybciej niż osoby , które nawet nie zaczęły ćwiczyć.

Co więcej, badania dowiodły , że w ten sposób trudniej jest schudnąć . Naukowcy twierdzą, że aktywnym fizycznie należy być przez przez cały rok i unikać sezonowej przerwy . Ci, którzy czują, że nie są w stanie się do tego skutecznie zmobilizować , lepiej niech nie zaczynają. Badanie wskazało, że jeśli trenujemy regularnie przez dłuższy okres czasu, a następnie nagle przestajemy - waga zaczyna szybko iść w górę.

Ćwiczenia na udaĆwiczenia na uda Fot. Shutterstock

Zobacz też:

Taniec brzucha

A ty jak często ćwiczysz?
Więcej o: