Najlepsza pora na trening aerobowy

Trening aerobowy najczęściej wykorzystuje się w celu redukcji tkanki tłuszczowej. By był efektywniejszy, powinniśmy wybrać do tego odpowiednią porę.

Trening aerobowy jest to rodzaj wysiłku tlenowego o stałym niewielkim zaangażowaniu siłowym mięśni. W początkowej fazie dochodzi do wyczerpania glikogenu, czyli zapasu energii zgromadzonej w organizmie. Dopiero w następnej kolejności wykorzystujemy energię, która pochodzi z tkanek tłuszczowych. Utleniane są wówczas kwasy tłuszczowe.

Ponieważ spalanie tkanki tłuszczowej nie następuje od razu, podczas krótkiego, bardzo intensywnego treningu aerobowego nie dochodzi do efektywnego procesu redukcji tkanki tłuszczowej. Trening taki powinien trwać minimum 30 minut, gdyż dopiero w około 28 minucie zaczyna spalać się zapasowa tkanka tłuszczowa.

Pora, w której zaczynamy trening aerobowy również ma duże znaczenie. By skutecznie gubić zbędne kilogramy, najlepiej trenować rano na czczo, ponieważ wówczas poziom glikogenu jest najniższy. Ćwiczenia aerobowe możemy zacząć również po zakończeniu treningu siłowego, ponieważ glikogen jest już wyczerpany. Inną odpowiednią porą jest również późny wieczór, poziom glikogenu jest niski ze względu na mniejsze spożycie węglowodanów w godzinach popołudniowych.

Trening aerobowy przyśpiesza też metabolizm, usprawnia serce i płuca, obniża poziom złego cholesterolu. Ćwiczenia aerobowe poprawiają pracę organizmu już na poziomie komórki, przygotowując ją do spalania cząsteczek tłuszczu. Wiąże się to również ze zwiększoną czułością na insulinę.

Podsumowując : Trening aerobowy najlepiej rozpoczynać, gdy zapas glikogenu jest najmniejszy. Skracamy wówczas czas treningu, zamiast marnować go na początkowe spalanie energii z glikogenu, dzięki czemu szybciej następuje właściwe spalanie tkanki tłuszczowej.

Czas na joggingCzas na jogging Fot. Shutterstock

Wybierz dietę dla siebie! Zajrzyj na: Odważ się

Zobacz również:

Jak oduczyć się nocnego podjadania?

Więcej o: